Νέα πτώση κατέγραψε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στην επιβατική του κίνηση για τον Ιανουάριο του 2013. Συγκεκριμένα, οι αριθμός των διακινούμενων επιβατών του αεροδρομίου, μειώθηκε κατά 10,6% και διαμορφώθηκε στους 713.000 επιβάτες, έναντι των 798.000 επιβατών για τον Ιανουάριο του προηγούμενου έτους.

Οι απώλειες αυτές αφορούν την κίνηση εσωτερικού και εξωτερικού, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 9,1% και 11,5% αντίστοιχα.

Η μείωση της επιβατικής κίνησης οφείλεται κυρίως στην δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας, και όχι μόνο, αλλά και στην μείωση του αριθμού των πτήσεων που παρέχονται από ελληνικούς και ξένους αερομεταφορείς. Αναλυτικότερα, τον Ιανουάριο του 2013 έγιναν 9.401 πτήσεις έναντι 10.934 πέρυσι. Ο αριθμός των διεθνών πτήσεων μειώθηκε κατά 19,5%, ενώ στις πτήσεις εσωτερικού η μείωση ήταν της τάξης του 7,3%.

Βέβαια, η χειμερινή περίοδος είναι πάντα δύσκολη και για τα αεροδρόμια αλλά και για τις αεροπορικές εταιρείας και είθισται να καταγράφονται οι χαμηλότερες επιδόσεις. Παρόλα αυτά, υπάρχει αισιοδοξία για τη θερινή περίοδο, καθώς αρκετοί ξένοι τουριστικοί πράκτορες υπολογίζουν ότι θα υπάρξει σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας, κυρίως από τις ευρωπαϊκές χώρες.

Τέλος, να επισημάνουμε ότι αναμένονται και οι εξελίξεις σχετικά με τη μετοχική σύνθεση του αεροδρομίου της Αθήνας, μετά την γνωστοποίηση της Hochtief ότι προτίθεται να προχωρήσει στην πώληση των συμμετοχών της σε αεροδρόμια.

Στον ΔΑΑ, η γερμανική εταιρεία έχει στην κατοχή της συνολικά το 40,1%, ωστόσο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη αν η εταιρεία περιλαμβάνει το ελληνικό αεροδρόμιο στη λίστα αυτών που πρόκειται να πωλήσει ή όχι.

Οι εξελίξεις στο θέμα αυτό αναμένονται προκειμένου να προχωρήσει και η διαδικασία επέκτασης της σύμβασης, αλλά και η διαδικασία μείωσης ή πλήρους πώλησης του ποσοστού που διαθέτει το Δημόσιο στο αεροδρόμιο.

Στο πλαίσιο της συζήτησης αυτής αναμένεται ότι θα τεθεί επί τάπητος και το ζήτημα των υψηλών χρεώσεων του αεροδρομίου.