tourismosΜπορεί τα πράγματα στην ελληνική οικονομία να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, λόγω της πολιτικής αστάθειας και της οικονομικής αβεβαιότητας, ο ελληνικός τουρισμός όμως κινείται σε ανοδικούς ρυθμούς, χαρίζοντας σε όλους μας ένα χαμόγελο αισιοδοξίας. 

Όλο το καλοκαίρι αλλά και όπως όλα δείχνουν και τον Σεπτέμβρη, ο ελληνικός τουρισμός βαδίζει προς νέο ρεκόρ και στην τρέχουσα τουριστική χρονιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το SETE intelligence, όπως προκύπτει από τις αεροπορικές αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, από την αρχή του έτους έως 31/7, συνεχίζεται η ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού με συνολική αύξηση αφίξεων +6,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση αυτή, όπως τονίζεται, διαδραματίζει η Αθήνα που συνεχίζει την εξαιρετική της πορεία με σημαντική αύξηση +28% το μήνα Ιούλιο (+26,5% επτάμηνο). Ταυτόχρονα, διψήφιο ποσοστό αύξησης συνεχίζουν να καταγράφουν τον Ιούλιο του 2015 οι προορισμοί της Μυκόνου με +11% (+10,5% επτάμηνο), της Σαντορίνης με +10,2% (17,1% επτάμηνο) και της Σκιάθου με +19,6% (+14,3% επτάμηνο). Θετική επίσης είναι η εικόνα για το Ιόνιο με +3,7% τον Ιούλιο (+3,8% το επτάμηνο) και τους λοιπούς προορισμούς με +11% (+9,3%). Μικτή εικόνα παρουσιάζει η Πελοπόννησος με -17,1% τον Ιούλιο και +7% στο επτάμηνο. Αντίθετα, πτώση εμφανίζουν στο επτάμηνο τα Δωδεκάνησα με -3,2% (-1,1% τον Ιούλιο) και η Κρήτη με -1,4% (+0,9%). Σε αντίθεση με την εσωτερική ακτοπλοΐα, που η κίνηση των επιβατών είναι μειωμένη, η εισερχόμενη οδική κίνηση από την αρχή του έτους έως 31/07 καταγράφει αύξηση +22% με 6,46 εκατ. αφίξεις.
Εντύπωση προκαλεί και η αύξηση στις ξενοδοχειακές τιμές τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Trivago. Ειδικότερα, η μέση online ξενοδοχειακή τιμή ανά διανυκτέρευση σε δίκλινο δωμάτιο στην Αθήνα παρουσιάζει αύξηση κατά 18% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2014, φθάνοντας σε 127€. Βέβαια, παρά την αύξηση, η μέση τιμή στην Αθήνα υπολείπεται της μέσης online τιμής στα ξενοδοχεία της Ευρώπης, η οποία για τον τρέχοντα μήνα βάσει των στοιχείων διαμορφώνεται στα 150 ευρώ. Στις δημοφιλείς τουριστικά πρωτεύουσες και πόλεις της Ευρώπης όπου η Trivago καταγράφει τις ξενοδοχειακές τιμές, η υψηλότερη online τιμή συναντάται στο Μονακό, η οποία φθάνει στα 369 ευρώ και η χαμηλότερη στη Σόφια, στα 66 ευρώ.
Και για να μη μιλάμε μόνο με αριθμούς, εκτός από τους ξετρελαμένους, όπως φαίνεται, τουρίστες, σειρά έχουν πάρει και τα διεθνή μέσα που κάνουν αφιερώματα για τις ομορφιές της χώρας μας. Η βρετανική εφημερίδα Guardian παρουσιάζει τα Κύθηρα ως το καλύτερο ελληνικό νησί σε εκτενές αφιέρωμά της, ενώ το διάσημο εβδομαδιαίο ταξιδιωτικό περιοδικό του Χονγκ Κονγκ, Weekend Weekly, που απευθύνεται σε νεανικό κοινό υψηλού εισοδήματος, παρουσίασε μέσα από 25 σελίδες, τα υπέροχα τιρκουάζ νερά και το μοναδικό καταπράσινο περιβάλλον της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς. Σε συνεργασία με την Marketing Greece, την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και το Περιφερειακό Γραφείο ΣΕΤΕ Ιονίων Νήσων, συνεργείο του περιοδικού επισκέφτηκε τα δύο νησιά και πραγματοποίησε εκπληκτικές φωτογραφίσεις σε μέρη όπως το Ναυάγιο στη Ζάκυνθο και στο Μύρτο στην Κεφαλονιά.
Μελανό σημείο στον τουριστικό τομέα είναι η … απότομη προσγείωση της αεροπορικής εταιρείας SkyGreece, η οποία με μία λιτή ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της, ανακοίνωσε την προσωρινή αναστολή των λειτουργιών της λόγω οικονομικών προβλημάτων. Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, παρόλα αυτά, για μια εταιρεία που υποσχέθηκε πολλά και αυτό που κατάφερε είναι να χαλάσει την εικόνα της χώρας μας στο διεθνή τουρισμό και να ταλαιπωρήσει τους επιβάτες και τους εργαζομένους της…