Alitalia-Η αεροπορική εταιρεία Alitalia, υπό την καθοδήγηση του νέου της CEO, Gabriele Del Torchio, ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο σχέδιο για την περίοδο 2013-2016, το οποίο έχει ως στόχο να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τη μελλοντική ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας.

της Χριστίνας Βασιλειάδη

Ένα από τα βασικά σημεία του σχεδίου είναι η αποσαφήνιση του ρόλου της Air One σε σχέση με την Alitalia. Η Air One είναι θυγατρική, low cost αεροπορική εταιρεία του ιταλικού αερομεταφορέα. Σύμφωνα με το σχέδιο, η Air One (που θα μετονομαστεί για να αποκτήσει μεγαλύτερη ομοιότητα με την Alitalia) θα είναι προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση πτήσεων μικρών και μεσαίων αποστάσεων που θα αναχωρούν από τέσσερις βάσεις: Κατάνια, Παλέρμο, Πίζα και Βενετία.

Από την άλλη πλευρά, η Alitalia θα ενισχύσει τις δραστηριότητές της στο hub της, στο Fiumicino της Ρώμης, ενώ προτίθεται να αυξήσει την παρουσία της στο Milan Linate (πρώην hub της) και στο Milan Malpensa (όπου αντιμετωπίζει μεγάλο ανταγωνισμό). Η Alitalia θα λειτουργεί όλες τις εθνικές και διεθνείς συνδέσεις σε αυτά τα τρία αεροδρόμια, με στόχο την αύξηση των διεθνών και διηπειρωτικών πτήσεων σε όλα αυτά. Επιπλέον, αυτό το χειμώνα στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης, θα πραγματοποιηθούν αλλαγές που θα έχουν στόχο τη βελτίωση χρόνων αναχώρησης και άφιξης  για τους επιβάτες επαγγελματικών ταξιδίων που θέλουν να κάνουν ταξίδια αυθημερόν. Οι αλλαγές αυτές θα στοχεύουν και τους επιβάτες υπερατλαντικών ταξιδίων, βελτιώνοντας τους χρόνους αναμονής για τις συνδέσεις πτήσεων.

Όλα τα νέα διεθνή δρομολόγια

Η Alitalia υπήρξε πολύ ειλικρινής στην αποκάλυψη των νέων πτήσεων που προτίθεται να ξεκινήσει τα επόμενα τρία χρόνια, παρέχοντας μια λίστα με περίπου 40 πιθανά νέα δρομολόγια από τέσσερα αεροδρόμια, τα οποία είναι όλα προς διεθνείς προορισμούς.

Αεροδρόμιο – Πτήσεις Προβλεπόμενα νέα δρομολόγια
Milan Linate Βουδαπέστη, Κοπεγχάγη, Ελσίνκι, Μάλτα, Πράγα, Στοκχόλμη, Ταλίν, Βιέννη, Βαρσοβία.

 

Milan Malpensa Κάιρο, Μόσχα, Τίρανα, Τύνιδα.

 

Fiumicino Άγκυρα, Βασιλεία, Μπορντό, Δαμασκό, Erbil, Lviv, Μαρακές, Μασσαλία, Mινσκ, Μιζουράτα, Νυρεμβέργη, Πρίστινα, Rostov, Σεράγεβο, Σκόπια, Ζάγκρεμπ.

 

Υπερατλαντικές πτήσεις Από Malpensa προς Άμπου Ντάμπι, Οσάκα, Σαγκάη. Από Ρώμη προς Γιοχάνεσμπουργκ, Ναϊρόμπι, Σαν Φρανσίσκο, Σαντιάγο Χιλής και Σεούλ. Από Βενετία προς Τόκιο.

 

11 νέα δρομολόγια έχουν ήδη ξεκινήσει

Ακόμη και πριν από την παραπάνω ανακοίνωση, ήταν πλέον σαφές ότι η ανάπτυξη του δικτύου της Alitalia επικεντρώνεται στη μείωση της εγχώριας χωρητικότητας, καθώς και την προσθήκη νέων διεθνών προορισμών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ιταλικής Διεύθυνσης Διαχείρισης Αεροδρομίων (Assaeroporti) για τους πρώτους πέντε μήνες του 2013, η εγχώρια κυκλοφορία στα ιταλικά αεροδρόμια μειώθηκε 10,3%, στους 21 εκατ. επιβάτες, ενώ η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 0,2%, στους 31,1 εκατ. επιβάτες. Από την έναρξη της χειμερινής περιόδου, η Alitalia έχει εισάγει 14 νέα διεθνή δρομολόγια από το αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης, τα οποία εξακολουθούν να λειτουργούν αυτό το καλοκαίρι. Οι προορισμοί αυτοί είναι προς Ζυρίχη, Άμπου Ντάμπι, Πράγα, Κρακοβία, Κοπεγχάγη κ.ά.

Οι εγχώριες πτήσεις «πάσχουν» από συχνές αλλαγές

Αρκετά από τα εσωτερικά δρομολόγια του ομίλου Alitalia φαίνεται να υποφέρουν από ένα είδος… κρίσης ταυτότητας! Δηλαδή, κάποιες πτήσεις εσωτερικού (Κάλιαρι, Νάπολη, Παλέρμο κ.ά) τα οποία προσφέρονταν από την Air One το περασμένο καλοκαίρι, πλέον εξυπηρετούνται από άλλες αεροπορικές του ομίλου.

Αλλά και άλλα δρομολόγια εσωτερικού που εξυπηρετούνταν τουλάχιστον ημερησίως από την Alitalia το περασμένο καλοκαίρι (Ανκόνα, Μπολόνια, Μπάρι, Όλμπια κ.ά), πλέον εξυπηρετούνται από την Alitalia, καθώς από άλλους αερομεταφορείς του ομίλου.

Σε κάθε περίπτωση, ο ιταλικός αερομεταφορέας, αναγνωρίζοντας πως η προσαρμογή είναι η μοναδική λύση επιβίωσης σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο όπου ο ανταγωνισμός συνεχώς αυξάνεται, προσπαθεί να βρει τη σωστή συνταγή όπου θα τον οδηγήσει και πάλι στην κερδοφορία. Η ιταλική αεροπορική εταιρεία γλύτωσε από τη χρεοκοπία το 2008 και ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 280 εκατ. ευρώ για το 2012 και 69 εκατ. ευρώ το 2011.