To πρόγραμμα της Air France για το καλοκαίρι του 2013 (η περίοδος από 31 Μαρτίου έως και 26 Οκτωβρίου 2013) αφορά στη διαθεσιμότητα* θέσεων στις πτήσεις της και σε προσαρμογές που γίνονται στο πλαίσιο του σχεδίου της εταιρείας «Transform 2015».

Διαθεσιμότητα ομίλου Air France-KLM

Σε συνέχεια του χειμερινού προγράμματος 2012-13, η Air France – KLM επέλεξε να διατηρήσει την προσφερόμενη διαθεσιμότητα στις πτήσεις της, εκτός από την θερινή περίοδο (Μάρτιος 31 – Οκτώβριος 26). Σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2012, η διαθεσιμότητα στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων θα αυξηθεί κατά 2,4% και στις πτήσεις μεσαίων αποστάσεων θα μειωθεί κατά 2,1%.

Πρόγραμμα Air France

Σταθερή διαθεσιμότητα στο +0,3%: +2,0% για μακρινούς προορισμούς και -5,3% για μεσαίες αποστάσεις.

Λόγω της οικονομικής αστάθειας, αλλά και στα πλαίσια του προγράμματος αναδιάρθρωσης της εταιρείας «Transform 2015», η Air France θα διατηρήσει τον αριθμό προσφερόμενων θέσεων στο +0,3%, σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2012. Η διαθεσιμότητα αυξάνεται στις πτήσεις μακρινών αποστάσεων (+2,0%), ενώ θα υπάρξει και στοχευμένη αύξηση της διαθεσιμότητας στις αναδυόμενες αγορές της Αφρικής (+8,1%), της Ασίας-Ειρηνικού (+5,6%) και της Λατινικής Αμερικής (+3,4%).

Όσον αφορά στις πτήσεις μεσαίων αποστάσεων, η μειωμένη κατά 5,3% διαθεσιμότητα εξακολουθεί να υφίσταται. Επιπλέον, η διαθεσιμότητα των περιφερειακών αεροπορικών εταιρειών BritAir, Regional και Airlinair πρόκειται να ανακατανεμηθεί στο πλαίσιο της νέας αεροπορικής εταιρείας HOP!, η οποία θα αρχίσει να πραγματοποιεί πτήσεις στις 31 Μαρτίου 2013.

Τα μέτρα του «Transform 2015»

Μετά την ταχεία έγκριση ορισμένων μέτρων κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2012-2013, όλες οι ενέργειες που αποφασίστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Transform 2015 θα εφαρμοστούν το καλοκαίρι του 2013.

– Ελεγχόμενη αύξηση της διαθεσιμότητας

Στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων η εταιρεία εφαρμόζει τις στρατηγικές κατευθύνσεις που ορίζονται από το σχέδιο Transform 2015 και προτίθεται να αυξήσει την οικονομική αποδοτικότητά του. Έτσι, στο στόχαστρο βρίσκεται η ανάπτυξη σε περιοχές που προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες και κυρίως αφορούν την έναρξη νέων δρομολογίων (Μοντεβιδέο, Κουάλα Λουμπούρ και Μινεάπολη), και αυξημένη συχνότητα πτήσεων (Μπανγκόκ, Γκουαντζού, Λιμπρεβίλ ή Αβάνα, για παράδειγμα).

– Αύξηση της παραγωγικότητας

Με στόχο την αύξηση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών για τους πελάτες, οι ώρες αναχώρησης και άφιξης των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων θα προσαρμοστούν στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle, στο Παρίσι. Οι πρωινές αφίξεις ειδικότερα, θα πρέπει να διευκολύνουν τις συνδέσεις, βελτιστοποιώντας παράλληλα τη χρήση των πόρων του αεροδρομίου. Το μέτρο αυτό, δοκιμάστηκε με επιτυχία κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου και θα εφαρμοστεί και αυτό το καλοκαίρι.

