Tο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) ενημερώνει τους επιβάτες ενόψει των διακοπών του καλοκαιριού για την ευρωπαϊκή νομοθεσία που διέπει τις μετακινήσεις.

Το ΚΕΠΚΑ επισημαίνει ότι όσον αφορά στις προγραμματισμένες και στις έκτακτες πτήσεις ισχύουν τα δικαιώματα των επιβατών. Ωστόσο, δεν έχουν ισχύ για τις πτήσεις με ελικόπτερο ούτε για δωρεάν πτήσεις ή μειωμένου ναύλου, που δεν προσφέρεται στο ευρύ κοινό, καθώς και σε πολυτροπικά ταξίδια.

Σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ, επειδή η ασφάλεια των πτήσεων είναι το βασικό κριτήριο με το οποίο επιλέγουμε την αεροπορική εταιρεία, καλό είναι να επισκεφθούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη διεύθυνση https://ec.europa.eu/commission/index_el, για να μάθουμε ποιες αεροπορικές εταιρείες απαγορεύεται για λόγους ασφαλείας να λειτουργούν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε περίπτωση που κάνουμε κράτηση εισιτηρίου μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα, πρέπει να μας προτείνει διάφορες εναλλακτικές διαδρομές με την ακόλουθη σειρά: πτήση χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, πτήση με ενδιάμεση στάση χωρίς αλλαγή αεροπλάνου, πτήση με ανταπόκριση. Επίσης πρέπει να μας ενημερώσει για τις τιμές των εισιτηρίων. Εάν το ζητήσουμε, μπορούμε να δούμε τις πληροφορίες αυτές είτε στην οθόνη του υπολογιστή του πράκτορα είτε εκτυπωμένες. Και στην περίπτωση που κάνουμε κράτηση μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα αλλά και απευθείας από την αεροπορική εταιρεία πρέπει να μας διαβιβάσουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία για την ταυτότητα του αερομεταφορέα, τις αλλαγές αεροσκαφών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, τους ενδιάμεσους κατά τη διαδρομή του ταξιδιού σταθμούς, τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ των αεροδρομίων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Εάν κάνουμε κράτηση μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας μιας αεροπορικής εταιρείας, να γνωρίζουμε ότι η τιμή που αναφέρεται πρέπει να είναι η τελική τιμή που θα πληρώσουμε. Οι όροι των προσφορών πρέπει να είναι ξεκάθαροι, όπως και να αναφέρονται περιορισμοί που αφορούν: στη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων προσφοράς, τυχόν ακύρωση του εισιτηρίου ή αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού.

Όταν ο αριθμός των επιβατών υπερβαίνει αυτόν των διαθέσιμων θέσεων, η αεροπορική εταιρεία πρέπει καταρχάς να ζητήσει εθελοντές, για να παραιτηθούν από τις θέσεις τους προσφέροντάς τους άλλα οφέλη. Εάν δεν θέλουμε να παραιτηθούμε εθελοντικά, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας εξασφαλίσει: την επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας με δωρεάν πτήση στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή τη δυνατότητα μεταφοράς στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε. Γεύματα, αναψυκτικά και κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο).

Η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας καταβάλει αποζημίωση ανάλογα με την απόσταση του προορισμού, από 250 έως 600 ευρώ.

Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας με δωρεάν πτήση στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή τη δυνατότητα μεταφοράς στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε. Γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο), και επικοινωνιακές διευκολύνεις. Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει με τα ποσά που αναφέρονται για την άρνηση επιβίβασης.