Μπορεί το 2012 να μην υπήρξε η καλύτερη χρονιά του ελληνικού αεροπορικού κόσμου, ωστόσο, εν αναμονή του νέου έτους, οι ελπίδες για ανάκαμψη του κλάδου αεροπλοΐας όλο και… «φουντώνουν».

της Χριστίνας Βασιλειάδη

Η αποχώρηση πολλών αεροπορικών εταιρειών από τη χώρα μας και η μείωση των δρομολογίων τους, συνέβη κυρίως λόγω της πολιτικής αστάθειας που επικρατούσε στην Ελλάδα για πολλούς μήνες, της συρρίκνωσης των ρυθμών ανάπτυξης, καθώς και λόγω των προβλημάτων βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες.

Όμως, η απομάκρυνση του ενδεχομένου να επιστρέψουμε στη δραχμή, τα σχέδια για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και η απόφαση μεγάλων αεροπορικών εταιρειών να συνδέσουν την Αθήνα με υπερατλαντικούς προορισμούς, ίσως είναι η αρχή για την άνθηση της αεροπλοΐας στη χώρα μας.

Αρχικά, η Delta Airlines, ενώ είχε διακόψει το δρομολόγιο Αθήνα-Νέα Υόρκη, αποφάσισε να επαναλειτουργήσει την πτήση αυτή, από τον Μάιο του 2013, σε εποχική βάση.

Επιπλέον, η Qatar Airways, μιας εκ των μεγαλυτέρων αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως που σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη, από το καλοκαίρι του 2013, θα εκτελεί καθημερινά δρομολόγια  από Αθήνα προς Νέα Υόρκη.

Η Emirates από την άλλη μεριά, για 16 ολόκληρα χρόνια, συνεχίζει να συνδέει την Αθήνα με το Ντουμπάι, γεγονός που η εταιρεία δεν προτίθεται να αλλάξει.

Ένα άλλο πολύ σημαντικό γεγονός για τη χώρα μας, είναι η δημιουργία μιας νέας αεροπορικής εταιρείας από Ελληνοκαναδούς επιχειρηματίες, της Sky Greece Airlines, η οποία θα συνδέει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη, το Μόντρεαλ, το Τορόντο και το Σικάγο.

Ακόμη, η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία, ελληνικών συμφερόντων, Hellas Airlines, πρόκειται να ξεκινήσει πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού από την αρχή του νέου έτους, από την βάση της στο Βόλο.

Δεν είναι βέβαια λίγες και οι ευρωπαϊκές εταιρείες που αποφασίζουν να επενδύσουν σε ελληνικούς προορισμούς. Η Scandinavian Airlines, σχεδιάζει τέσσερα νέα δρομολόγια για απευθείας σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κοπεγχάγη και την Στοκχόλμη, τα οποία σε πρώτο στάδιο, θα εκτελούνται σε εποχική βάση, αλλά υπάρχει ενδιαφέρον από την αεροπορική εταιρεία για επέκταση των δρομολογίων όλο το χρόνο.

Η Ryanair πάλι, υπέγραψε με το επιμελητήριο Δωδεκανήσου διετές συμβόλαιο 500 χιλ. ευρώ, για πτήσεις από την Αγγλία, την Ιταλία και την Γερμανία, προς τα ελληνικά νησιά Ρόδο και Κω.

Τέλος, η Pegasus Airlines, η τουρκική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, θα συνδέει τη Σμύρνη με τη Θεσσαλονίκη, δρομολόγιο για το οποίο έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και η Aegean Airlines.

Το ενδιαφέρον για προορισμούς της χώρας μας από αεροπορικές εταιρείες είναι μεγάλο και ελπίζουμε, να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες στη χώρα μας ώστε να διατηρηθεί αυτό το ενδιαφέρον αλλά και να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερες.