Με ιδιαίτερα μεγάλη προσέλευση συνέδρων διεξήχθη για ενδέκατη φορά το επιστημονικό συνέδριο με θέμα: «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ» στην Αθήνα.

Το συνέδριο άνοιξε ο πρόεδρος της iForce Επικοινωνίες κ Φωκίων Ζαΐμης o οποίος τόνισε την αδιάκοπη προσπάθεια που γίνεται τόσα χρόνια από τους επιστημονικούς και κλαδικούς φορείς που στηρίζουν το συνέδριο αλλά και τους υποστηρικτές και χορηγούς επικοινωνίας που προωθούν με σταθερότητα όλα τα συμπεράσματα του συνεδρίου προς όλες τις κατευθύνσεις. Πολλά δε από τα θέματα που έχουν παλαιότερα τεθεί και παρουσιασθεί έχουν προχωρήσει προς υλοποίηση ή έχουν γίνει επίκεντρο των εξελίξεων που σημαίνει ότι η δουλειά που γίνεται από την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου έχει και επιστημονική βάση αλλά και οικονομοτεχνική σημαντικότητα για την πορεία του κλάδου των αερομεταφορών και της χώρας εν γένει.

Οι πρόεδροι της ΠΕΙΠΣΑΔΥ κ. Γιάννης Σιριόπουλος Αστυνομικός Υποδιευθυντής και Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Ιπταμένων Σωμάτων Ασφαλείας και Δημοσίων Υπηρεσιών (ΠΕΙΠΣΑΔΥ) και κ. Σπύρος Αλαφούζος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων (ΠΕΠ), Χειριστής Αεροσκαφών, Σμήναρχος (Ι) ε.α της Πολεμικής Αεροπορίας αντίστοιχα έδωσαν το στίγμα της αεροπορικής αγοράς ο καθένας από την σκοπιά του και καλωσόρισαν τους συνέδρους.

Ο εκπρόσωπος του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Δημήτρης Τσουκαλάς και τ. Γεν. Γραμματέας Δ. Αν/σης αναφέρθηκε στην σημασία του τομέα των αερομεταφορών στην αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης, ιδίως σε συνάρτηση με τον τουρισμό και την αύξηση που καταγράφηκε το 2016 σε 22 εκ. επισκέπτες (6 εκ. επιπλέον από το 2014), και με προοπτική να αγγίξει τα 30 εκ. φέτος. Στην κατεύθυνση αυτήν η κυβέρνηση επιδιώκει τη δημιουργία κερδοφόρων αεροπορικών δραστηριοτήτων με βάση τις διεθνείς εξελίξεις, αξιοποιώντας τις εγχώριες υποδομές και το εξειδικευμένο υψηλού επιπέδου προσωπικό.

Πιο συγκεκριμένα ανακοίνωσε την επαναλειτουργία της τεχνικής βάσης στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος που θα μειώσει το σημερινό κόστος επισκευών και θα αποφέρει σημαντικά έσοδα από διεθνείς συνεργασίες και την δημιουργία ενός σύγχρονου αεροπορικού εκπαιδευτικού κέντρου καλύπτοντας τις εγχώριες ανάγκες για εκπαίδευση πιλότων ιδίως με τη λειτουργία εξομοιωτών που μπορούν να εγκατασταθούν στη χώρα μας και να εξυπηρετούν χιλιάδες πιλότους από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αντί να προωθούνται στους 49 εξομοιωτές στην Τουρκία. Τόνισε ότι η κυβέρνηση εξετάζει την εξειδίκευση της στρατηγικής για τις αερομεταφορές με βάση τις εξελίξεις που διαμορφώνονται γεωστρατηγικά στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας. Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Τσουκαλάς τόνισε, ότι η συνολική στόχευση της κυβέρνησης αποσκοπεί στη δημιουργία περαιτέρω θέσεων εργασίας και στην εισαγωγή κεφαλαίων για επενδύσεις, ώστε να παρέχονται καλύτερες και περισσότερες υπηρεσίες που αφορούν τις αερομεταφορές.

Στη συνέχεια ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και τ. Υφυπουργός κ Αθανάσιος Δαβάκης συγχαίροντας τους οργανωτές για την πολύχρονη προσφορά τους στα θέματα αερομεταφορών τόνισε ότι πρώτον οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την προσφορά του Κέντρου Αεροπορικής Ιατρικής στην πιστοποίηση του ιπταμένου προσωπικού της Πολεμικής μας Αεροπορίας αλλά και στην κοινωνική του συνεισφορά καθώς και για το σπουδαίο και διεθνώς διακεκριμένο επιστημονικό του έργο, δεύτερον, η έκδοση του κανονισμού της ΥΠΑ σχετικά με τα ΣμηΕΑ αποτέλεσε μεν ένα θετικό βήμα αλλά δεν αποτελεί, όμως, από μόνη της ικανή συνθήκη για την αποφυγή των ατυχημάτων, την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των αεροδρομίων και την αποτροπή της χρήσης των ΣμηΕΑ για παραβίαση της ιδιωτικότητας ή στο πλαίσιο εγκληματικών ή ακόμη και τρομοκρατικών ενεργειών. Είναι, συνεπώς, καθήκον όλων των αρμοδίων υπηρεσιών της Πολιτείας να συντονίσουν τις ενέργειές τους για να επιτύχουν την όσο το δυνατόν ομαλότερη και ασφαλέστερη ένταξη των ΣμηΕΑ στην καθημερινότητα. Τρίτον δεδομένου ότι η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια, όσον αφορά την εκμετάλλευση των τεχνολογιών ΣμηΕΑ και τη χρήση τους σε ευρύ φάσμα στρατιωτικών εφαρμογών, επιχειρήσεων ασφαλείας, επιχειρήσεων αντιμετώπισης καταστροφών και στην πολιτική προστασία υπάρχουν ακόμη πολλά βήματα τα οποία μπορούν και πρέπει να γίνουν. Τέταρτον, όσο περνά ο καιρός, αυξάνεται ο κίνδυνος να χαθούν ευκαιρίες για υψηλή συμμετοχή εγχώριων βιομηχανιών σε διεθνή δίκτυα συμπαραγωγής στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών και για ουσιαστική συμμετοχή της Ελλάδας στη διαμόρφωση των προδιαγραφών μελλοντικών διεθνών συστημάτων. Με βάση αυτά τα δεδομένα, θα ήταν χρήσιμο να αρθεί σύντομα η αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με το σχεδιασμό και τις προθέσεις της Κυβέρνησης όσον αφορά την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που απέκτησε η ΕΑΒ από τη συμμετοχή της στο διεθνές πρόγραμμα nEUROn.