Η Deutsche Lufthansa AG παρήγαγε σταθερά λειτουργικά κέρδη ύψους578 εκ.ευρώ το πρώτο εννιάμηνο του έτους, σημειώνοντας πτώση 5,6% που έφερε το αποτέλεσμα λίγο κατώτερο από την προηγούμενη χρονιά. Τα έσοδα ανήλθαν σε 22.1 δις ευρώ και τα καθαρά κέρδη για την περίοδο στα288 εκ.ευρώ. Το γεγονός ότι επιτεύχθηκε αυτό το αποτέλεσμα, παρά τις μεγάλες αντιξοότητες και το δύσκολο περιβάλλον στη βιομηχανία,  είναι αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τον Christoph Franz, Πρόεδρο του Εκτελεστικού Συμβουλίου και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Deutsche Lufthansa AG, ο οποίος παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας στη Φρανκφούρτη. “Πολλοί από τους ανταγωνιστές μας πασχίζουν να επιτύχουν αποτελέσματα που δεν αγγίζουν το κόκκινο στο τέλος της χρονιάς. Εμείς, αντίθετα, αναμένουμε τα κέρδη μας να σημειώσουν τριψήφιο νούμερο σε κλίμακα εκατομμυρίων ευρώ.” Μιλώντας αναφορικά με τη μελλοντική στρατηγική κατεύθυνση του Ομίλου, πρόσθεσε, “Θέλουμε να παραμείνουμε νούμερο ένα στην Ευρώπη μακροπρόθεσμα, συνεπώς στηριζόμαστε στα δυνατά μας σημεία, ενώ παράλληλα αναθεωρούμε πολλές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των λιγότερο δημοφιλέστερων. Αναζητούμε κερδοφόρα ανάπτυξη, αλλά και να διασφαλίσουμε το μέλλον της εταιρίας μας, με μια οικονομική δομή που θα μας διευκολύνει να επενδύουμε στους διάφορους τομείς των επιχειρήσεών μας, στο στόλο μας, στα προϊόντα για τους πελάτες μας και στο προσωπικό μας. ” Για την ερχόμενη χρονιά η εταιρία αρχικά προετοιμάζεται για χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στον τομέα διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων.

Αυτό ήταν το μήνυμα από τον Stephan Gemkow, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και Οικονομικό Διευθυντή στη Deutsche Lufthansa AG. Πρόσθεσε ότι η επιβράδυνση στην οικονομική ανάπτυξη αντανακλάται και στις νέες κρατήσεις. Χαμηλότερη ανάπτυξη, ύψους 4%, έχει θεσπιστεί στο χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων της Lufthansa, ήδη από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο. Ο Όμιλος προσαρμόζει την ανάπτυξη της δυναμικότητας στον τομέα των επιβατικών μετακινήσεων για όλο το 2012, από την αρχικά προγραμματισμένη ύψους 9%, σε 3%. Η υπολειπόμενη αύξηση θα επιτευχθεί κυρίως χάρη στο μεγαλύτερο αεροσκάφος χάρη στον εκσυγχρονισμό του στόλου και στη νέα γενιά καθισμάτων στα ευρωπαϊκά δρομολόγια της Lufthansa. “Και τα δύο αυτά στοιχεία βοηθούν την επιπλέον μείωση των δαπανών και καθιστούν την αεροπορική αυτή εταιρία πιο ανταγωνιστική,” δήλωσε ο Gemkow.

Ο Όμιλος σκοπεύει να συνεχίσει την ευέλικτη διαχείριση της δυναμικότητας και στον τομέα της μεταφοράς φορτίου. Σύμφωνα με τον Gemkow, η πρόγνωση της πορείας των επιχειρήσεων ήταν δύσκολη και ο σκληρός ανταγωνισμός καθιστούσε αρκετά δύσκολο το ευρύτερο περιβάλλον στην αγορά, ακόμη και πριν την απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων. Και αυτή ήταν μια πρόκληση που έπρεπε να υπερνικηθεί, ωστόσο, όπως τόνισε ο Christoph Franz: » Το να αποκλείσεις τη Φρανκφούρτη, ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια φορτίου στον κόσμο, από την παγκόσμια ροή αγαθών τη μία νύχτα μετά την άλλη είναι ένα σκληρό χτύπημα στη Γερμανία σαν σημείο επιχειρήσεων και εξαγωγών. Το αν θα καταφέρει η Γερμανία να παραμείνει ηγέτης στο παιχνίδι – και πώς- είναι υπό τις δεδομένες συνθήκες αμφισβητήσιμο.”

