Dubai-Air_show-2013Μπορεί η τελευταία ημέρα του Dubai Air Show να έληξε κάπως άδοξα, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, αυτό όμως δεν εμπόδισε τις κατασκευάστριες εταιρείες αεροσκαφών να αποχωρήσουν με αμέτρητες παραγγελίες αεροσκαφών…

Της Χριστίνας Βασιλειάδη

Όλοι οι παρευρισκόμενοι του αεροπορικού event αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον εκθεσιακό χώρο την τελευταία ημέρα του Air Show εξαιτίας της επερχόμενης θύελλας, η οποία πλημμύρισε τους χώρους στο νέο αεροδρόμιο Al Maktoum του Dubai.

Παρόλα αυτά, οι εταιρείες είχαν ήδη καταφέρει να κλείσουν όλες τις συμφωνίες τους. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών αποχώρησαν από το Dubai έχοντας στην τσέπη τους περίπου 200 δισ. δολ. από παραγγελίες αεροσκαφών, γεγονός που καταδεικνύει την αυξανόμενη εξάρτησή τους από τον Κόλπο προκειμένου να εξασφαλίσουν υποστήριξη για τα μεγάλα τους αεροσκάφη.

Η Boeing προώθησε το καινούριο της αεροσκάφος 777X και εξασφάλισε περίπου 250 παραγγελίες, αξίας 100 δισ. δολ. Η αντίπαλος του αμερικανικού κολοσσού, Airbus, εξασφάλισε παραγγελίες 50 αεροσκαφών A380 από την Emirates.

Η Boeing εξασφάλισε τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών από το λανσάρισμα του 777Χ,  από την γερμανική Lufthansa και από τρεις αεροπορικές εταιρείες του Κόλπου – Emirates, Qatar Airways και Etihad Airways. Όμως, δεν κατάφερε να συμπεριλάβει στη λίστα των συμφωνιών της και μια αεροπορική εταιρεία από την Ασία, που αποτελεί μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, η Boeing παραμένει σε συνομιλίες με την Cathay Pacific για 20 περίπου από τα νέα αεροσκάφη 777, τα οποία είναι σχεδιασμένα να μεταφέρουν μέχρι 400 άτομα.

«Ξεκινάμε εδώ, αλλά βλέπουμε πως υπάρχει παγκόσμια ζήτηση για το 777», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Jim McNerney.

Το λανσάρισμα του αεροσκάφους έχουν ακολουθήσει δύο χρόνια συζητήσεων για το πώς θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί το νέο 777, με τους Ευρωπαίους αγοραστές που πετούν μικρότερες διαδρομές σε λιγότερο ακραίες συνθήκες να πιέζουν για μια ελαφρώς πιο λιτή σχεδίαση χωρίς τα έξτρα που απαιτούνται για ακραίες καιρικές συνθήκες του Κόλπου.

Οι αερομεταφορείς του Κόλπου προγραμματίζουν κάποιες πτήσεις τη νύχτα, εν μέρει για να αποφευχθούν οι υψηλές θερμοκρασίες την θερινών ημερών που περιορίζουν τις επιδόσεις, αλλά όλο και περισσότερο επιδιώκουν να πραγματοποιούν πτήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.

Η Lufthansa, η οποία ήταν η πρώτη που παρήγγειλε το αεροπλάνο, είπε ότι ήταν ευχαριστημένη με το «πακέτο» των χαρακτηριστικών που είχε υπογράψει.

Η Airbus κέρδισε νέες παραγγελίες για το νέο της αεροσκάφος A350-1000, 350 καθισμάτων, το οποίο ανταγωνίζεται το νέο 777.

Η Airbus άφησε επίσης να εννοηθεί ότι ίσως και να δημιουργήσει μια μεγαλύτερη εκδοχή του Α350, το οποίο θα φιλοξενεί 400 επιβάτες.

Ο επικεφαλής πωλήσεων της ευρωπαϊκής εταιρείας, John Leahy, δήλωσε πως σε κάθε περίπτωση θα προχωρήσει στην κατασκευή του ήδη υπάρχοντος A350-1000 όπως είχε προγραμματιστεί, και πως δεν θα βιαστεί για τη δημιουργία μιας νέας εκδοχής του αεροσκάφους.

Σε αυτό το στάδιο, η Airbus μάλλον θα προτιμήσει να επικεντρωθεί στις αεροπορικές εταιρίες που δεν έχουν ακόμη κάνει την επιλογή τους ανάμεσα στο Α350 και το 777Χ.

Και οι δύο εταιρείες πάντως, θα συνεχίσουν την παραγωγή μικρότερων αεροσκαφών, όπως το Boeing 737 και Airbus A320, οι πωλήσεις των οποίων προσφέρουν στις εταιρείες τα απαραίτητα μετρητά για άλλες εργασίες, επενδύσεις κ.λπ.