Η έκθεση της Amadeus και της LSE έπειτα από έρευνα που διεξήγαγε μία ανεξάρτητη ομάδα ερευνητών στο London School of Economics and Political Science (LSE) με τίτλο «Διανομή στο χώρο των Ταξιδίων: Το τέλος του κόσμου όπως τον γνωρίζαμε;», και κάνει προβλέψεις σε σχέση με την εικόνα του κλάδου στο μέλλον προβλέπει τις αλλαγές που θα συμβούν στην τουριστική βιομηχανία την επόμενη 10ετία.

Οι γίγαντες της τεχνολογίας όπως η Google, το Facebook, η Microsoft, η Amazon και η Apple ή “φύλακες” όπως ονομάζονται έχουν ήδη επηρεάσει τη βιομηχανία διανομής στα ταξίδια μέσω των μοντέλων διαφήμισης που εφαρμόζουν. Επίσης, διαθέτουν τη δύναμη να κατευθύνουν τους καταναλωτές σε συγκεκριμένους παίκτες με χρηματικό αντάλλαγμα. Ενώ παράλληλα, απευθύνονται στοχευμένα σε αυτούς με εξατομικευμένη διαφήμιση βάσει του ιστορικού αναζητήσεων, του προφίλ ή των εφαρμογών τσατ.

Το Facebook θεωρείται η κορυφαία εφαρμογή στα κινητά με περισσότερους από 126 εκατ. χρήστες το μήνα το 2015, 8% επάνω σε σχέση με το 2014 (έρευνα της Nielsen).

Καθώς η δύναμη των «φυλάκων» να αποκτούν δισ. καταναλωτών μεγαλώνει, όσοι ασχολούνται με την βιομηχανία τουρισμού, θα χρειαστεί να βρουν τρόπους συνεργασίας μαζί τους. Όπως επισημαίνει η έρευνα, «το μέγεθος και η ταχύτητα της εξέλιξης των καταναλωτών και η πιθανή δύναμη που τοποθετεί στα χέρια καινοτόμων εταιριών, είναι υποτιμημένο από πολλούς παίκτες»

Επιπλέον, στην εν λόγω έρευνα ρωτήθηκαν 370 εταιρίες λιανικού εμπορίου στον τουρισμό, για το πόσο πιθανό είναι να επηρεάσουν οι νεες τεχνολογίες τα ταξίδια μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, η πιο συχνή απάντηση ήταν τα κινητά τηλέφωνα και ακολούθησαν οι εφαρμογές τσατ στα κινητά και τα τσατ μποτ.

Τέλος, δεν παραλείπει να προτείνει και 7 βασικές περιοχές στις οποίες πρέπει να εστιάσει η βιομηχανία για μελλοντικές συνεργασίες: απόκριση στις προσδοκίες πελάτη, αντιμετώπιση της αύξησης των «φυλάκων», η κατάκτηση της τεχνολογίας, η ενσωμάτωση ταξιδιωτικης διανομής, η προσαρμογή στις πλατφόρμες στην οικονομία διαμοιρασμού και η προετοιμασία για την έλευση υβριδίων γιγάντων στις μετα-αναζητήσεις.