newego_LARGE_t_901_18232506Πρόσφατη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ) ενέκρινε 220.000 ευρώ, ως δαπάνες για την περίοδο 28/5/2014 μέχρι 31/10/2014, προκειμένου τα δύο αεροσκάφη που βρίσκονται στο ενεργητικό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) προς πώληση να είναι αξιόπλοα και εν δυνάμει ικανά να προσελκύσουν αγοραστές.
Βέβαια, όσο οι εβδομάδες και οι μήνες κυλούν και τα αεροσκάφη μένουν απούλητα, τόσο δυσκολότερο θα είναι να βρεθούν αγοραστές, ή οι αγοραστές που θα βρεθούν θα δώσουν πολύ λιγότερα από τα 18 εκατ. δολ. που πρόσφερε η Apollo Αviation το 2013. Παρόλο που τα συγκεκριμένα αεροσκάφη κόστισαν στο ελληνικό Δημόσιο περίπου 100 εκατ. ευρώ, σήμερα βρίσκονται εκτός παραγωγής και, σύμφωνα με τους ειδικούς, η συντήρησή τους είναι πανάκριβη. Το ελληνικό Δημόσιο δε, θέλει τα αεροσκάφη αξιόπλοα, με την προοπτική να βρεθεί κάποιος αγοραστής. Ωστόσο, όπως παρατηρούσαν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, το αναθεωρημένο τίμημα που πρόσφερε τότε η Apollo Aviation, πλέον θεωρείται άπιαστος στόχος. Η αμερικανική εταιρεία το 2012 είχε συμφωνήσει να καταβάλει 40,3 εκατ. δολ. (31 εκατ. ευρώ) για την απόκτηση τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus 340. Από αυτά η εταιρεία απέκτησε τα δύο αεροσκάφη, ενώ καθυστέρησε η παράδοση των άλλων δύο. Καθώς σημειώνονταν καθυστερήσεις στην πώληση των αεροσκαφών, το ΤΑΙΠΕΔ και η αγοράστρια εταιρεία οδηγήθηκαν στη σύναψη τροποποιητικής σύμβασης ύψους 18 εκατ. δολ. ΗΠΑ, αντί περίπου 20 εκατ. δολαρίων που ήταν η αρχική. Η νέα όμως αυτή σύμβαση δεν εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς έκρινε ότι ζημιώνει το ελληνικό Δημόσιο.