Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών μέσα από έρευνα ικανοποίησης των επιβατών που διεξάγει σε καθημερινή βάση, υλοποίησε μια σειρά από αισθητικές και λειτουργικές αναβαθμίσεις χώρων και υποδομών, σε συνδυασμό με καινοτόμες υπηρεσίες, με στόχο τον εμπλουτισμό και την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Αξιοποιώντας το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του ΔΑΑ, οι νέοι χώροι και οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες προσφέρουν στους επιβάτες ακόμα πιο σύγχρονη, εύκολη και φιλική εξυπηρέτηση σε ένα ανανεωμένο περιβάλλον. Δυναμική πληροφόρηση, μοντέρνος σχεδιασμός, περισσότερες όψεις της Αθήνας και του κόσμου, αλλάζουν την εμπειρία του ταξιδιώτη στο αεροδρόμιο.

Αρχικά, μπαίνοντας στο χώρο των αφίξεων, ο επιβάτης συναντά το νέο Κεντρικό Σημείο Πληροφοριών με σύγχρονη αισθητική και με αναβαθμισμένη λειτουργική προσέγγιση.  Το νέο Κεντρικό Σημείο Πληροφοριών, αντικατέστησε τα δύο μικρότερα που λειτουργούσαν στο χώρο και εκεί, οι υπάλληλοι του αεροδρομίου υποδέχονται τους αφικνούμενους επιβάτες στην Αθήνα, παρέχοντας πληροφορίες και εξυπηρέτηση σε ένα άνετο, ευχάριστο και λειτουργικό περιβάλλον, όλο το 24ωρο.

Στον χώρο του check-in του αεροδρομίου, βρίσκονται τοποθετημένες 20 – μέχρι στιγμής – οθόνες, οι οποίες ενεργοποιούνται με το που ξεκινάει η διαδικασία check-in για τους επιβάτες. Προς το παρόν, οι οθόνες αυτές δείχνουν το logo της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας, αλλά αργότερα θα παρέχονται περισσότερες πληροφορίες. Πρόκειται για μια παρέμβαση η οποία ανταποκρίνεται σε αιτήματα των αεροπορικών εταιρειών για την προβολή τους.

Μια ακόμα λειτουργική παρέμβαση που έγινε ύστερα από συζητήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες, είναι τα video walls στις αίθουσες επιβίβασης. Αξιοποιώντας την τεχνολογία αιχμής του αεροδρομίου που προσφέρει κεντρική και δυναμική διαχείριση των πληροφοριών ακολουθώντας το πρόγραμμα των πτήσεων, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να απευθύνονται άμεσα στους επιβάτες τους πριν από την επιβίβαση, διαμορφώνοντας και προσφέροντας το δικό τους υλικό (υπηρεσίες, πληροφορίες προορισμού, καιρός κ.λπ.)  μέσω των νέων video walls που έχουν εγκατασταθεί σε 10 αίθουσες επιβίβασης.

Μια πολύ χρήσιμη προσθήκη αποτελούν και τα σημεία αυτόματης αναζήτησης αποσκευών. Σε περίπτωση μη παραλαβής της αποσκευής τους, οι αφικνούμενοι επιβάτες στο αεροδρόμιο της Αθήνας έχουν πλέον τη δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονικό αίτημα αναζήτησης στα νέα ειδικά σημεία που έχουν εγκατασταθεί στους χώρους παραλαβής των αποσκευών (kiosk), εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χρόνο, αφού δεν χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά για να τους εξυπηρετήσει κάποιος από τους υπαλλήλους. Οι επιβάτες έπειτα, ενημερώνονται μέσω μηνύματος στο κινητό τους για την εξέλιξη του θέματός τους.

