Πώς οι πιλότοι καταφέρνουν να κερδίζουν τον χαμένο χρόνο στις πτήσεις που έχουν καθυστερήσει στο αεροδρόμιο;

Αρκετοί πιλότοι μίλησαν στη «MailOnline» και δήλωσαν ότι αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, αν και το να πατήσουν το γκάζι στον αέρα δεν είναι επιλογή, καθώς από αυτό θα «γλιτώσουν» μόνο μερικά μόνο λεπτά.

Η πιο κοινή μέθοδος είναι να ζητήσουν από τον πύργο ελέγχου μια πιο σύντομη διαδρομή, σύμφωνα με τον κυβερνήτη Patrick Smith, συγγραφέα του «Cockpit Confidential»: «Οι διαδρομές πτήσης μεταξύ των πόλεων δεν είναι συνήθως ευθείες γραμμές, τα αεροπλάνα πετάνε αντιθέτως σε έμμεσα μοτίβα, σαν αυτά τα παιχνίδια που σε καλούν να ενώσεις τις τελείες. Αν γλιτώσεις λοιπόν μια στροφή ή αν δεν περάσεις από ένα προκαθορισμένο σημείο, αυτό μπορεί να σου εξοικονομήσει αρκετά λεπτά».

Επιπλέον, ένας άλλος πιλότος, κυβερνήτης της Dreamliner, επιβεβαιώνει πως δεν έχει κανένα νόημα να αναπτύξει μεγαλύτερες ταχύτητες στον αέρα, καθώς σε πτήσεις 2 ωρών άντε να γλιτώσει 2-3 λεπτά. Και θα κάψει και περισσότερο καύσιμο φυσικά, κάτι που δεν είναι αποδεκτό από τις αεροπορικές.

Ο πιλότος Dave Kistruck, αντιπρόεδρος της Virgin Atlantic, συμφωνεί πως το αντιστάθμισμα του χαμένου χρόνου στον αέρα δεν είναι καθόλου εύκολο: «Τα σύγχρονα αεροπλάνα είναι σχεδιασμένα να πετούν πολύ αποδοτικά και έχουν γενικά μια βέλτιστη ταχύτητα για την ισορροπία ταξιδιού και χρήσης καυσίμου».

Κι έτσι, παρά τα κανονίσματα με τον πύργο ελέγχου και τα τρικ για συντομότερες εναέριες διαδρομές, υπενθυμίζει πως «ο μόνος τρόπος να διασφαλίσεις το γεγονός ότι ένα αεροπλάνο θα φτάσει εγκαίρως στον προορισμό του είναι με το να φύγει στην ώρα που πρέπει»