Νέους τρόπους μεταφοράς των ανθρώπων στη γη αλλά και στον κόκκινο πλανήτη, αποκάλυψε ο Έλον Μασκ.

Κατά την παρουσίαση του νέου οράματός του αναφέρθηκε αναλυτικά στον τρόπο με τον οποίο η SpaceX σκοπεύει να οργανώσει μια μη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη, σε πέντε χρόνια από σήμερα, το 2022, αλλά και μια επανδρωμένη δύο χρόνια αργότερα.

Ο επιχειρηματίας δραστηριοποιείται στη διαστημική βιομηχανία, την αυτοκινητοβιομηχανία και την ενέργεια. Στο πλαίσιο της εξοικονόμησης κόστους των διαστημικών ταξιδιών, πρότεινε τη μείωση του χρόνου των αερομεταφορών στη γη, από χώρα σε χώρα, στο ελάχιστο.

Με στόχο τη δραστική μείωση του χρόνου των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων, σύμφωνα με τον Μασκ, θα πραγματοποιούνται μεταφορές όχι μόνο προς τον Άρη αλλά θα αξιοποιηθεί και η διαστημική τεχνολογία και το νέο αεροσκάφος που θα αναπτύξει για το ταξίδι στον κόκκινο πλανήτη, και εντός της γης

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε σε παράδειγμα, η πτήση μεταξύ Νέας Υόρκης- Σαγκάης θα πραγματοποιείται σε 40 λεπτά αντί για 15 ώρες που είναι σήμερα, καθώς το «υπερηχητικό» ταξίδι θα αγγίζει τα 27.000 χλμ την ώρα.

Με την ίδια τεχνολογία η πτήση Λος Άντζελες – Τορόντο θα διαρκεί μόλις 24 λεπτά ενώ κάποιος θα φτάνει από το Λονδίνο στο Ντουμπάι μόλις σε 29 λεπτά. Για την ακρίβεια το ταξίδι μεταξύ οποιωνδήποτε δύο σημείων του πλανήτη θα διαρκεί λιγότερο από μία ώρα.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, η Space X  θα αναδιοργανωθεί και θα εστιαστεί σε ένα μόνο τύπο σκάφους, ικανό να πραγματοποιεί τόσο πλανητικά όσο και διαπλανητικά ταξίδια.

Το νέο πυραυλικό σύστημα, το οποίο θα φέρει την ονομασία BFR με διαστάσεις 106 μέτρα ύψος και 9 μέτρα πλάτος, θα εκτοξεύει δορυφόρους, θα συνδέει τη Γη με τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (όπως κάνουν τώρα τα Falcon 9 και Dragon της Space X), θα ταξιδεύει στη Σελήνη και στον Άρη και, κάπου ενδιάμεσα, θα μεταφέρει έως 100 επιβάτες από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο στη Γη.

«Το κόστος ανά θέση θα είναι περίπου το ίδιο με αυτό των απλών αεροσκαφών. Ξέχασα να το αναφέρω» προσέθεσε ο Μασκ μέσω του λογαριασμού του στο Instagram. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι μια πτήση σήμερα από τη Νέα Υόρκη στη Σαγκάη κοστίζει περίπου 2.900 δολάρια με την China Eastern Airlines.

Ωστόσο για να πραγματοποιηθεί το νέο όραμα του Μασκ, θα πρέπει να ξεπεραστεί ένας μεγάλος αριθμός τεχνικών εμποδίων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που οι αεροδιαστημικές εταιρείες μελετούν εδώ και δεκαετίες.

Μια άλλη πρόκληση, πέρα από τη μείωση του κόστους για κάτι τέτοιο, θα είναι να τελειοποιηθεί το είδος της υπερηχητικής ανατροπής που απαιτείται για την προσγείωση του νέου πυραύλου BFR, αφού θα μπορεί να επαναχρησιμοποιείται, όπως οι Falcon 9 της εταιρείας.

Να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα η SpaceX έχει προσγειώσει τους πυραύλους Falcon, 16 φορές. Ωστόσο η εκτόξευση και η προσγείωση ενός πυραύλου κοντά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές του πλανήτη αντιμετωπίζει πολύ μεγαλύτερα εμπόδια από τους ρυθμιστικούς σκοπέλους που έχει προσπελάσει μέχρι σήμερα.

Αφήνοντας τους νόμους της φυσικής στην άκρη, το σχέδιο του Μασκ έρχεται αντιμέτωπο και με μεγάλες επιχειρηματικές προκλήσεις. Το παράδειγμα της πτήσης Νέα Υόρκη-Σαγκάη της SpaceX που απεικονίζεται χρησιμοποιεί ταχύπλοο πλοίο για να μεταφέρει τους επιβάτες σε μια υπεράκτια πλατφόρμα φόρτωσης από όπου και εκτοξεύεται η ρουκέτα.

Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί σε κάθε πόλη. Οι χώροι προσγείωσης και εκτόξευσης δεν μπορούν να είναι τόσο μακριά από την πόλη γιατί θα επιλέγονται πολύ δύσκολα από τους ταξιδιώτες και ειδικά από τους επιχειρηματίες. Επιπλέον, πόλεις όπως το Παρίσι, το Λονδίνο και το Σικάγο μπορεί να δυσκολευτούν για να βρουν το χώρο για να πραγματοποιήσουν τέτοιου είδους εκτοξεύσεις και προσγειώσεις πυραύλων.

Επιπλέον, είναι γεγονός ότι η αεροπορική βιομηχανία είναι εγγενώς συντηρητική και έχει, δικαίως, μια εμμονή με την ασφάλεια γι αυτό και τα υπερηχητικά ταξίδια δεν φαντάζουν ιδιαιτέρως ελκυστικά στα σημερινά στελέχη των αεροπορικών εταιρειών.

Βέβαια αν ο Μασκ κατορθώσει να κατασκευάσει ένα αξιόπιστο αεροσκάφος, το οποίο μπορεί να λειτουργεί με χαμηλές τιμές το ταξίδι αυτό θα απευθύνεται στο σύνολο της αγοράς και οι «αντίπαλοι» του σίγουρα θα προσπαθήσουν να το μιμηθούν.