Μια νέα πρωτοποριακή υπηρεσία, αποτελούν οι «ψηφιοποιημένοι» υπάλληλοι του αεροδρομίου σε φυσικό μέγεθος, που υποδέχονται τους επιβάτες σε δύο στρατηγικά σημεία των αφίξεων, ενημερώνοντάς τους σε 24ωρη βάση με προ-βιντεοσκοπημένες χρηστικές πληροφορίες για το αεροδρόμιο της Αθήνας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει πολλές δυνατότητες ενημέρωσης μέσα από τη δυναμική διαμόρφωση του υλικού και της πληροφορίας και αναμένεται να επεκταθεί σημαντικά στο μέλλον ως προς το φάσμα των παρεχόμενων πληροφοριών. Σε επόμενη φάση, παραδείγματος χάρη, ο επιβάτης θα επιλέγει μέσω οθόνης αφής, ποια πληροφορία επιθυμεί να ακούσει.

Με τη χρήση καινοτόμου τεχνολογίας, οι 8 νέες οθόνες «Time to Gate» ενημερώνουν «δυναμικά» τον επιβάτη για το χρόνο που απαιτείται από το συγκεκριμένο σημείο έως την αίθουσα επιβίβασης, υπολογίζοντας την απόσταση σε συνδυασμό με τις ροές στα σημεία εισόδου/ελέγχου των πυλών (screen conrol). Με αυτή την υπηρεσία, ο επιβάτης διευκολύνεται σημαντικά στον προγραμματισμό του χρόνου του στο αεροδρόμιο, ενώ παράλληλα αποφεύγεται ο συνωστισμός στα σημεία ελέγχου και εξυπηρετείται η εύρυθμη λειτουργία του αεροσταθμού.

Επιπλέον, ο ΔΑΑ δημιούργησε στην περιοχή εντός Σένγκεν στις αναχωρήσεις, ένα «διαδικτυακό νησί», συγκεντρώνοντας για τους σύγχρονους ταξιδιώτες μια σειρά από  τεχνολογικές δυνατότητες σε ένα ελκυστικό διαδικτυακό περιβάλλον: το νέο «hot spot» προσφέρει στους επιβάτες υπηρεσίες όπως ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο, οθόνες πληροφοριών, δωρεάν πρόσβαση σε υπολογιστές, ειδικά σχεδιασμένες θέσεις για φορητούς υπολογιστές, δυνατότητα φόρτισης κινητού τηλεφώνου και φυσικά, ησυχία και ιδιωτικότητα σε σχέση με άλλα, πιο πολυσύχναστα μέρη του αεροδρομίου. Η δημιουργία ενός δεύτερου «διαδικτυακού νησιού» αναμένεται να ακολουθήσει στο μέλλον, στο χώρο των αφίξεων.

Τέλος, η αισθητική και λειτουργική ανακαίνιση των αιθουσών επιβίβασης/αναχώρησης λεωφορείων για τις απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, δίνει μια νέα όψη στους χώρους των bus gates του αεροδρομίου, βελτιώνοντας σημαντικά την εμπειρία του επιβάτη. Χρώματα, εντυπωσιακός φωτισμός και νέα στοιχεία σε ένα σύγχρονο σχεδιασμό – και παράλληλα «περισσότερη Αθήνα», τα πρόσωπα μιας ιστορικής και φιλόξενης πόλης, που προσκαλεί τον ταξιδιώτη. Οι μεγάλες φωτογραφίες που κοσμούν τους τοίχους των bus gates, επελέγησαν ύστερα από διαγωνισμό και είναι φωτογραφίες από τους Τάσο Βρεττό και Πολυδεύκη Σταθόπουλο. Οι φωτογραφίες αυτές βέβαια δεν θα μένουν για πάντα οι ίδιες αλλά θα κατά καιρούς θα αλλάζουν.

Οι παραπάνω αισθητικές και λειτουργικές παρεμβάσεις του ΔΑΑ αποτελούν μόνο την αρχή από μια σειρά αλλαγών, που αποσκοπούν στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας αλλά και στον εμπλουτισμό των υπηρεσιών του αεροδρομίου.