Ο Λεωνίδας Ζώτος, Managing Director Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ της Travelport, μας μιλά αποκλειστικά για τη συνταγή της επιτυχίας της εταιρείας, για τη σημασία της καινοτομίας στη ταξιδιωτική βιομηχανία, αλλά και για τα σχέδιά τους στο μέλλον.

– 400 αεροπορικές εταιρείες, 650.000 ξενοδοχεία, 37.000 εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων και ακόμα περισσότερες συνεργασίες. Eχετε σχεδιάσει, χτίσει και διαχειρίζεστε μια αποτελεσματική και παραγωγική Travel Commerce Πλατφόρμα. Ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας;
Εδώ και κάποια χρόνια, αντιληφθήκαμε ότι το σύστημα του GDS ήταν παρωχημένο. Και έτσι, δημιουργήθηκε το Travel Commerce Platform: ο στόχος ήταν να προσφέρουμε στα πρακτορεία πρόσβαση σε πληροφορίες που δεν ήταν διαθέσιμες πριν και στις αεροπορικές εταιρείες την ευκαιρία να παρουσιάσουν όλα τα προϊόντα τους, όπως θα έκαναν στον ιστότοπό τους. Συγκεκριμένα, το Travelport Smartpoint συγκεντρώνει όλες αυτές τις λειτουργίες σε ένα περιβάλλον φιλικό προς τον χρήστη και βοηθά στη μείωση του χρόνου των κρατήσεων και της αναζήτησης, ενώ επικεντρώνεται στις επιθυμίες του ταξιδιώτη. Οι πράκτορες μπορούν να έχουν πρόσβαση και να κάνουν κράτηση βοηθητικών παροχών χωρίς να βγουν από το περιβάλλον εργασίας τους, ενισχύοντας έτσι την εμπειρία της πώλησης και την αύξηση της αξίας πωλήσεων των προϊόντων αεροπορικών εταιρειών.

– Με ποιο τρόπο παρέχετε βοήθεια στους ταξιδιωτικούς πράκτορες και στις αεροπορικές εταιρείες; Ποιο είναι το όραμά σας για το B2B travel network;
Η αγορά ταξιδιών εξελίσσεται γρήγορα και η αγορά ταξιδιών B2B δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην Ελλάδα, ιδιαίτερα, η ζήτηση για προηγμένη τεχνολογία στον τομέα μας είναι υψηλότερη από οποιαδήποτε άλλη χώρα στη Νότια Ευρώπη. Ως Travel Commerce Platform, είμαστε κάτι περισσότερο από μία γέφυρα μεταξύ πρακτόρων και αεροπορικών εταιρειών, καθώς παρέχουμε υπερσύγχρονη τεχνολογία, που επιτρέπει στους ταξιδιωτικούς πράκτορες να βρίσκουν νέες πηγές εσόδων, και στις αεροπορικές εταιρείες να απευθύνονται σε περισσότερους ανθρώπους. Παράλληλα, είμαστε και μία εταιρεία ηγέτης στη συμβουλευτική ταξιδιωτικής τεχνολογίας. Η επείγουσα ανάγκη για επαγγελματική συμβουλευτική αποτελεί πραγματικότητα. Eχει περάσει καιρός που η Travelport συγκρότησε μία ειδική ομάδα εργασίας με συγκεκριμένο σκοπό, τη δημιουργία εξατομικευμένων συστημάτων και λύσεων με βάση τα αιτήματα και τις ανάγκες του κάθε πελάτη.

– Πιστεύετε ότι η καινοτομία είναι σημαντική στον κλάδο σας; Ποια είναι τα επιχειρηματικά σας σχέδια (παγκοσμίως αλλά και στην ελληνική αγορά) το προσεχές μέλλον;
Η καινοτομία αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο στον τομέα μας και αν σταματήσουμε να καινοτομούμε, δεν έχουμε λόγο ύπαρξης ως εταιρεία. Στην πραγματικότητα, πραγματοποιούμε μεγάλες επενδύσεις στις αγορές ψηφιακών υπηρεσιών και κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες αναπτύσσονται με σταθερούς ρυθμούς και προτείνουν εύκολες και έξυπνες λύσεις για τον ταξιδιωτικό κλάδο. Επιπρόσθετα, η αγορά μας, η ηλεκτρονική πλατφόρμα μας, προσφέρει λύσεις σύνδεσης και λειτουργίας τρίτων μερών. Οι λύσεις αυτές παρέχουν το πρακτικό πλεονέκτημα της άμεσης χρήσης: οι πράκτορες επωφελούνται από έτοιμες λύσεις αντί να επενδύουν πολλά χρήματα και χρόνο στην ανάπτυξη των δικών τους εφαρμογών. Το 2017 θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στην υιοθέτηση του Travelport Smartpoint, μάλιστα, η ομάδα μου ταξιδεύει συνέχεια σε όλη τη χώρα και κάνει επιδείξεις και σεμινάρια, για να προβάλλει τις δυνατότητες της πλατφόρμας μας και να δώσει στους πράκτορες συμβουλές για την έξυπνη χρήση της.