Η κατάρρευση των συστημάτων της British Airways, ενδέχεται να κοστίσει στην εταιρεία περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, που θα δοθούν σε αποζημιώσεις των πελατών της.

Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με την British Airways, για την αναστάτωση ευθύνεται η κατάρρευση του ηλεκτρονικού πληροφορικού συστήματος της εταιρείας.

Η βλάβη οφείλεται σε λάθος ενός εργολάβου, ο οποίος πραγματοποιούσε εργασίες συντήρησης στο κέντρο δεδομένων της British Airways κοντά στο αεροδρόμιο Χίθροου. Ο εργολάβος έκλεισε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει το σύστημα πληροφορικής της αεροπορικής και να προκληθεί αναταραχή στις υπηρεσίες της σε όλο τον κόσμο.

H αεροπορική εταιρεία, στην online αίτηση αποζημίωσης, παραπέμπει τους ταξιδιώτες που έχουν ασφάλιση ταξιδιού να έρθουν σε επαφή με την ασφαλιστική τους σε περίπτωση που υπάρξει κάποια εμπλοκή στο ταξίδι, γεγονός που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στον ασφαλιστικό κλάδο.

Το γεγονός αυτό προκάλεσε επίσης και αντιδράσεις από την πλευρά της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών (ABI) η οποία κατηγόρησε την αεροπορική εταιρεία ότι δεν παρέχει τις σωστές και ακριβείς πληροφορίες στους επιβάτες και ότι περιπλέκει τη διαδικασία της αποζημίωσης. «Οποιαδήποτε κάλυψη στο πλαίσιο της ασφάλισης ταξιδιού τίθεται σε ισχύ μόνο όταν δεν υπάρχει άλλη διαθέσιμη πηγή για αποζημίωση», δήλωσε η Ένωση.

Επιπλέον, σε ανακοίνωσή της η Ένωση αναφέρει:

«Εάν έχετε πληγεί από την πρόσφατη κατάρρευση του ηλεκτρονικού πληροφορικού συστήματος της British Airways, ενδέχεται να δικαιούστε αποζημίωση για διακοπή του ταξιδιού και για πρόσθετα έξοδα. Αρχικά θα πρέπει να ζητήσετε αποζημίωση από τη British Airways. Αυτό συμβαίνει επειδή οι κανονισμοί της ΕΕ που αφορούν την αποζημίωση πτήσεων απαιτούν από τους αερομεταφορείς να παρέχουν αποζημίωση σε επιβάτες που υφίστανται μεγάλες καθυστερήσεις ή ακυρώσεις σε περιπτώσεις όπως αυτή.

Εάν έχετε ταξιδιωτική ασφάλιση, ενδέχεται να καλύπτεστε για ορισμένες δαπάνες (όπως το κόστος της διατροφής για όση ώρα διαρκεί η καθυστέρηση), οι οποίες συνήθως πληρώνονται όταν δεν μπορείτε να τις διεκδικήσετε από άλλη πηγή, όπως είναι ο αερομεταφορέας. Έτσι, σε πρώτη φάση, θα πρέπει να κάνετε οποιαδήποτε αξίωση για αυτά τα έξοδα στη British Airways».