Το Airbus A330 της Air France είχε χαθεί από τα ραντάρ την 1η Ιουνίου του 2009, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Ρίο Ντε Τζανέιρο, ενώ τα μαύρα κουτιά του βρέθηκαν ύστερα από 23 μήνες.


Η έκθεση της γαλλικής αρχής πολιτικής αεροπορίας είδε το φως της δημοσιότητας και σημειώνει ότι η τεχνική βλάβη και οι λανθασμένοι χειρισμοί του πιλότου ήταν ο μοιραίος συνδυασμός που οδήγησε στη συντριβή του αεροσκάφους. Η συντριβή είχε οδηγήσει στο θάνατο και των 228 επιβαινόντων.


Η έκθεση, με βάση την εμπειρία από το τραγικό δυστύχημα, κάνει 25 νέες παραινέσεις ασφαλείας στο προσωπικό, ενώ άλλες 25 περιλαμβάνονταν στην προπαρασκευαστική έκθεση του περασμένου Ιανουαρίου.


Ο βασικός ερευνητής της BEA, Αλέν Μπουγιάρ, με αφορμή την έκδοση του τελικού πορίσματος, σημειώνει ότι οι πιλότοι δεν είχαν συνείδηση ότι είχαν χάσει σχεδόν απόλυτα τον έλεγχο του αεροσκάφους. Κατά τη διάρκεια της πτώσης του, το αεροπλάνο έχανε 3.352 μέτρα ύψους το λεπτό.


Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους έκανε διάλειμμα και επικεφαλής βρίσκονταν οι συγκυβερνήτες, όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα προβλήματα. Ο κυβερνήτης επέστρεψε στη θέση του, αλλά δεν κατάφερε να αντιστρέψει τη ροή των γεγονότων. Όταν οι μηχανές «κάθισαν», σημειώνεται στην έκθεση, το πλήρωμα έστρεψε το εμπρόσθιο μέρος του αεροπλάνου προς τα πάνω, αντί να το στρέψει προς τα κάτω, όπως έπρεπε, υπογραμμίζεται στην έκθεση. Οι ερευνητές αποδίδουν ευθύνες και στις Airbus και Air France, πυροδοτώντας διαμάχη μεταξύ των δύο εταιρειών για τον καταμερισμό των ευθυνών.


Μετά το ατύχημα, η Air France έχει αντικαταστήσει τους αισθητήρες ταχύτητας στα αεροπλάνα της με νεότερης τεχνολογίας. Η κατασκευάστρια αεροσκαφών Airbus υποσχέθηκε εξάλλου, μετά τη δημοσίευση της έκθεσης, να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την βελτίωση της ασφάλειας των πτήσεών της, όπως τονίζεται σε ανακοίνωσή της.