Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, που θα αντικαταστήσει το Ατατούρκ, θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Όμως, παρά τις εντατικές εργασίες, η περαίωσή του δεν κατέστη δυνατή και έτσι δεν θα λειτουργήσει πλήρως μέσα στο 2018.

Ωστόσο, χάρη στο αεροδρόμιο αυτό, η Κωνσταντινούπολη εικάζεται πως θα γίνει σταυροδρόμι της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής, αφού αρχικά θα έχει τη δυνατότητα υποδοχής 90 εκατ. επιβατών ετησίως, με τον αριθμό αυτόν να εκτοξεύεται στα 200 εκατομμύρια μόλις προστεθούν περισσότεροι τερματικοί σταθμοί.

Το νέο αεροδρόμιο θα έχει το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό στον κόσμο (1,4 εκατ. τ.μ. και θα διαθέτει 143 «φυσούνες» για την επιβίβαση και αποβίβαση των ταξιδιωτών, 468 γκισέ, 114 σημεία για self check in και 228 σημεία ελέγχου διαβατηρίων), θα εξυπηρετεί 350 προορισμούς και θα συνεργάζεται με πάνω από 150 αεροπορικές εταιρείες.

Το κόστος κατασκευής του ανέρχεται στα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Και αν σας ακούγονται πολλά, φανταστείτε πως εάν ο αερολιμένας λειτουργούσε με πλήρη χωρητικότητα, θα ήταν ήδη ο τρίτος μεγαλύτερος στον κόσμο μετά την Ατλάντα και το Πεκίνο.

Εν τω μεταξύ, ακόμα και από την κατασκευή του το εν λόγω αεροδρόμιο είχε αρχίσει να βραβεύεται, αφού κατέκτησε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Μελλοντικά Έργα – Υποδομές» στο Παγκόσμιο Αρχιτεκτονικό Φεστιβάλ του 2016 στο Βερολίνο για τον εξαιρετικού σχεδιασμού πύργο ελέγχου που διαθέτει.