turkish-airlines.2Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απέρριψε το αίτημα της Turkish Airlines, για την δρομολόγηση δεύτερης ημερήσιας πτήσης που θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Κωνσταντινούπολη.

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, εξέδωσε την εξής ανακοίνωση: «Με μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε την απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) να απαντήσει αρνητικά στο αίτημα που διατύπωσαν οι Τουρκικές Αερογραμμές (Turkish Airlines), για δρομολόγηση δεύτερης ημερήσιας πτήσης από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη και το αντίστροφο. Την ώρα μάλιστα που η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης θέτει στον άμεσο προγραμματισμό της την προσέλκυση τουριστών από νέες μακρινές αγορές που ονομάζει «στόχους», όπως είναι η Ινδία, η Κίνα, το Αζερμπαϊτζάν και οι Αραβικές χώρες του Κόλπου, κάθε ενέργεια που στερεί από την πόλη τη δυνατότητα να συνδέεται συχνά αεροπορικώς με αυτά τα κράτη, έστω και με ενδιάμεσο σταθμό την Κωνσταντινούπολη, θεωρείται εμπόδιο στην προσπάθεια τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης. Επίσης είναι γνωστό ότι την τελευταία διετία οι Τούρκοι γείτονές μας έχουν αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε αγαπημένο προορισμό για τις αποδράσεις τους και καταγράφεται σημαντική αύξηση στις διανυκτερεύσεις τους, με ανοδική πορεία. Συνεπώς, ο διπλασιασμός των απευθείας πτήσεων της Turkish Airlines από 7 σε 14 την εβδομάδα θα είχε μόνο θετικά αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία αλλά και την αγορά της πόλης. Η Διοίκηση της ΕΞΘ θεωρεί πως πρόκειται για μια πράξη που δε συνάδει με τις προσπάθειες εξωστρέφειας που καταβάλλει ώστε να αυξήσει το ρεύμα των επισκεπτών».

Από την άλλη, στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε η Aegean Airlines προ ημερών, τέθηκε το θέμα χρονοθυρίδων (slots) που έχει η τουρκική αεροπορική εταιρεία στη χώρα μας. Ο κ. Βασιλάκης, είπε συγκεκριμένα πως «μάλλον η Turkish έχει μεγαλύτερη πρόσβαση στην Ελλάδα, και το μεγαλύτερο έλεγχο στην Ελλάδα απ’ ότι έχουμε εμείς. Θα ήταν όπως σας είπα πολύ πιο σωστό και πολύ πιο θετικό και για την Ελλάδα και για τη Τουρκία  και για οποιεσδήποτε άλλες χώρες, να γίνονται αμοιβαίες παραχωρήσεις, έτσι ώστε πραγματικά να μεγαλώνουν οι αερομεταφορές και από τις δύο μεριές εις όφελος τελικά των καταναλωτών». 

Από τη μεριά της πάντως, η ΕΞΘ καλεί την ΥΠΑ να αναθεωρήσει την απόφασή της και δηλώνει ότι θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια ενίσχυσης πτητικού προγράμματος οποιασδήποτε εταιρείας, ελληνικής ή ξένης, που θα επιλέξει να συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα σχέδιά της.