Πολλά στραβά μπορούν να συμβούν όταν οργανώνουμε ένα ταξίδι με αεροπλάνο. Κάποια πτήση μπορεί να ακυρωθεί ή κάποια άλλη να καθυστερήσει. Σε τέτοιες περιπτώσεις, πολλοί δε γνωρίζουν τα δικαιώματα που έχουν με βάση το νόμο.

Συγκεντρώσαμε τις πιο συχνές ερωτήσεις που γίνονται σχετικά με τις νομοθεσίες της ευρωπαϊκής ένωσης.

  • Αρχικά κατά την πληρωμή του εισιτηρίου, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να κάνει σαφές το κόστος εισιτηρίου με κάθε στοιχείο χρεώσεων ορατό (πρόσθετες επιβαρύνσεις, ναύλοι, φόρος).
  • Σε περίπτωση που ταξιδεύετε από χώρα που είναι εκτός ΕΕ και ματαιωθεί η πτήση σας έχετε δικαιώματα, αρκεί η εταιρεία που «πετάτε» έχει αδειοδοτηθεί σε ευρωπαϊκή χώρα.
  • Εάν καθυστερήσετε να φτάσετε στο σημείο ελέγχου εισιτηρίων και δε σας αφήσουν να περάσετε, δεν έχετε κάποιο δικαίωμα, καθώς ο νόμος προβλέπει πως είναι δική σας ευθύνη.
  • Όταν χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε δύο αεροπλάνα και καθυστερήσει το αεροπλάνο της πρώτης πτήσης, έχετε το δικαίωμα αποζημίωσης για άρνηση επιβίβασης στην πτήση ανταπόκρισης μόνο εάν για την αργοπορία ευθύνεται η αεροπορική εταιρεία.
  • Για καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών, ίσως δικαιούστε αποζημίωση σε περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία δεν είναι σε θέση να αποδείξει πως για την καθυστέρηση ευθύνεται κάποιος αναπόφευκτος ή έκτακτος παράγοντας που δεν μπορούσε να έχει προβλέψει.
  • Άμα ακυρωθεί η πτήση σας και προβλέπεται αποζημίωση, τα λεφτά πρέπει να σταλούν εντός εφτά ημερών από την ημέρα της ακύρωσης. Η πληρωμή αποζημίωσης εξαρτάται από τον λόγο ακύρωσης της πτήσης, ωστόσο γι’αυτή την πληρωμή, δεν προβλέπεται κάποια συγκεκριμένη προθεσμία από την ΕΕ.