touristes853Οι αναζητήσεις μέσω κινητών για διακοπές στην Ελλάδα αυξήθηκαν μέσα στον χρόνο κατά 72% και στην κορυφή των αναζητήσεων βρέθηκαν η Αθήνα, η Ρόδος, η Μύκονος, η Κως και η Κρήτη.

Τα εν λόγω στοιχεία δόθηκαν από την Google σε εκδήλωση που πραγματοποίησε στην Αθήνα για τη βέλτιστη αξιοποίηση των ψηφιακών πλατφορμών στον τουρισμό, με κοινό εκπροσώπους και ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με έρευνα της Google, μέχρι το 2016 το 37% των πωλήσεων στα ξενοδοχεία της Ευρώπης θα γίνεται διαδικτυακά. Οι μηχανές αναζήτησης παραμένουν το σημείο εκκίνησης στο διαδικτυακό ταξίδι για τους χρήστες. Οι ταξιδιώτες, είτε προγραμματίζουν ένα ταξίδι είτε περιηγούνται σε μία πόλη για πρώτη φορά είτε μοιράζονται αναμνήσεις από τις διακοπές τους, χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με όποια συσκευή έχουν εύκαιρη.

Ειδικότερα, έχει υπολογιστεί ότι οι χρήστες κατά μέσο όρο πριν κάνουν κάποια κράτηση περνούν 2,4 εβδομάδες ψάχνοντας για ξενοδοχεία. Στην αναζήτησή τους επισκέπτονται περί τις 18 ιστοσελίδες ξενοδοχειακών μονάδων. Η Google θεωρεί πως το γεγονός ότι 51% των νοικοκυριών της Ε.Ε. χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για τα ταξίδια τους αποτελεί ευκαιρία για τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τα εργαλεία για να βρουν τον ταξιδιώτη στις διαφορετικές στιγμές αναζήτησης και απόφασης για τις διακοπές τους. Ο υπεύθυνος του τομέα των ταξιδίων της Google κ. Δημήτρης Κοσσυφάς δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «στη χώρα μας ο τουρισμός είναι ένας πολύ σημαντικός κλάδος και οι δυνατότητες που φέρνει η ψηφιακή οικονομία μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να μεγαλώσουν και να απαντήσουν στις ανάγκες των καταναλωτών στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην εκπαίδευση που παρέχει η εταιρεία στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό μέσω της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online προκειμένου να αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία. Σε ό,τι αφορά τη χθεσινή εκδήλωση, τόνισε ότι προσέφερε την ευκαιρία σε ιδιοκτήτες και εκπροσώπους επιχειρήσεων και ταξιδιωτικών γραφείων να γνωρίσουν και να ανταλλάξουν βέλτιστες πρακτικές ώστε να βελτιώσουν τις ψηφιακές στρατηγικές τους, καθώς και να γνωρίσουν νέα προϊόντα της Google όπως τα Hotel Ads.

Η Google, επικαλούμενη εκτιμήσεις, σημείωσε ότι το 2014 ο τουρισμός συνεισέφερε άμεσα περίπου 17 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20,5% του ΑΕΠ και το 20% της απασχόλησης. Παράλληλα, εκτίμησε ότι η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη είναι σημαντική, καθώς μία αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.