airbus--a320neoΕκμεταλλευόμενη την ταχεία ανάπτυξη που παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά αλλά και τα πρόσφατα προβλήματα του καινούριου αεροσκάφους της Boeing, Dreamliner 787, η ευρωπαϊκή κατασκευάστρια εταιρεία βλέπει τις μετοχές της να… απογειώνονται!

Της Χριστίνας Βασιλειάδη

Περισσότερες από 50 πόλεις στην Κίνα έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμα της κυβέρνησης για οικονομική ανάπτυξη η οποία περιλαμβάνει και σχέδια για δημιουργία νέων αεροδρομίων ή για επέκταση των ήδη υπαρχόντων. Μάλιστα, η βορειοανατολική παράκτια πόλη Dalian χτίζει ένα 20,9 τετραγωνικών χιλ. νησί για ένα νέο αεροδρόμιο, το μεγαλύτερο του είδους του στον κόσμο, ενώ από την άλλη, η περιοχή Shennongjia, στην κεντρική επαρχία Hubei, έχει ισοπεδώσει τις κορυφές πέντε βουνών για την κατασκευή αεροδρομίου.

Επιπλέον, το αεροδρόμιο Incheon της Νότιας Κορέας έχει ξεκινήσει μια επέκταση 4.6 δισ. δολ. προκειμένου να αυξήσει τη χωρητικότητα επιβατών του αερολιμένα κατά 41% μέχρι το 2017.

Airbus VS Boeing

Η Airbus, λοιπόν, βλέποντας μια μοναδική ευκαιρία περαιτέρω επέκτασης να ανοίγεται μπροστά της, προσέγγισε την αγορά της Κίνας -η οποία έως τώρα έδειχνε σαφή προτίμηση στην Boeing-  με απώτερο σκοπό να αυξήσει τις πωλήσεις των αεροσκαφών της. Και η αλήθεια είναι ότι η Boeing τη βοήθησε -άθελά της- πολύ. Μέχρι τώρα, η Boeing κατείχε το 80% της αγοράς της Κίνας, όσον αφορά στα αεροσκάφη που διαθέτουν στον στόλο τους οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες.

Φέτος όμως, τα δεδομένα άλλαξαν. Τα προβλήματα του νέου αεροσκάφους της Boeing, του Dreamliner 787, ήταν πολλά και οδήγησαν μέχρι και στην καθήλωση των αεροσκαφών για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα προκαλώντας στις αεροπορικές εταιρείες σημαντικές οικονομικές απώλειες. Οι αερομεταφορείς JAL και All Nippon Airways υπήρξαν από τις πρώτες εταιρείες που ενέταξαν στο στόλο τους το συγκεκριμένο αεροσκάφος.

Παρόλα αυτά, η αναστάτωση που προκλήθηκε από τα τεχνικά προβλήματα του αεροσκάφους, δεν έστρεψε τις εταιρείες αυτές κατευθείαν στον ανταγωνιστή της Boeing. Σύμφωνα με στενούς κύκλους της JAL «Η JAL εξακολουθεί και έχει εμπιστοσύνη στα αεροσκάφη της Boeing», ενώ εκπρόσωπος της ΑΝΑ δήλωσε πως «Προς το παρόν εξετάζουμε τις επιλογές μας για αεροσκάφη και των δυο εταιρειών».

Βέβαια, η Airbus, έχοντας κλείσει συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες όπως η Emirates, η Qatar, η Singapore και η Cathay Pacific, αποκτά περισσότερα και ισχυρότερα επιχειρήματα απέναντι στις JAL και ANA.

Αυξάνονται οι παραγγελίες της Airbus

Ήδη η ευρωπαϊκή εταιρεία έχει καταφέρει να κλείσει σημαντικές συμφωνίες με αερομεταφορείς της εν λόγω αεροπορικής αγοράς. Συγκεκριμένα, έκλεισε συμφωνία 4,2 δισ. δολ. με δύο καινούριες αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα, για την προμήθεια 43 αεροσκαφών A320. Συγκεκριμένα, η Qingado Airlines ήρθε σε συμφωνία για την αγορά 23 αεροσκαφών Α320 έναντι 2,26 δισ. δολ., ενώ η Zhejiang Loong Airlines, ενέκρινε πρόσφατα συμφωνία για 20 αεροσκάφη A320, αξίας 1,91 δισ. δολ.

Επιπλέον, η Airbus ανακοίνωσε την παραγγελία 13 αεροσκαφών Α320ceo και 12 αεροσκαφών Α320neo από την εταιρεία ενοικίασης αεροσκαφών BOC Aviation, που ανήκει στην Bank of China, μίας εκ των τεσσάρων μεγαλύτερων κρατικών τραπεζών της Κίνας.

Τέλος, η low cost αεροπορική εταιρεία VietJet ανακοίνωσε προσφάτως πως θα προσθέσει στον στόλο της 92 αεροσκάφη Α320, συνολικής αξίας 8.6 δισ. δολ.