Η αύξηση της παραγωγικότητας επίσης, θα επιδιωχθεί από την αύξηση του αριθμού των μεσαίων αποστάσεων εναλλαγής των αεροσκαφών στο Παρίσι-Orly και Paris-Charles de Gaulle: ορισμένες πτήσεις που αναχωρούν από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle θα μεταφερθούν στο Orly (καθημερινό δρομολόγιο προς Κωνσταντινούπολη, Καζαμπλάνκα και Ρώμη).

– Εποχιακός χαρακτήρας του προγράμματος των επαρχιακών βάσεων

Συνεχίζοντας το πρόγραμμα του χειμώνα κατά το οποίο ορισμένα δρομολόγια έχουν ανασταλεί, τα προγράμματα θα προσαρμόζονται ώστε να αντανακλούν τις μεταβαλλόμενες συνθήκες στις επαρχιακές βάσεις. Πολλά δρομολόγια πραγματοποιούνται σε εποχιακή βάση, δηλαδή λειτουργούν μόνο κατά τη διάρκεια περιόδων όπου η ζήτηση είναι υψηλή, όπως τον Ιούλιο/Αύγουστο. Ορισμένες υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Από την άλλη πλευρά, ορισμένες διαδρομές όπου η ζήτηση είναι χαμηλότερη αναστέλλονται ή μειώνεται ο αριθμός των πτήσεων.

– 2013: ένα έτος καθοριστικό για την αναδιοργάνωση των πτήσεων μεσαίων αποστάσεων

Το 2013 σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για την αναδιοργάνωση του δικτύου μεσαίων αποστάσεων της Air France. Για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη οικονομική και λειτουργική αποδοτικότητα, από την 1η Ιανουαρίου του 2013, η εταιρεία έχει αναδιοργανώσει τη δραστηριότητά της σε δυο ξεχωριστές οντότητες: τις πτήσεις που αναχωρούν από το αεροδρόμιο του Παρισιού, Charles de Gaulle και point-to-point υπηρεσίες που αναχωρούν από το αεροδρόμιο του Παρισιού, Orly και από τις επαρχιακές βάσεις .

Η αεροπορική εταιρεία HOP!, η οποία ιδρύθηκε στα τέλη του Ιανουαρίου 2013, θα ξεκινήσει τις πρώτες πτήσεις της κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου του 2013. Ένας στόλος από 98 περιφερειακά αεροσκάφη (48 έως 100 θέσεις επιβατών) θα εξυπηρετεί 104 προορισμούς.

Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των πτήσεων μεσαίων αποστάσεων, η Transavia France συνεχίζει να επεκτείνεται με την προσθήκη 3 νέων αεροσκαφών στο στόλο της κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών του 2013.

«Υλοποιούμε σταδιακά όλα τα μέτρα που ανακοινώθηκαν στα πλαίσια του σχεδίου Transform 2015. Οι προσαρμογές στο πρόγραμμα ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα και θα συνεχιστούν αυτό το καλοκαίρι, γεγονός που μας επιτρέπει να προσαρμοζόμαστε γρήγορα στις αλλαγές και να αυξάνουμε έτσι την οικονομική αποδοτικότητά μας. Το δίκτυο πτήσεων μεσαίων αποστάσεων διέρχεται μια σημαντική αναδιοργάνωση: η κατάτμηση των δραστηριοτήτων μεταξύ των Air France, Hop! και Transavia, θα επιτρέψει την καλύτερη κάλυψη των αναγκών όλων των πελατών μας. Στο δίκτυο πτήσεων μακρινών αποστάσεων ελέγχουμε την ανάπτυξή μας, ενώ παράλληλα αναπτύσσουμε τις δραστηριότητές μας σε αεροπορικές αγορές με προοπτικές. Τα μέτρα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση της επιστροφής μας στην κερδοφορία», δήλωσε ο κ.  Alexandre de Juniac, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Air France Group.

*η διαθεσιμότητα θέσεων εκφράζεται με τον δείκτη ASK (available seat kilometres)