Εισιτήριο για το καλοκαίρι του 2019 θα βγάλουν τα υδροπλάνα. Το σχέδιο νόμου που έμεινε κολλημένο από τον Σεπτέμβριο του 2016, βάζοντας φρένο στις επενδύσεις, βρίσκεται στο στάδιο των υπογραφών από τους συναρμόδιους υπουργούς και πρόκειται να φτάσει στη Βουλή ακόμη και μέσα στην εβδομάδα. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να ξαναπετάξουν την ερχόμενη σεζόν τα υδροπλάνα, μια δεκαετία μετά το άδοξο τέλος της πρώτης επιχειρηματικής απόπειρας.

Για τα υδατοδρόμια

Από τις 25 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, μόλις τρία υδατοδρόμια έχουν μέχρι σήμερα αδειοδοτηθεί, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Όπως αναφέρουν στο «Βήμα» πηγές με γνώσεις της αγοράς, ο στόχος να ξεκινήσει πτητικό έργο την άνοιξη του 2019, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων. Και αυτό είναι η βασική προϋπόθεση για να καταφτάσουν οι επενδυτές από Καναδά, Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία, που έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους.

Πτήσεις όλο το έτος

Με το νομοσχέδιο θεσμοθετείται η δυνατότητα χρήσης περιοχής του λιμένα ως εναλλακτικής περιοχής ελιγμών υδροπλάνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη προκειμένου να διασφαλίζεται η αδιάλειπτη πτητική λειτουργία των υδροπλάνων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ακόμη, ενισχύονται τα μέτρα ασφαλείας, με ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα εκπαίδευσης προσωπικού και καθιερώνονται ελάχιστες απαιτήσεις για τις κτιριακές υποδομές.

Διαγωνισμοί παραχώρησης για το έργο των αστικών ΚΤΕΛ

Στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή περιλαμβάνονται και διατάξεις για την οργάνωση και λειτουργία των αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών και αφορούν το μεταφορικό έργο στις πόλεις, πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που σήμερα εκτελείται από τα αστικά ΚΤΕΛ. Για την ανάθεση του μεταφορικού έργου προβλέπονται διαγωνισμοί με τη χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης ή και αποζημίωση. Εξάλλου, αυτές συγκαταλέγονται στις Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), πρέπει δηλαδή να προσφέρονται απρόσκοπτα και χωρίς διακρίσεις. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα υπογράφει τις συμβάσεις και με απόφασή του θα καθορίζονται οι ανώτατες τιμές χρέωσης των επιβατών βάσει κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων. Απευθείας ανάθεση προβλέπεται μόνο στην περίπτωση που συντρέχει διακοπή ή κίνδυνος διακοπής της υπηρεσίας και για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από δύο έτη.