Τα αυτοκίνητα «στοιβάζονται» στους δρόμους της Κίνας κάθε μέρα, κάτι που κάνει τους ανθρώπους να πατάνε θυμωμένα τις κόρνες τους και να αργούν στις υποχρεώσεις τους. Για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση στα επόμενα 20 χρόνια, τα κινεζικά μετρό συνεχίζουν να επεκτείνονται και το Πεκίνο περιορίζει τον αριθμό των αυτοκινήτων στους αστικούς δρόμους στις ώρες αιχμής.

Στους ουρανούς της Κίνας δεν πετάνε συχνά ιδιωτικά αεροσκάφη. Αντιθέτως, τα εμπορικά αεροσκάφη πετούν τόσο συχνά που τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις πτήσεων. Τώρα, όμως, τα ιδιωτικά αεροσκάφη, όπως τα μικρά αεροσκάφη Cessna και Gulfstream, θα έχουν την ευκαιρία να πετάξουν πολύ περισσότερο.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας καταργεί τους κανονισμούς που κάποτε καθιστούσαν δύσκολο να αναπτυχθεί μια ιδιωτική βιομηχανία αεροσκαφών, προκειμένου να συμβάλει με τη σειρά της στην τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης επιτρέποντας στους επιχειρηματίες να ταξιδεύουν γρήγορα σε απομακρυσμένες περιοχές. Πέρυσι οι αξιωματούχοι τροποποίησαν περισσότερους από 30 κανόνες υπέρ των ιδιωτικών αεροσκαφών και των συναφών υπηρεσιών, λέει ο Jeffrey Lowe, διευθυντής της εταιρίας παροχής υπηρεσιών αεροσκαφών Asian Sky Group στο Χονγκ Κονγκ.

Καταρρίπτοντας παλιούς κανονισμούς

Μόλις πριν από λίγα χρόνια θα χρειαζόταν περισσότερο από μία εβδομάδα για την έγκριση μιας ιδιωτικής πτήσης με αεροσκάφη, λέει ο Li Xianyong, Διευθύνων Σύμβουλος της Shanghai Easewing Aviation Consultants. Σήμερα χρειάζονται 24 ώρες. Επίσης, οι αιτήσεις για πιστοποιητικά συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών στην ηπειρωτική Κίνα θα συναντούσαν συχνά εμπόδια πριν από το 2016.

Η κινεζική κυβέρνηση αρχίζει να βλέπει τη σχέση μεταξύ των ιδιωτικών πτήσεων και της πολύτιμης για τη χώρα οικονομικής ανάπτυξης, σύμφωνα με τους ανθρώπους της βιομηχανίας. Για το λόγο αυτό, το 2017 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας χαλάρωσε ή αποσαφήνισε μια σειρά κανονισμών σχετικά με τις πτήσεις, τις εργασίες επισκευής και τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Οι Κινέζοι αξιωματούχοι στον κλάδο των αερομεταφορών διευκολύνουν επίσης σταδιακά την πρόσβαση στον εναέριο χώρο χαμηλού υψομέτρου, σύμφωνα με έκθεση της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Το 2010 εξέδωσαν έγγραφο που ζητούσε την «ελευθέρωση» του εναέριου χώρου κάτω από τα 4.000 μέτρα με στόχο να επιτραπούν οι πτήσεις κάτω από τα 3.000 μέτρα μέχρι το 2020, αναφέρει η έκθεση. Τα μέτρα αυτά ευνοούν τα μικρότερα ιδιωτικά αεροσκάφη που δεν μπορούν να πετάξουν πολύ ψηλά. Επιτρέπουν στην αεροπορική αρχή να «ανοίξει” περισσότερες αεροπορικές διαδρομές σε μια ευρεία κατηγορία πτήσεων.

Έτοιμοι οι αερομεταφορείς να γεμίσουν τους ουρανούς

Οι εκτιμήσεις για τον αριθμό των ιδιωτικών αεροσκαφών στην Κίνα κυμαίνονται από μερικές εκατοντάδες έως περίπου 2.000. Η ασιατική Sky Group λέει ότι ο εγγεγραμμένος «στόλος» ιδιωτικών αεροσκαφών στην ηπειρωτική Κίνα ανήλθε σε 339 πέρυσι από 299 το 2015. Οι επιβάτες περιλαμβάνουν πλούσιους ανθρώπους καθώς και εταιρικούς υπαλλήλους που χρειάζονται γρήγορη πρόσβαση στους πελάτες τους ή τις ιδιοκτησίες τους, κάτι που είναι δύσκολο να ικανοποιηθεί από τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες.

Οι πωλητές αεροσκαφών λαμβάνουν ήδη περισσότερες παραγγελίες από την Κίνα. Οι πωλήσεις της γαλλικής εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών Dassault στην Κίνα για αεροσκάφη τύπου Falcon, για παράδειγμα, έχουν πραγματοποιήσει «άλμα” 50% στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Ο κινεζικός στόλος της αμερικανικής Gulfstream Aerospace έχει αυξηθεί κατά 50% κατά την περασμένη πενταετία, στα 120 αεροσκάφη.

Οι αερομεταφορείς εξακολουθούν να ελπίζουν για ταχύτερη έγκριση των σχεδίων πτήσης με ιδιωτικά αεροσκάφη και για αεροδρόμια σε καλύτερες τοποθεσίες που θα μπορούν εύκολα να χειριστούν τις νέες πτήσεις. Σήμερα, 310 αεροδρόμια δέχονται ιδιωτικά αεροσκάφη, ενώ η Κίνα έχει θέσει στόχο για 500 αεροδρόμια έως το 2020.

ΠΗΓΗ capital.gr

Forbes, Του Ralph Jennings