Το σταθερό αποτέλεσμα των τριών πρώτων τριμήνων του 2011 οφείλεται κυρίως στη θετική απόδοση των επιχειρήσεων για το πρώτο εξάμηνο του έτους, όταν ο Όμιλος διατήρησε καλά τη θέση του, παρά τα αποτελέσματα από τις καταστροφές στην Ιαπωνία και τις πολιτικές αναταραχές στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική. Για ολόκληρη τη χρονιά, ο Όμιλος συνεχίζει να αναμένει λειτουργικά κέρδη σε τριψήφια νούμερα εκατομμυρίων. “Μιλούμε ακόμη για πολύ σημαντικά λειτουργικά κέρδη,” υπογράμμισε ο Gemkow. Οι διακυμάνσεις στα ποσοστά κρατήσεων, τις υψηλές τιμές καυσίμων και η πολύ απότομη επιβολή της απαγόρευσης νυχτερινών πτήσεων στη Φρανκφούρτη ήταν όλα χαρακτηριστικά παραδείγματα για το λόγο που μας ήταν δύσκολο να δώσουμε ακριβέστερα προγνωστικά”, εξήγησε.

Το μεγαλύτερο τμήμα, το Passenger Airline Group, συνέβαλλε με κέρδη ύψους €169 εκ. στα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου για το πρώτο εννιάμηνο,49 εκ.ευρώ λιγότερα από την περσινή χρονιά. Εξ αυτών, η Lufthansa Passenger Airlines παρουσίασε λειτουργικά κέρδη ύψους161 εκ.ευρώ. Υψηλότερες δαπάνες καυσίμων, περισσότερα τέλη, αλλά και περισσότερες χρεώσεις είχαν ως αποτέλεσμα μια ελάχιστη μόνο αύξηση συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, παρά τη σημαντική αύξηση της δυναμικότητας. Η SWISS κατάφερε να αυξήσει τα λειτουργικά κέρδη, σε244 εκ.ευρώ το τρία πρώτα τρίμηνα. Η Austrian Airlines μείωσε τις απώλειες, επιτυγχάνοντας λειτουργικά κέρδη  μείον 34 εκ. ευρώ. Χάρη στην ισχυρή παρουσίαση της εταιρίας στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική, οι επιχειρήσεις της bmi υπέστησαν σοβαρές ζημίες λόγω της πολιτικής αναταραχής στην περιοχή. Η ασθενής οικονομία στη βρετανική εγχώρια αγορά συμπίεσε ακόμη περισσότερο το αποτέλεσμα, ώστε η bmi να καταγράψει λειτουργικές απώλειες ύψους154 εκ.ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες. Τα λειτουργικά κέρδη της Germanwings επηρεάστηκαν δυσμενώς από τις υψηλές τιμές των καυσίμων και κυρίως από τον φόρο εναέριας κυκλοφορίας. Ύστερα από εννέα μήνες, ανήλθε σε μείον23 εκ.ευρώ.

Στον τομέα των Logistics, η Lufthansa Cargo κατάφερε λειτουργικά κέρδη 173 εκ. ευρώ παρόλο που δεν κατάφεραν να διατηρηθούν οι γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης των τελευταίων μηνών. Η Lufthansa Technik κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 198 εκ. ευρώ. Όπως και στο πρώτο εξάμηνο, η ελαφριά μείωση απορρέει κυρίως από διατάξεις για τις συμβάσεις σχετικά με τους κινητήρες. Ο τομέας IT Services σημείωσε λειτουργικά κέρδη 12 εκ. ευρώ, όμοια με την περσινή χρονιά, χάρη στο συστηματικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης στη Lufthansa Systems. Ο τομέας Τροφοδοσίας και LSG SkyChefs βελτίωσαν σημαντικά τα λειτουργικά κέρδη σε 56 εκ. ευρώ