ryanairΣτη σημερινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε η αεροπορική εταιρεία Ryanair, μίλησε η κα. Kate Sherry, Deputy Director of Route Development του αερομεταφορέα, παρουσιάζοντας το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας, το οποίο μπορεί να προσφέρει έως και 4 εκατ. επιβάτες ετησίως στο αεροδρόμιο της Αθήνας, 2 εκατ. επιπλέον επιβάτες στη Θεσσαλονίκη και 4 εκατ. επιβάτες στα υπόλοιπα 9 ελληνικά αεροδρόμια όπου εκτελεί πτήσεις η Ryanair συμβάλλοντας με 10.000 νέες θέσεις εργασίας σε αντάλλαγμα με μια συμφωνία για χαμηλό κόστος. Το πλάνο αυτό , η Ryanair, επιθυμεί να το εφαρμόσει από τον Οκτώβρη του 2013, εφόσον φυσικά πάρει τις αρμόδιες εγκρίσεις. Οι δύο νέες βάσεις που επιθυμεί η αεροπορική εταιρεία να δημιουργήσει στη χώρα είναι στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.

Μιλώντας γενικά για την αεροπορική εταιρεία, η κα. Sherry αναφέρθηκε στις εγγυήσεις της εταιρείας για τη μη αύξηση τιμών λόγω καυσίμων, στις πολύ χαμηλές και ανταγωνιστικές τιμές εισιτηρίων σε σύγκριση με άλλες low cost αεροπορικές εταιρείες (οι τιμές εισιτηρίου στη Ryanair -ultra low cost carrier- ξεκινούν από 42 ευρώ), στη χρονική συνέπεια απογείωσης/προσγείωσης των πτήσεων και την ασφάλεια. Η Ryanair πραγματοποιεί 1.600 πτήσεις ημερησίως από 180 αεροδρόμια σε 29 χώρες.

Αναφερόμενη στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική αεροπλοΐα, η κα. Sherry μίλησε για τις μειώσεις δρομολογίων που κάνουν οι αερομεταφορείς Olympic, Aegean, Cyprus, το μονοπώλιο που έχει δημιουργηθεί στη χώρα και την έλλειψη ανταγωνισμού και στα υψηλά κόστη αεροδρομίων, ιδίως της Αθήνας. «Αν δεν γίνει ανταγωνιστικό το αεροδρόμιο της Αθήνας και αν δεν συνεργαστεί με low-cost εταιρείες, δεν θα βελτιωθεί η κατάσταση», είπε χαρακτηριστικά. Η Αθήνα συνεχίζει να μην επωφελείται από την αύξηση της επιβατικής κίνησης της Ryanair και των θέσεων εργασίας που φέρνει, λόγω του φορέα εκμετάλλευσης του αερολιμένα ο οποίος αρνείται να συνεργαστεί με την Ryanair την στιγμή που η επιβατική κίνηση στην Αθήνα έχει μειωθεί κατά 22%, στη χαμηλότερη της δεκαετίας. Οι Cyprus Airways και Olympic Air σταματάνε σημαντικά δρομολόγια εσωτερικού με αποτέλεσμα περαιτέρω μείωση κατά 870.000 επιβάτες, αφήνοντας στην υψηλού κόστους Aegean το μονοπώλιο στα τρία πιο σημαντικά εσωτερικά δρομολόγια όπου αναπόφευκτα θα αυξήσουν το κόστος πτήσης από και προς την Αθήνα.

Η Ryanair έχει μεταφέρει πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες από και προς την Αθήνα σε λιγότερο από 3 χρόνια και εκτελεί 85 δρομολόγια από 10 αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένων των δυο νέων στην Καλαμάτα και Ζάκυνθο) αυτό το καλοκαίρι, φέρνοντας πάνω από 1.4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και στηρίζοντας 1.400 θέσεις εργασίας.

Η Ryanair καλεί τον νέο Υπουργό Μεταφορών να αποδεχτεί το πλάνο ανάπτυξης το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει την τόσο αναγκαία επιβατική κίνηση, τις θέσεις εργασίας και τους χαμηλούς ναύλους στο αεροδρόμιο της Αθήνας αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα.

Η κα. Kate Sherry αναφέρει: «Η Ryanair προτρέπει την Ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί την πρότασή μας για τη διάσωση του ελληνικού τουρισμού και την απολύτως αναγκαία ανάπτυξη για την Αθήνα η οποία συνεχίζει να χάνει επιβάτες ύστερα από τις πρόσφατες περικοπές από την Cyprus Airways και Olympic Air σε σημαντικά δρομολόγια εσωτερικού, οι οποίες θα έχουν σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση κατά 870.000 επιβάτες αυτόν τον χρόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Η Ryanair θα μεταφέρει πάνω από 1.4 εκατομμύρια επιβάτες από τα Ελληνικά αεροδρόμια αυτόν τον χρόνο και θα διατηρήσει 1400 θέσεις εργασίας τονίζοντας την δέσμευση της στην Ελληνική τουριστική βιομηχανία. Η πρόταση της Ryanair για ανάπτυξη στην Αθήνα μπορεί να φέρει νέους επιβάτες,  ανταγωνιστικές τιμές ναύλων στα εσωτερικά δρομολόγια, χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και έσοδα εκατομμυρίων ευρώ στην Αθήνα. Όμως οι φορείς του αερολιμένα Αθηνών δεν δείχνουν διατεθειμένοι να κατανοήσουν την σημασία αυτού του πλάνου παρά την μείωση της επιβατικής κίνησης. Με παραγγελία 175 νέων αεροσκαφών η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που μπορεί να φέρει ανάπτυξη. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία με την Ryanair και με τις άλλες αεροπορικές εταιρίες, η επιβατική κίνηση και οι θέσεις εργασίας στην Αθήνα γρήγορα θα αυξηθούν δεδομένου ότι ο τουρισμός είναι μια από τις λίγες βιομηχανίες που φέρνουν γρήγορα αποτελέσματα».