Οι προβλέψεις των κατασκευαστών είναι αισιόδοξες για τα επόμενα 20 έτη, καθώς η Boeing υπολογίζει ότι θα διαθέσει 36.770 νέα αεροσκάφη τζετ αξίας συνολικά 5,2 τρισ. δολαρίων μέχρι το 2033.

boeingΗ Boeing προβλέπει, ακόμα, ότι θα υπερκεράσει την κύρια ανταγωνίστριά της, την ευρωπαϊκή Airbus, στις παραγγελίες για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου (δύο διαδρόμων). Πάντως, η Airbus αναμένεται να ανακοινώσει τα σχέδιά της για τη ναυπήγηση νέου τζετ ευρείας ατράκτου στη διεθνή έκθεση του Φάνμπορο την προσεχή εβδομάδα. Τα αεροσκάφη αυτά θα κατασκευάζονται και θα παραδίδονται τα επόμενα είκοσι χρόνια και ο αριθμός τους θα φθάσει τα 620 έναντι των 760, που προέβλεψε πέρυσι η Boeing.

Χωρίς περιστροφές, ο Ράντι Τίνσεθ, αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ της Boeing, δήλωσε: «Εάν η Airbus δεν ασχοληθεί σοβαρά με τη στρατηγική που αφορά τα προϊόντα της, τότε θα καταλήξει να έχει μερίδιο 30%-35% της διεθνούς αγοράς στις παραδόσεις της επόμενης γενιάς αεροσκαφών δύο διαδρόμων». Πάντως, τα τζετ 787 και 777Χ της Boeing ήδη αντιστοιχούν στο 65% όλων των παραγγελιών, ενώ το υπόλοιπο 35% το καλύπτει η Airbus με τα Α350. Κατά τον Ράντι Τίνσεθ, το χάσμα θα τείνει διευρυνόμενο, εκτός εάν η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική κατασκευάσει ένα νέο ανταγωνιστικό τζετ. Σημειωτέον πως τα αεροσκάφη παραδίδονται χρόνια αργότερα από τότε που δίδεται η παραγγελία, οπότε οι τελικοί αριθμοί ενδεχομένως να αλλάξουν, εάν αλλάξει τα σχέδιά της η αεροναυπηγική.

Από την πλευρά της η Airbus διερωτάται για την ακρίβεια των αριθμών της Boeing, ισχυριζόμενη ότι τα τελευταία χρόνια εκείνη εξασφαλίζει τις περισσότερες παραγγελίες αεροσκαφών ευρείας ατράκτου (δύο διαδρόμων).