Aeroporto_cuneo_terminalΤο μονοπάτι της μειωμένης εσωτερικής επιβατικής κίνησης παράλληλα με την ελαφρώς αυξημένη κίνηση εξωτερικού, που φαίνεται να ακολουθεί το τελευταίο διάστημα η αεροπλοΐα της χώρας, φαίνεται να ακολουθεί και ο αεροπορικός τομέας της Ιταλίας.

της Χριστίνας Βασιλειάδη

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013, τα αεροδρόμια της Ιταλίας έχουν σημειώσει μείωση του συνολικού αριθμού των επιβατών κατά 3,3%, φτάνοντας τα 66,5 εκατ. επιβατών. Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ της εγχώριας και της διεθνούς επιβατικής κίνησης, με την πρώτη, να πέφτει κατά 9,1%, στα 26,5 εκατ. επιβατών. Από την άλλη, η κίνηση εξωτερικού, μόλις που κατάφερε να σημειώσει άνοδο 1,0%, αυξάνοντας τους επιβάτες στα 40 εκατ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ιταλικής Assaeroporti, από τα 38 αεροδρόμια της Ιταλίας, μόλις 10 από αυτά ανέφεραν αύξηση κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2013, με το αεροδρόμιο Cuneo να καταλαμβάνει την πρώτη θέση (+29,1%). Τα αεροδρόμια Trapani και Perugia σημείωσαν και αυτά αυξητικές τάσεις, της τάξεως του 17,2% και 12,4% αντίστοιχα.

Όπως και στην περίπτωση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για το διάστημα Μαΐου – Αυγούστου 2013, η μειωμένη ταξιδιωτική ζήτηση των Ελλήνων επιβατών (-12,4%), λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης, ήρθε σε αντιδιαστολή με την κίνηση εξωτερικού που αυξήθηκε κατά 6,5% σε σχέση με πέρυσι.

Ο ρόλος της Wind Jet

Παρατηρώντας τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, από το 2009, για τα κορυφαία αεροδρόμια της Ιταλίας, φαίνεται πως το αεροδρόμιο Venice Marco Polo επωφελήθηκε αρκετά το καλοκαίρι του 2011 από το κλείσιμο του κοντινού αεροδρομίου Treviso, το οποίο έκλεισε προκειμένου να πραγματοποιηθούν έργα συντήρησης στον αεροδιάδρομο. Ένα άλλο σημαντικό γεγονός, ήταν η κατάρρευση της αεροπορικής εταιρείας Wind Jet τον περασμένο Αύγουστο. Ωστόσο, η μεγάλη πτώση της κίνησης του αεροδρομίου της Catania, είχε να κάνει περισσότερο με τα έργα συντήρησης του αεροδιαδρόμου, παρά με το κλείσιμο αεροπορικών εταιρειών.

Νέα δρομολόγια για το 2013 – Η Volotea αυξάνει το μερίδιό της στην εγχώρια αγορά

Εκτός από την κορυφαία εγχώρια αεροπορική εταιρεία της χώρας (Alitalia) και των θυγατρικών της (όπως π.χ. η Air One), οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους διεκδικούν και εκείνες μερίδιο στην ιταλική αεροπορική αγορά. Η easyJet, η Germanwings, η Ryanair, η Volotea, η Vueling και η Wizz Air έχουν όλες εισάγει νέα δρομολόγια στην ιταλική αγορά κατά το τρέχον έτος.

Η εστίαση της Volotea στα εσωτερικά δρομολόγια της Ιταλίας σημαίνει ότι το μερίδιό της στην ιταλική αγορά (με βάση την εβδομαδιαία χωρητικότητα θέσεων) έχει αυξηθεί από 1,4% τον Αύγουστο του 2012, σε 3,8% τον Αύγουστο του 2013. Η Alitalia μαζί με την Air One κατέχουν περίπου το 44% της αγοράς, ακολουθούμενες από την Ryanair (23%), τη Meridiana (17%) και την easyJet (8%).