passengersΗ ΟΣΥΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) θα πραγματοποιήσει κυλιόμενες 24ωρες απεργίες, την Παρασκευή 9/8/13 από 00.01 τοπική έως 24.00 τοπική, το Σάββατο 10/8/13 από 00.01 τοπική έως 24.00 τοπική και την Κυριακή 11/8/13 από 00.01 τοπική έως 23.59 τοπική.

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Λόγος κήρυξης των απεργιακών κινητοποιήσεων είναι η παράνομη, αντισυνταγματική και εκτός κάθε οικονομκής λογικής απόφαση της Κυβέρνησης, για απόλυση «300 υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διαφόρων ειδικοτήτων» αδιαφορώντας για τα προβλήματα και το χάος που θα δημιουργηθούν στα αεροδρόμια και μάλιστα στο αποκορύφωμα  της τουριστικής περιόδου. Δυστυχώς χωρίς να έχουμε ουδεμία ευθύνη, οδηγούμεθα στην απόφαση αυτή επειδή οι θεσμικά υπεύθυνοι για την εύρυθμη λειτουργία των αερομεταφορών και την υποδοχή του μεγάλου τουριστικού ρεύματος, υποκύπτοντας στις εντολές των δανειστών μας, αδιαφορούν για την εθνική οικονομία και το μοναδικό πλέον αιμοδότη της, τον τουρισμό.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το Ν.2224/1994 άρθρο 10 παρ. 1 καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 1,2,4,5 και 6 του Ν.1915/1990 και ως εκ τούτου η ΟΣΥΠΑ στα πλαίσια της λειτουργίας της ως δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης, με επίγνωση της ευθύνης της ως οργάνου και εφαρμόζοντας τη κείμενη νομοθεσία και το Ν.1264/1982, κατά την διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης θα παρέχει το παρακάτω έργο και θα εξυπηρετεί τις παρακάτω πτήσεις:
Α)  Πολιτικών και στρατιωτικών α/φών, που υπερίπτανται και διασχίζουν το FIR
Αθηνών – Μακεδονίας.
Β)  Ελληνικών και ξένων στρατιωτικών α/φών που συμμετέχουν σε
προγραμματισμένες ασκήσεις.
Γ)  Αεροσκαφών που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.
Δ)  Νοσοκομειακές πτήσεις.
Ε)  Πτήσεις στις οποίες επιβαίνουν αρχηγοί Κρατών – Πρωθυπουργοί.
Στ) Πτήσεις που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.
Ζ)  Μεριμνά για την συνεχή και αδιάκοπη λειτουργία των συχνοτήτων κινδύνου, την
ασφάλεια των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτων της Υπηρεσίας και την
πρόληψη καταστροφών ή ατυχημάτων.
Η σχετική αγγελία (ΝΟΤΑΜ) θα πρέπει να είναι σαφής και απαγορευτική για α/φη που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω και προς αποφυγή προβλημάτων που θα ανακύψουν στις υπηρεσίες εδάφους και λειτουργίας του αεροδρομίου, για τη διασφάλιση των οποίων και σύμφωνα με τα παραπάνω είστε αποκλειστικά υπεύθυνοι.
Ως προς την πυρασφάλεια αεροδρομίων έχοντας υπόψη την υπουργική απόφαση ΥΠΑ/ΓΔΑΜ/10719/51/12-3-01 επισημαίνουμε ότι:
«Κανένα α/φος δεν θα απογειώνεται ή προσγειώνεται στα Κρατικά
Πολιτικά αεροδρόμια, αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενους υπηρεσίες
πυρόσβεσης και διάσωσης»,  ως εκ τούτου
«Πυρασφάλεια θα παρέχεται μόνο για τις πτήσεις που προβλέπονται
ότι θα εξυπηρετούνται από το προσωπικό ασφαλείας».
Σημειωτέον ότι αποτελεί ευθύνη της Διοίκησης της ΥΠΑ να μην επιτρέπει σε τρίτους (π.χ. προσωπικό αεροπορικών εταιρειών, προσωπικό ΥΠΑ που δεν απεργεί  κλπ.) να εμπλέκονται σε αντικείμενο έργου που αποτελεί αρμοδιότητα του προσωπικού που απεργεί. Οι δε επικίνδυνες καταστάσεις που θα δημιουργηθούν, σαν συνέπεια της εμπλοκής αυτής, θα βαρύνουν αποκλειστικά την Διοίκηση της ΥΠΑ και όχι βέβαια το προσωπικό ασφαλείας.
Προς τούτο, θα πρέπει η ΥΠΑ να ενημερώσει εγγράφως όλους τους εμπλεκόμενους για το θέμα αυτό, η δε παράληψη αυτή θα βαρύνει την Διοίκηση της ΥΠΑ με την ανάλογη ευθύνη.
Το προσωπικό ασφαλείας βάσει του άρθρου 21 του Ν.1264/1982 θα οριστεί από τα πρωτοβάθμια σωματεία – μέλη της ΟΣΥΠΑ.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής καλείται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς εκείνους που απευθύνεται, αντιγράφοντας ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεως που θα συντάξει προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες».