Οι αμερικανικές Αρχές εγκρίνουν την απόφαση της Boeing να προχωρήσει στην παραγωγή του νέου αεροπλάνου 777, το οποίο έχει τη δυνατότητα να διπλώνει τις άκρες των τεράστιων φτερών του προς τα πάνω μετά την προσγείωση για να μπορεί να συνδέεται με τις πύλες των αεροδρομίων.

Πιο συγκεκριμένα, τα νέα φτερά, τα οποία είναι τα μεγαλύτερα που σχεδίασε πότε η εταιρεία από το Σικάγο, ήδη κατασκευάζονται καθώς η Boeing ήδη παράγει το πρώτο της 777X μοντέλο σε ένα εργοστάσιο βόρεια του Σηάτλ. Αυτό θα είναι και το βασικό χαρακτηριστικό των νέων αεροπλάνων, τα οποία θα είναι τα πρώτα με διπλές μηχανές που θα μπορούν να έχουν πάνω από 400 επιβάτες.

Σύμφωνα με το insider.gr, μόλις τα συγκεκριμένα αεροπλάνα προσγειώνονται οι άκρες των φτερών τους θα «μαζεύονται» προς τα πάνω. Μια σειρά μηχανισμών που κλειδώνει κατά τη διάρκεια της πτήσης θα καθιστά αδύνατο το «δίπλωμα» των φτερών κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Επειδή οι ρυθμίσεις δεν προέβλεπαν την δυνατότητα αναδιπλούμενων φτερών στα εμπορικά αεροπλάνα οι Αρχές έπρεπε να γράψουν τους νέους κανονισμούς από το μηδέν. Ο επικεφαλής μηχανικός της Boeing δήλωσε ότι το νέο μοντέλο θα είναι το πιο αποδοτικό στην κατηγορία του.

Ακόμη, τα διάφορα κομμάτια των φτερών θα κατασκευάζονται με ανθρακόνημα. Πρόκειται για υλικό πιο δυνατό και ελαφρύ από το αλουμίνιο. Η νέα τεχνολογία θα επιτρέψει στην εταιρεία να αυξήσει το πλάτος των φτερών των μοντέλων της κατά 7 μετρά ή κατά 11% από τα περίπου 64 μέτρα που είναι σήμερα.

Η ιδέα της αναδίπλωσης των φτερών ήρθε, καθώς παρουσιάστηκε ένα σημαντικό πρόβλημα: Οι περισσότερες πύλες επιβίβασης/αποβίβασης στα αεροδρόμια δεν χωρούν τόσο μεγάλα φτερά.

Τέλος, για να μπορέσει να επιτρέψει την χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στα αεροπλάνα η Αμερικανική Ρυθμιστική Αρχή ζήτησε από την Boeing να διασφαλίσει ότι τα φτερά δεν θα μπορούν να διπλώσουν κατά την πτήση και ότι οι μηχανισμοί που τα κρατούν σταθερά δεν μπορούν να παραβιαστούν.

Δείτε το βίντεο: