Η αεροπορική εταιρεία του Ντουμπάι, Emirates, διπλασίασε τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου και μετέφερε περισσότερους επιβάτες σε σχέση με πέρυσι, αφήνοντας πίσω πολλές ευρωπαϊκές και ασιατικές αεροπορικές εταιρείες.

Ο Όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 575 εκατ. δολαρίων για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους, το οποίο έληξε  στις 30 Σεπτεμβρίου 2012, αυξημένα κατά 68% σε σχέση με τα 343 εκατ. δολάρια που κατέγραψε ο Όμιλος την 30η Σεπτεμβρίου 2011.

Παρά τις θεμελιώδεις προκλήσεις, τα έσοδα του Ομίλου και τα λοιπά έσοδα εκμετάλλευσης ανήλθαν στα 10,4 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 16% σε σχέση με τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Ομίλου όπου τα έσοδα ξεπέρασαν το φράγμα των 10 δισ. δολαρίων σε μια περίοδο έξι μηνών. Η ταμειακή θέση του Ομίλου, την 30η  Σεπτεμβρίου του 2012 παρέμεινε ισχυρή στα 4,1 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 4,8 δισ. δολάρια στα τέλη Μαρτίου 2012. Η διαφορά των 700 εκατ. δολαρίων στο ταμειακό υπόλοιπο, προκύπτει κυρίως από την αποπληρωμή 2 δισ. Ντίρχαμ (545 εκατ. δολάρια) ομολόγων Sukuk τον Ιούνιο του 2012.

«Οι επιδόσεις του εξαμήνου του Ομίλου Emirates είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και της προσπάθειάς μας να διατηρήσουμε την πορεία μας και να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, παρά την επισφαλή κατάσταση της αγοράς», δήλωσε ο Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman and Chief Executive, Emirates Airline and Group. «Συνεχίσαμε να επενδύουμε στις υποδομές της Emirates και της dnata, με αποτέλεσμα οι επενδύσεις μας να συνεχίζουν να αποδίδουν».

Παρά το δύσκολο λειτουργικό περιβάλλον, ο Όμιλος συνέχισε να επενδύει και να διευρύνει την βάση των εργαζομένων του, αυξάνοντας το συνολικό προσωπικό της κατά 8% σε μόλις έξι μήνες, σε σχεδόν 68.000 άτομα.

Κατά τους πρώτους έξι μήνες του οικονομικού έτους η Emirates  παρέλαβε 13 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, μεταξύ των οποίων 2 αεροσκάφη τύπου Α380, 10 Boeing 777 και 1 εμπορευματικό αεροσκάφος. Περισσότερα από 15 νέα αεροσκάφη έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν πριν από το τέλος του οικονομικού έτους (31 Μαρτίου 2013). Με δεδομένο την αύξηση του στόλου της, η Emirates επένδυσε περαιτέρω στο δίκτυό της, με την προσθήκη 5 νέων προορισμών που εντάχθηκαν στα 10 νέα δρομολόγια που είχαν ήδη προστεθεί από τις 30 Σεπτεμβρίου 2011, ανεβάζοντας το  σύνολο των νέων δρομολογίων στα 15.

Με τη δυναμική ανοδική τροχιά της, η Emirates συνεχίζει να είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο. Παρά τις παγκόσμια ασταθείς οικονομικές, γεωπολιτικές και περιβαλλοντικές συνθήκες, η Emirates συνεχίζει να καταγράφει κέρδη. Κατά το πρώτο εξάμηνο της χρήσης 2012-13, τα καθαρά κέρδη της Emirates ανέρχονται στα 464 εκατομμύρια δολάρια, από 228 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 104%.

«Η Emirates εξακολούθησε να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και την παγκόσμια επέκταση, παρά τις συνεχιζόμενες διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και τις συνεχιζόμενες υψηλές τιμές των καυσίμων, τα οποία αντιπροσώπευσαν το 39% των δαπανών μας, 2% λιγότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος», δήλωσε ο  Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum. «Η αστάθεια των τελευταίων έξι μηνών στην αγορά,  δοκίμασε την Emirates και για ακόμη μια φορά ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση, με τα αποτελέσματά μας να μιλούν από μόνα τους».

Εξοπλισμένη με το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο σε αεροσκάφη τύπου Α380 και Boeing 777, η Emirates συνεχίζει την ευρεία, παγκόσμια επέκτασή της με πτήσεις προς 126 προορισμούς, έναντι 114 πέρυσι, και σε 74 χώρες έναντι 67 το προηγούμενο έτος. Η αεροπορική εταιρεία ξεκίνησε πτήσεις προς 5 νέους προορισμούς από την 1η Απριλίου 2012,  συμπεριλαμβανομένων των Χο Τσι Μινχ, Βαρκελώνη, Λισαβόνα, Ερμπίλ και Ουάσιγκτον. Νέα δρομολόγια που προστίθενται κατά το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους,  περιλαμβάνουν την Αδελαΐδα, πτήσεις προς την οποία ξεκίνησαν την 1η Νοεμβρίου, καθώς και οι επερχόμενες διαδρομές προς Λυών, Πουκέτ, Βαρσοβία και Αλγέρι.

