Νέα δεδομένα δημιουργούνται για τη προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με την μετεξέλιξη του υφιστάμενου δικτυακού τόπου του ΕΟΤ, www.Visitgreece.gr, σε μια πύλη, σε ένα ψηφιακό οικοσύστημα που θα αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, μέσα από εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, εικονικής πραγματικότητας, 3D και 4D και φυσικά θα είναι διαθέσιμα για όλους τους επισκέπτες της διαδικτυακής πύλης.

Την Παρασκευή 11 Μαΐου  με την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και του Υπουργείου Τουρισμού, μπήκαν οι βάσεις, ώστε το 2019 εκτός απροόπτου, όπως τόνισε ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής, Στέλιος Ράλλης, θα είναι έτοιμο το ψηφιακό οικοσύστημα για την τουριστική προβολή της χώρας στη βάση των σύγχρονων τεχνολογιών και της διαλειτουργικότητας.

Πιο συγκεκριμένα,  σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ  στο πλαίσιο αυτό ανακοινώθηκε ότι είναι έτοιμες οι τεχνικές προδιαγραφές του εν λόγω ψηφιακού έργου και σύντομα θα «βγει» στον αέρα η προκήρυξη, ώστε να βρεθεί ο ανάδοχος του έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσα από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Προσδοκία είναι το 2019 να είναι έτοιμο το δημιούργημα αυτό, που όπως τονίστηκε αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τουρισμού δημιουργώντας τις προϋποθέσεις εκείνες που θα μεγιστοποιήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρα στον κλάδο της τουριστικής οικονομίας.

Ακόμη, μέσω της νέας πύλης του Visit Greece, ο υποψήφιος τουρίστας θα έχει γνωρίσει την Ελλάδα, τα μέρη που επιθυμεί να επισκεφτεί, τις προσφερόμενες υπηρεσίες του εκάστοτε προορισμού, τις υφιστάμενες αεροπορικές συνδέσεις, ενώ θα μπορεί να αγοράσει και τα εισιτήρια για τα μουσεία, τα μέσα μεταφοράς κλπ.

Η καινοτομία του ψηφιακού αυτού οικοσυστήματος, έγκειται στο γεγονός ότι όλοι οι δικτυακοί τόποι, δήμων, περιφερειών κλπ, θα μπορούν να τροφοδοτούν με δικό τους περιεχόμενο την «διαδικτυακή πύλη» αφού η χρήση των σύγχρονων εργαλείων τεχνολογίας, θα κάνει πράξη τη διασύνδεση και των πιο απομακρυσμένων περιοχών με το εν λόγω ψηφιακό οικοσύστημα.

Ουσιαστικά, θα πρόκειται για έναν ψηφιακό χάρτη που θα αποτυπώνει τις ομορφιές της Ελλάδας, σημείωσε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας. Συνολικά η «Πύλη» του Visitgreece θα προσφέρει 25 νέες υπηρεσίες, που σύντομα θα ανακοινωθούν, ενώ ειδική έμφαση θα δίνεται και στην τουριστική εκπαίδευση.

Εξειδικεύοντας αυτές, ξεχωρίζει και η υλοποίηση ενός ψηφιακού παιχνιδιού, με στόχο την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου αλλά και της φυσικής ομορφιάς της Ελλάδας, που θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι μικροί και όχι μόνο επισκέπτες μας.

Νίκος Παππάς: «Ο ελληνικός τουρισμός θα περάσει σε μια νέα εποχή». Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, δήλωσε σχετικά:

«Το Μνημόνιο Συνεργασίας, που υπογράψαμε σήμερα με την Υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, αποδεικνύει πως η Κυβέρνηση έχει απόλυτη συνείδηση ότι ο ελληνικός τουρισμός, ο οποίος δίνει συνολικά το ρυθμό για την οικονομία της χώρας, μπορεί να περάσει σε μια νέα εποχή. Αυτό σημαίνει ότι το τουριστικό προϊόν μπορεί να είναι πολλαπλό και διαφοροποιημένο: Να το επιλέγει ο τουρίστας πριν επισκεφτεί τη χώρα μας, να αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες ώστε να σχεδιάζει τις διαδρομές του και να εξυπηρετείται για μια σειρά από δράσεις που μπορεί να πραγματοποιήσει στην Ελλάδα. Όλα αυτά μέσω μιας διαδικτυακής πύλης και μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Σε ένα χρόνο από τώρα, αυτές οι επιλογές θα γίνουν ”κτήμα” όσων επισκέπτονται τη χώρα μας».

Τέλος, η Έλενα Κουντουρά επισήμανε: «Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο-παρακαταθήκη για τον ελληνικό τουρισμό». Η Υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, σημείωσε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε ένα εμβληματικό έργο που θα αποτελέσει παρακαταθήκη για τον ελληνικό τουρισμό. Με την υποστήριξη του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, θα εισάγουμε και θα εφαρμόσουμε καινοτόμες πρακτικές που αφορούν στην ψηφιακή μετάβαση των υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ προς τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους επισκέπτες. Τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία εμπλουτίζουν το τουριστικό μας προϊόν, ενισχύουν την εξωστρέφεια του ελληνικού τουρισμού και συμβάλλουν ώστε να προωθήσουμε και να προβάλλουμε ακόμη πιο στοχευμένα και αποτελεσματικά την Ελλάδα διεθνώς, ως κορυφαίο ελκυστικό προορισμό για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο».