Το University of Southampton κατασκεύασε ένα μικρού μεγέθους αεροσκάφος, το οποίο εκτοξεύτηκε για πρώτη φορά από το HMS Protector, ένα πολεμικό σκάφος του βρετανικού πολεμικού ναυτικού, με σκοπό να βοηθήσει στην πλοήγηση στην Ανταρκτική.

Το αεροσκάφος δημιουργήθηκε από 3D εκτύπωση και μαζί με ένα quadcopter drone λειτούργησε ως προπομπός/ανιχνευτής, πραγματοποιώντας αναγνώριση/ ανίχνευση της ευρύτερης περιοχής της Ανταρκτικής για να μπορέσει το πλοίο να κινηθεί στις παγωμένες θάλασσες. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το βρετανικό πολεμικό ναυτικό χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα αεροσκάφη στο συγκεκριμένο σημείο- αν και ο βρετανικός στόλος χρησιμοποιεί αεροσκάφη ScanEagle από φρεγάτες στον Περσικό Κόλπο εδώ και περίπου δύο χρόνια.maxresdefault (1)

Το λεγόμενο 3D αεροσκάφος είναι μικρότερο και λιγότερο εξελιγμένο από το ScanEagle, αλλά αποτελεί σημαντική βοήθεια για το παγοθραυστικό, αφού παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το γύρω περιβάλλον. Λειτουργεί μαζί με το quadcopter, το οποίο αποστολές αναγνώρισης σε μικρή εμβέλεια, ενώ το αεροσκάφος (SULSA) χρησιμοποιείται για πτήσεις μεγαλύτερων αποστάσεων, επειδή είναι περισσότερο αυτόνομο.

Είναι κατασκευασμένο από νάιλον, έχει εκτυπωθεί σε τέσσερα μεγάλα κομμάτια και συναρμολογείται χωρίς τη χρήση εργαλείων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του πανεπιστημίου, πρόκειται για το πρώτο εκτυπωμένο αεροπλάνο στον κόσμο.

Το SULSA εκτοξεύεται, πραγματοποιεί την αποστολή του, προσθαλασσώνεται, περισυλλέγεται και χρησιμοποιείται ξανά. Ελέγχεται εξ αποστάσεως με laptop, μπορεί να πιάσει ταχύτητα περίπου 96 χλμ/ ώρα, είναι πρακτικά αθόρυβο, το βάρος του είναι 3 κιλά και το κόστος του είναι χαμηλότερο των 7.000 λιρών.