Τραγικές στιγμές ζουν οι κάτοικοι της ανατολικής Αττικής και της Κινέτας, έπειτα από την πύρινη λαίλαπα που ξέσπασε χθες και είχε ως αποτέλεσμα δεκάδες νεκρούς, χιλιάδες στρέμματα καμμένα και περιουσίες κατοίκων να γίνονται στάχτη.

Πως μπορούν να βοηθήσουν τα εναέρια μέσα σε τέτοιες στιγμές εθνικού συναγερμού;

Πάντως, όσον αφορά στην περίπτωση της Ελλάδας, το ρωσικό πυροσβεστικό ελικόπτερο τύπου Kamov 32c που έφτασε στις 15 Ιουλίου στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης προκειμένου να συνδράμει το έργο των πυροσβεστών δεν κατάφερε να βοηθήσει μέχρι στιγμής στα πύρινα μέτωπα της Αττικής.

Κάποια αεροπλάνα που θα δείτε παρακάτω φτιάχτηκαν εξ’ αρχής για αυτό τον σκοπό, ωστόσο τα περισσότερα προέρχονται μάλλον από μετατροπές των αεροσκαφών από την βασική τους έκδοση που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι οι μεταφορές φορτίων. Τα περισσότερα από αυτά δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Οι κυριότεροι τύποι αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται για πυρόσβεση από αέρος, οι χώρες προέλευσης, η χωρητικότητά τους σε νερό ή ανάλογο υγρό και η τιμές τους κατά προσέγγιση, είναι οι εξής:


Το AN-32P Firekiller μπορεί να μεταφέρει 8,000 λίτρα και προέρχεται από την Ουκρανία. Το κόστος ποικίλει ανάλογα με την έκδοση από 6 έως και 9 εκ δολάρια, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που έχει φτάσει τα 15 εκατ. δολάρια.


Το ShinMaywa US-2 μπορεί να μεταφέρει 13,610 λίτρα και προέρχεται από την Ιαπωνία. Το κόστος ξεκινά από τα 113 εκατ. δολάρια.

Το BAe 146 στην σχετική έκδοση πυρόσβεσης μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και προέρχεται από την Βρετανία. Το κόστος ξεκινά από 11 εκατ. λίρες Βρετανίας.

Το CL-415 που διαθέτει και η Ελλάδα μπορεί να μεταφέρει 6,140 λίτρα και χώρα προέλευσης είναι ο Καναδάς. Το κόστος ξεκινά από 37 εκατ. δολάρια Καναδά.

Το παλαιότερο CL-215 που επίσης διαθέτει η Ελλάδα μπορεί να μεταφέρει 4,900 λίτρα και χώρα προέλευσης είναι και πάλι ο Καναδάς. Το κόστος για αγορά μεταχειρισμένου έφτασε τα 4 εκατ. δολάρια το 1998.

Το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας PBY Catalina στην έκδοση για αεροπυρόσβεση μπορεί να μεταφέρει 5,700 λίτρα και προέρχεται από τις ΗΠΑ. Το κόστος για αγορά μεταχειρισμένου έφτασε τις 345.000 δολάρια στις αρχές της περασμένης δεκαετίας.

Το Bombardier Dash 8 Q400-MR μπορεί να μεταφέρει 9,800 λίτρα και χώρα προέλευσης ο Καναδάς. Το κόστος ξεκινά από 32,2 εκατ. δολάρια.


Το Beriev Be-200 μπορεί να μεταφέρει 12,010 λίτρα και προέρχεται από την Ρωσία. Το κόστος ήταν στα 41,2 εκατ. δολάρια το 2010.

Το Ilyushin Il-76 στην πυροσβεστική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 43,230 λίτρα και χώρα προέλευσης είναι η Ρωσία. Το κόστος ξεκινά από 50 εκατ. δολάρια ανάλογα την έκδοση.

Το McDonnell Douglas DC-10 στην σχετική έκδοση μπορεί να μεταφέρει 45,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος ξεκινά από 136 εκατ. δολάρια.

Το P-3 Orion στην έκδοση αεροπυρόσβεσης μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος κυμαίνεται γύρω στα 36 εκατ. δολάρια με τιμές 1987.

Το C-130 Hercules μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος μπορεί να φτάσει και τα 30 εκατ. δολάρια.


Το Douglas DC-7 μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος κυμαίνεται γύρω στο 1 εκατ. δολάρια.

Το Air Tractor AT-802F μπορεί να μεταφέρει 3,050 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ.

Το PZL-Mielec M-18 Dromader μπορεί να μεταφέρει 2,200 λίτρα και είναι από την Πολωνία.