Οι νέοι προορισμοί των αεροσκαφών Α380 για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2012 – 2013 περιλαμβάνουν πόλεις όπως το Τόκυο και το Άμστερνταμ, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό των προορισμών τους σε 19.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους του 2012-13, η Emirates παρουσίασε ισχυρή επιχειρηματική ανάπτυξη, τόσο σε επίπεδο διαθεσιμότητας όσο και σε μεταφορά επιβατών και φορτίου, επιδόσεις που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την τρέχουσα τάση που παρατηρείται σε ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία. Η χωρητικότητα των αεροσκαφών – Διαθέσιμες θέσεις ανά χιλιομετρική απόσταση-,  αυξήθηκε κατά 17,3%, ενώ το ποσοστό επιβατών ανά διαθέσιμες θέσεις διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα, κατά μέσο όρο 80%, ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με το περσινό 79%. Από την 1η Απριλίου 2012, η Emirates μετέφερε 18,7 εκατ. επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 15,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο όγκος μεταφερόμενου φορτίου αυξήθηκε κατά 16%, μια σημαντική αύξηση αντίθετή προς την τάση της αγοράς.

Τα έσοδα της Emirates, συμπεριλαμβανομένων και άλλων λειτουργικών εσόδων, ανήλθαν στα 9,7 δισ. Δολάρια, αυξημένα κατά 17% σε σύγκριση με τα 8,2 δισ. δολάρια που κατέγραψε πέρυσι.

Το καλοκαίρι του 2012, η οικονομική κοινότητα συνέχισε να δείχνει εμπιστοσύνη στην Emirates, καθώς η αεροπορική εταιρεία εξασφάλισε με επιτυχία χρηματοδότηση για τέσσερα A380,  αντλώντας δανειακά κεφάλαια από την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής – τα πρώτα για μια μη αμερικάνικη αεροπορική εταιρία.

Η dnata συνεχίζει να αναπτύσσεται σε διεθνές επίπεδο και να επανεπενδύει στις  υποδομές της. Τα έσοδα της dnata, συμπεριλαμβανομένων λοιπών λειτουργικών εσόδων, είναι 1,1 δισ. δολάρια, 9% υψηλότερα σε σύγκριση με 3,6 δισ. του περασμένου έτους. Αυτή είναι η πρώτη φορά στα 53 χρόνια λειτουργίας της dnata που η εταιρεία πέτυχε έσοδα 1 δισ. Δολαρίων σε έξι μήνες.

Κατά τη διάρκεια του έτους, το κόστος λειτουργίας της dnata αυξήθηκε κατά 11%, φτάνοντας τα 940 εκατ. Δολάρια, λόγω του αυξημένου κόστους της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην παγκόσμια αγορά. Συνολικά τα κέρδη για τη dnata σημείωσαν ελαφρά κάμψη της τάξης του 4% στα 111 εκατ. Δολάρια, μια θετική επίδοση ενάντια στις σημαντικές προκλήσεις του ανταγωνισμού εντός του κλάδου των αερομεταφορών.

Τα έσοδα από τη λειτουργία των ταξιδιωτικών υπηρεσιών της dnata συνέβαλαν σημαντικά στα έσοδα του οργανισμού μέσω της πλήρους απορρόφησης του Travel Republic για τους πρώτους έξι μήνες της περιόδου αναφοράς, καθώς αποκτήθηκε το Δεκέμβριο του 2011.

Η διαχείριση εμπορευμάτων της dnata παρουσίασε επίσης ανοδική τάση με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 5%, φθάνοντας τα 143 εκατ. Δολάρια, η οποία αποδίδεται στην αυξημένη χωρητικότητα του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντουμπάι και του Αεροδρομίου Σάνγκι της Σιγκαπούρης οι οποίες αυξήθηκαν κατά 5%, στους 791.151 τόνους.

Οι υπηρεσίες τροφοδοσίας , αντιπροσωπεύουν τα 377 εκατ. δολάρια των συνολικών εσόδων της dnata. Ο αριθμός των γευμάτων που σερβιρίστηκε ανήλθε στα 27,5 εκατομμύρια γεύματα για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους, σημειώνοντας ελαφρά κάμψη 2,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τα έσοδα από τις αερολιμενικές δραστηριότητες της dnata αυξήθηκαν κατά 4% φθάνοντας τα 324 εκατ. δολάρια. Η άνοδος αποδίδεται στον αυξημένο όγκο επιβατών των αεροδρομίων του Ντουμπάι και της Σιγκαπούρης. Ο αριθμός των αεροσκαφών που διαχειρίστηκε η dnata αυξήθηκε σε 130.684, σημειώνοντας άνοδο 5,6%.

«Σε αντίθεση με τους αντιπάλους της στην Ευρωπαϊκή αγορά, η Emirates επωφελείται από την κεντρική γεωγραφική θέση του Ντουμπάι σε σχέση με άλλες  αγορές,» δήλωσε ο John Strickland, διευθυντής της εταιρείας JLS Consulting, η οποία παρέχει συμβουλές σε αεροπορικές εταιρείες.