Η αεροπορική αγορά της ηπειρωτικής Κίνας εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς στην γειτονική της χώρα, Αυστραλία, διεκδικώντας μερίδιο στα εσωτερικά δρομολόγιά της.

της Χριστίνας Βασιλειάδη

Πριν από περίπου δυο εβδομάδες, η αεροπορική εταιρεία China Eastern ανακοίνωσε την έναρξη πτήσεων από το αεροδρόμιο Shanghai Pudong προς το αεροδρόμιο του Κερνς στην Αυστραλία, με αποτέλεσμα, αυτή τη στιγμή να υπάρχουν πτήσεις από την ηπειρωτική Κίνα προς πέντε αεροδρόμια της Αυστραλίας, (αεροδρόμια του Σύδνεϋ, της Μελβούρνης, του Μπρισμπέιν, του Περθ και του Κερνς).

Κατά την τελευταία δεκαετία, παρατηρείται μια σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης μεταξύ της ηπειρωτικής Κίνας και της Αυστραλίας, καθώς ο αριθμός επιβατών πέρυσι, ήταν πέντε φορές υψηλότερος από ότι πριν από 10 χρόνια. Εξαίρεση αποτελεί η χρονιά 2003, όταν η νόσος SARS επηρέασε την τουριστική αγορά. Οι χρονιές 2005, 2010 και 2011, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα προσοδοφόρες, ενώ πέρυσι, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 39%.

Αυτό το έτος, η τάση αύξησης της επιβατικής κίνησης συνεχίζεται. Αν και το αεροδρόμιο του Σύδνεϊ κατέγραψε αύξηση επιβατικής κίνησης μόλις 2% για τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, τα άλλα αεροδρόμια της Αυστραλίας σημειώνουν άκρως ανοδική πορεία Οι ταξιδιώτες από την Κίνα που κατέφθασαν στο αεροδρόμιο του Μπρισμπέιν αυξήθηκαν κατά 43% κατά τους πρώτους οχτώ μήνες του 2012, ενώ για την ίδια χρονική περίοδο, στο αεροδρόμιο της Μελβούρνης οι ταξιδιώτες αυξήθηκαν κατά 23%.

Τον Νοέμβριο του 2011, η αεροπορική εταιρεία China Southern εγκαινίασε δρομολόγια προς το αεροδρόμιο Περθ της Αυστραλίας, έχοντας έτσι πτήσεις προς τέσσερα συνολικά αεροδρόμια της Αυστραλίας.

Qantas και Virgin Australia

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν μόνο τέσσερις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν απευθείας πτήσεις μεταξύ Αυστραλίας και ηπειρωτικής Κίνας. Η China Southern έχει το 48% των διαθέσιμων θέσεων, η China Eastern το 22%, η Air China το 20% και το 9% η Qantas. Συγκεκριμένα, η Qantas διατηρεί έξι εβδομαδιαίες πτήσεις που συνδέουν το Σύδνεϋ με το αεροδρόμιο Shanghai Pudong, ενώ η άλλη μεγάλη αεροπορική εταιρεία της Αυστραλίας, Virgin Australia, είναι απούσα στην κινεζική αγορά.

Ο επόμενος αερομεταφορέας που θα διεκδικήσει μερίδιο στην αεροπορική αγορά των δυο χωρών, είναι η Sichuan Airlines, που έχει ανακοινώσει τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ Μελβούρνης και Chengdu από τις αρχές του 2013. Το γεγονός αυτό θα μειώσει ακόμα περισσότερο το μερίδιο που θα κατέχουν οι αεροπορικές εταιρείες της Αυστραλίας.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, το 16% των επιβατών ταξιδεύει ανάμεσα στις δυο χώρες για επαγγελματικούς λόγους. Οι κάτοικοι της Αυστραλίας αποτελούν μόνο το 37% των επιβατών μεταξύ των δύο χωρών και οι δύο αερομεταφορείς της Αυστραλίας, Qantas και Virgin, φαίνεται να μη μπορούν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη επιβατική κίνηση που προέρχεται από την Κίνα. Η Qantas έχει αποκτήσει πρόσβαση σε κάποιο βαθμό στην ηπειρωτική Κίνα, μέσω της συμμαχίας της με τις αεροπορικές Cathay Pacific και Dragonair, αλλά το μερίδιό της στην συγκεκριμένη αγορά εξακολουθεί να είναι μόνο 14%.