Προτεραιότητα για τις αρχές συνιστά ο εντοπισμός του «μαύρου κουτιού», στο οποίο έχουν καταγραφεί όλα τα στοιχεία της μοιραίας πτήσης.

Όπως αναφέρει το Reuters, το οποίο βασίζεται σε στοιχειά από την ιστοσελίδα Flightradar24, οι πρώτες ενδείξεις ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με την πτήση εμφανίστηκαν στα πρώτα δύο λεπτά μετά την απογείωση του αεροσκάφους.

Συγκεκριμένα, το αεροπλάνο βρισκόταν σε υψόμετρο 2.000 ποδών, όταν ξαφνικά έχασε ύψος – κατά 500 πόδια – και «έγειρε» προς τα αριστερά πριν να κερδίσει ξανά ύψος και να φτάσει στα 5.000 πόδια. Αυτα τα στοιχεία δείχνουν, ότι το Boeing άρχισε να αναπτύσσει ταχύτητα φτάνοντας του 345 κόμβους πριν να χαθεί το σήμα του σε υψόμετρο 3.650 ποδών.

Η εκτίμηση των μελών των συνεργείων διάσωσης είναι ότι το αεροπλάνο της Lion Air βρίσκεται σε βάθος 30-35 μέτρων και σε απόσταση περίπου 15χλμ. βόρεια των ακτών της Ιάβας.

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για την τύχη των 189 επιβαινόντων, ανάμεσα στους οποίους ένα παιδί και δύο βρέφη, οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τους διασώτες να έχουν εντοπίσει ανθρώπινες σορούς. Συνολικά στην επιχείρηση συμμετέχουν 150 άτομα, με τα 30 εξ αυτών να είναι δύτες που αναζητούν στοιχεία μέσα στο νερό.

Τα αίτια της πτώσης «παραμένουν ακόμα ένα μεγάλο ερώτημα»

Η υπηρεσία έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας ανακοίνωσε, ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου προσθέτοντας ότι τα αίτια της πτώσης «παραμένουν ακόμα ένα μεγάλο ερώτημα».

Ο επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ασφαλείας των Μετακινήσεων της Ινδονησίας δήλωσε,ότι ο πιλότος ζήτησε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Soekarno Hatta που βρίσκεται στα περίχωρα της Τζακάρτα και του είχε δοθεί το «πράσινο φως» χωρίς να διευκρινίζει για ποιο λόγο είχε ζητηθεί η επιστροφή του αεροσκάφους σε αεροδρόμιο.

Στο αεροδρόμιο Pangkal Pingang έχουν φτάσει ήδη συγγενείς τόσο του πληρώματος όσο και επιβαινόντων στην πτήση που ζητούν απαντήσεις τόσο για την τύχη των δικών τους ανθρώπων όσο και για τα αίτια της αεροπορικής αυτής τραγωδίας.