Οι γερμανικές αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να καταργήσουν μέχρι την 1η Ιουνίου έναν κανόνα σύμφωνα με τον οποίο δύο άτομα πρέπει να βρίσκονται πάντα στο πιλοτήριο ενός αεροσκάφους, έναν κανονισμό που εισήχθη μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings τον Μάρτιο του 2015.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο πιλότος της Germanwings Andreas Lubitz έκλεισε τον κυβερνήτη έξω από το πιλοτήριο αφού έφυγε για να χρησιμοποιήσει το μπάνιο και σκόπιμα πέταξε το αεροσκάφος A320 σε μια βουνοπλαγιά στις γαλλικές Άλπεις, σκοτώνοντας και τους 150 ανθρώπους στο σκάφος.

Μετά από τη συντριβή, η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) επέβαλε έναν κανόνα ότι δύο μέλη του πληρώματος θα πρέπει να βρίσκονται πάντα στο θάλαμο διακυβέρνησης, πράγμα που σημαίνει ότι εάν ένας από τους πιλότους έπρεπε να αποχωρήσει, πρέπει να μπε μέσα κάποιο μέλος του πληρώματος θαλάμου επιβατών.

Ο EASA χαλάρωσε την συγκεκριμένη απαίτηση πέρυσι, λέγοντας ότι εναπόκειται στις αεροπορικές εταιρείες να διεξάγουν τη δική τους εκτίμηση επικινδυνότητας.

Η BDL ανέφερε ότι οι γερμανικές αεροπορικές εταιρείες κατέληξαν ανεξάρτητα στο ίδιο συμπέρασμα – ότι ο κανόνας των δύο προσώπων για το cockpit δεν αύξησε την ασφάλεια αλλά μάλλον δημιουργούσε άλλους κινδύνους, για παράδειγμα επειδή η πόρτα ήταν ανοιχτή για περισσότερο χρόνο για να αφήσει το πλήρωμα μέσα και έξω, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος αεροπειρατειών.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας Lufthansa επιβεβαίωσε ότι θα άρει την υποχρεωτική παρουσία δύο ατόμων στο σύνολο των θυγατρικών της, συμπεριλαμβανομένων των Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Eurowings μέχρι την 1η Ιουνίου.

Ένας εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού πρακτορείου Thomas Cook Group, που είναι ιδιοκτήτης της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Condor, δήλωσε ότι η νέα πολιτική θα εφαρμοστεί και στις τέσσερις αεροπορικές εταιρείες του ομίλου της, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένου Βασιλείου, του Βελγίου και της Σκανδιναβίας, στις 15 Μαΐου.

Η Ryanair από την πλευρά της δήλωσε ότι ο κανόνας των δύο προσώπων μέσα στο cockpit θα παραμείνει σε ισχύ. Η EasyJet, η πρώτη αεροπορική εταιρεία που εισήγαγε τον κανόνα αυτό μετά τη συντριβή, δεν είχε άμεσο σχόλιο.

Η British Airways δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει την πολιτική της για λόγους ασφαλείας.