Η Alitalia αναμένει κερδοφορία στο τρίτο τρίμηνο του 2018.

Ειδικότερα, η περίοδος Ιουλίου – Σεπτεμβρίου προβλέπεται να κλείνει με καθαρό κέρδος περίπου στα 2 εκατομμύρια ευρώ χάρη στην αύξηση των εσόδων και στη μείωση του κόστους και παρά την ανοδική πορεία του κόστους του πετρελαίου.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του ANSA , αυτό συνιστά ένδειξη μιας εταιρείας που αλλάζει πρόσωπο και που με 770 εκατομμύρια ευρώ στο ταμείο της, παρουσιάζεται «πολύ πιο ενδιαφέρουσα για έναν αγοραστή» από ότι ήταν ένα χρόνο πριν, όπως επιβεβαιώνουν οι έκτακτοι διαχειριστές που βρίσκονται στο τιμόνι της για περίπου 17 μήνες.

Σημειώνεται, πως τα καλά νέα για την κατάσταση της εταιρείας φτάνουν από την ακρόαση των τριών διαχειριστών, του Luigi Gubitosi, του Stefano Paleari και του Enrico Laghi, στις επιτροπές Μεταφορών και παραγωγικών Δραστηριοτήτων του Επιμελητηρίου.

«Το τρίτο τρίμηνο που τελειώνει είναι το πρώτο στο οποίο η Alitalia προβλέπεται να κλείσει με ένα μικρό τριμηνιαίο κέρδος» ανακοινώνει ο Gubitosi:« Ήταν καιρός που δεν είχε συμβεί κάτι τέτοιο». Η αυξητική τάση παρατηρήθηκε,ήδη, κατά τα δύο πρώτα τρίμηνα, έχοντας αύξηση με ρυθμό +6/7% από τα έσοδα των επιβατών. Και τώρα ακόμα και αυτό το τρίτο τρίμηνο επιβεβαιώνεται η βελτίωση και παρά το κόστος του πετρελαίου που – επισημαίνουν οι επίτροποι – θα συνεχίσει να αποτελεί «το ερωτηματικό για τον κλάδο στο κοντινό μέλλον».

Τα έσοδα των επιβατών του τριμήνου υπολογίζονται σε αύξηση της τάξης του 7,1% (σε 835 εκατομμύρια), το Ebitda αναμένεται να είναι 87 εκατομμύρια (από 68 το 2017), με κέρδος προ φόρων στα 24 εκατομμύρια. Μειώνεται επίσης το κόστος των χρηματοδοτικών μισθώσεων (και θα μειωθεί ακόμα περισσότερο το 2019), το εργατικό κόστος «δεν είναι πλέον το κύριο πρόβλημα» και το on-time performance της εταιρείας είναι στην κορυφή της Ευρώπης, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Εν τω μεταξύ πλησιάζει και η προθεσμία της 31ης Οκτωβρίου για τη διαδικασία της πώλησης, που οι διαχειριστές εύχονται να τηρηθεί (για αυτό εργάζονται για να επιταχύνουν τις εξελίξεις με τις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον), χωρίς να παρεμβαίνουν όμως στη «μορφή» της διάσωσης: Εάν θα είναι μέσω της Fs (Κρατικοί Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι), του Cdp (Ιταλικό Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων) ή της Boeing, απαντούν ότι «είναι κυβερνητική επιλογή και δεν είναι αρμοδιότητά μας να το σχολιάζουμε». Ο αναπληρωτής υπουργός ανάπτυξης Galli (της Λέγκας) πιέζει για μια μεγάλη εταιρεία, φρενάροντας την υπόθεση του Cdp ή της Fs.

Τέλος, σημειώνεται και πως ο πρώην πρόεδρος Montezemolo προειδοποιεί για την περίπτωση εισόδου της Fs: Προσοχή στον ανταγωνισμό. Η βελτίωση της εταιρείας καλωσορίστηκε από τα συνδικάτα, που τονίζουν την ανάγκη να συμμετέχουν και να κληθούν από την Κυβέρνηση και την εταιρεία.