Η Airbus επισήμανε ότι η επόμενη βρετανική κυβέρνηση θα πρέπει να εγγυηθεί την ικανότητα της κατασκευάστριας αεροσκαφών να μετακινεί εργαζομένους από εργοστάσια της Βρετανίας στην ηπειρωτική Ευρώπη, προκειμένου να διαφυλάξει το μακροπρόθεσμο μέλλον της παραγωγής στη χώρα.

«Δεν είμαστε η κυβέρνηση» και δεν υπάρχει βεβαιότητα από εδώ και πέρα, τόνισε ο CEO της εταιρείας. Η ροή ανθρώπων και η εξαίρεση από δασμούς είναι κρίσιμα για την αεροναυπηγική και τη βιομηχανία άμυνας, η οποία προβληματίζεται από τις εξελίξεις. Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος Tom Enders δήλωσε, ότι είναι ζωτικής σημασίας η κατασκευή αεροπλάνων να συνεχίσει να εξαιρείται από τους δασμούς εισαγωγής, αφού η Βρετανία εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Airbus απασχολεί 15.000 ανθρώπους στη Βρετανία, σε εγκαταστάσεις περιλαμβανομένου του εργοστασίου στο Μπρίγκτον στο βόρειο τμήμα της Ουαλίας, όπου κατασκευάζονται τα φτερά όλων των τζετς της εταιρείας.

«Είμαστε μια εταιρεία που προφανώς έχει συμφέρον από την ελεύθερη ροή των ανθρώπων», υπογράμμισε ο Enders. «Η κινητικότητα μεταξύ των εγκαταστάσεών μας στην Ευρώπη είναι κρίσιμη. Το να στέλνουμε ανθρώπους από την Τουλούζ στο Μπρίγκτον, από το Μπρίγκτον στο Αμβούργο και λοιπά, αυτό είναι πολύ σημαντικό».

Παρότι τα εργοστάσια στη Βρετανία είναι μεταξύ των πιο αποδοτικών ολόκληρου του ομίλου, «τυχόν φραγμοί από δασμούς θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα των δραστηριοτήτων μας στη Βρετανία», πρόσθεσε ο CEO.

Όπως επεσήμανε, αν και ελπίζει πως η νέα βρετανική κυβέρνηση θα κατανοήσει την «τεράστια σημασία» της αεροναυπηγικής και της βιομηχανίας άμυνας στη χώρα, δεν μπορεί να υπάρξει βεβαιότητα.

«Δεν είμαστε η κυβέρνηση», σχολίασε. «Και είναι η κυβέρνηση, η καινούρια ή η παλιά στη Βρετανία και στην ήπειρο και στις Βρυξέλλες, που θα πρέπει να μπουν σε αυτές τις όπως φαίνεται δύσκολες διαπραγματεύσεις. Και μετά θα αξιολογήσουμε το τι σημαίνει για εμάς το αποτέλεσμα», πρόσθεσε.

Η Airbus υποστήριξε ανοικτά την παραμονή της Βρετανίας στην ΕΕ ενόψει του περσινού δημοψηφίσματος, ενώ παράλληλα κατέστησε σαφές πως δεν θα είχε την πρόθεση να εγκαταλείψει τη Βρετανία σε περίπτωση νίκης της καμπάνιας «Leave».

Υπενθυμίζεται ότι η Βρετανία είναι μία από τις «πατρίδες» της εταιρείας, μαζί με τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία, ενώ αντιστοιχεί σε λίγο παραπάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού.

Επιπλέον, ο Enders εξέφρασε ανησυχίες και για τη διακοπή των δεσμών του Κατάρ με τη Σαουδική Αραβία και τους συμμάχους της, αν και δεν θεωρεί πως οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή θα περιορίσουν τη ζήτηση.

Η περιοχή αυτή έχει εξελιχθεί σε μεγάλη αγορά για την Airbus, με τρεις μεγάλους αερομεταφορείς του Περσικού Κόλπου και τουρκικές αεροπορικές εταιρείες να παραγγέλνουν εκατοντάδες σκάφη φαρδιάς ατράκτου, προκειμένου να μεταφέρουν πελάτες σε όλα τα διεθνή κέντρα τους.

«Είναι μια εξέλιξη που προβληματίζει τη βιομηχανία μας», παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος. «Αλλά απέχουμε πολύ από μια «υπερέκθεση’’ σε αυτή την περιοχή. Δεν θα πρέπει να υποτιμούμε τις βασικές δυνατότητες μακροπρόθεσμα ή να τυφλωνόμαστε από συγκρούσεις της στιγμής», επισήμανε.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής πωλήσεων John Leahy, περίπου το 13% των παραγγελιών σε εκκρεμότητα της Airbus αντιστοιχεί στη Μέση Ανατολή.