airbus METROΤο πρωί του Σαββάτου, στις 19 Ιουλίου, η Airbus πραγματοποίησε με επιτυχία τον έλεγχο «Μέγιστης Ενέργειας κατά την Ματαίωση Απογείωσης» (METRO), με το MSN001 A350, στην αεροπορική βάση Istres, στη Γαλλία. O έλεγχος METRO, ο οποίος ακολούθησε το προηγούμενο τεστ προετοιμασίας «Υψηλής Ενέργειας κατά την Ματαίωση  Απογείωσης» (HERTO), που διεξήχθη από το MSN001 πριν από δύο μήνες, είναι μέρος της υποχρεωτικής σειράς δοκιμών για πιστοποίηση.

Αυτή η τελευταία δοκιμή πραγματοποιείται για να επιβεβαιώσει την ικανότητα του συστήματος πέδησης, να σταματήσει με ασφάλεια το αεροσκάφος μετά από μια ματαιωθείσα απογείωση με υψηλή ταχύτητα και μεγάλο βάρος, χρησιμοποιώντας ένα σύνολο από φθαρμένα φρένα. Καθώς αυτά τα φρένα απορροφούν την κινητική ενέργεια του αεροσκάφους, λάμπουν φωτεινό πορτοκαλί και φτάνουν σε θερμοκρασία περίπου 1.400 βαθμών Κελσίου, μέχρι το αεροσκάφος να έρθει με ασφάλεια σε στασιμότητα, οπότε τα ελαστικά ξεφουσκώνουν από ειδικές ασφάλειες. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις πιστοποίησης, το αεροσκάφος πρέπει στη συνέχεια να μείνει στη θέση του για πέντε λεπτά χωρίς τεχνική υποστήριξη. Μετά την πάροδο των πέντε λεπτών, οι πυροσβέστες επιτρέπεται να ψεκάσουν τους τροχούς και τα φρένα, ώστε να κρυώσουν. Η ομάδα δοκιμών της Airbus έλαβε πλήρη υποστήριξη από το DGA (Délégation Générale pour l’Armement) – Essais en vols, το οποίο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διευκόλυνση της δοκιμής.

Το METRO είναι η τελική σημαντική δοκιμασία του προγράμματος A350 XWB πριν το MSN005, ένα από τα αεροσκάφη ανάπτυξης που είναι εξοπλισμένα με καμπίνα, ξεκινά «Τεκμηρίωση Διαδρομής» τον Ιούλιο. Το πρόγραμμα έως και σήμερα έχει επιτύχει περισσότερες από 2.250 ώρες πτήσης, σε περίπου 540 πτήσεις και βρίσκεται στο δρόμο προς την πιστοποίηση κατά το 3ο τρίμηνο και την πρώτη παράδοση στην Qatar Airways, το 4ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.