Γράφει ο Αλέξης Αντιμάντο

Η Green Africa Airways, η νέα αεροπορική εταιρία της Νιγηρίας, εισέρχεται δυναμικά στην αγορά της Αφρικής και φιλοδοξεί να γίνει ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας όχι μόνο της χώρας αλλά και ολόκληρης της Μαύρης Ηπείρου. 

Μάλιστα, η εταιρία έδωσε τα χέρια με την Boeing και υπέγραψε συμφωνία-μαμούθ για προμήθεια 100 αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8, η μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών που έχει καταγραφεί ποτέ στην Αφρική. Το χρυσό deal μεταξύ της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρίας και του αερομεταφορεά από την Νιγηρία κοστολογείται στα 11,8 δισεκατομμύρια δολάρια

Ένα στοιχείο που κάνει αυτή την τεράστια παραγγελία αεροσκαφών ακόμη πιο ιδιαίτερη είναι το γεγονός ότι η Green Africa Airways, επί του παρόντος, δεν διαθέτει ούτε ένα αεροπλάνο στον στόλο της! Η εταιρία, αν και δεν έχει πραγματοποιήσει ακόμη πτήσεις, έχει ήδη προμηθευτεί άδεια (πιστοποιητικό αερομεταφορέα) από την κυβέρνηση της Νιγηρίας. 

Σχολιάζοντας την σχετική συμφωνία, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Green Africa Airways, Babawande Afolabi, τόνισε ότι αποτελεί μια ιστορική στιγμή τόσο για τις αερομεταφορές της χώρας όσο και της Αφρικής καθώς φέρνει πιο κοντά το όνειρο της δημιουργίας μιας αεροπορικής εταιρίας παγκόσμιας κλάσης που θα επιτρέψει σε εκατομμύρια επιβάτες να διευρύνουν τις επιλογές τους κατά τον σχεδιασμό του ταξιδιού τους. 

Αν κάτι ξεχωρίζει την Green Africa Airways από παρόμοιες εξαγγελίες αλλά και, αποτυχημένες εν τέλει, προσπάθειες που σημειώθηκαν στο παρελθόν σε διάφορες χώρες στην Αφρική είναι το ότι διαθέτει στις τάξεις της σημαντικούς και έμπειρους ανθρώπους της αεροπορικής βιομηχανίας, όπως τον Tom Horton (πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της American Airlines και της Oneworld Alliance) αλλά και τον William Shaw (ιδρυτής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της VivaColombia).

Η Green Africa Airways στοχεύει σε πρώτο στάδιο να εδραιωθεί στην αγορά της Νιγηρίας και σταδιακά να εξαπλωθεί σε όλη την Αφρική, σε μια ήπειρο που οι αερομεταφορές αναμφίβολα έχουν πολύ μεγάλο περιθώριο βελτίωσης και ανάπτυξης. Η επιλογή των 737 ΜΑΧ 8 μόνο τυχαία δεν ήταν καθώς με τα συγκεκριμένα αεροπλάνα η εταιρία θα μπορεί να εκτελεί δρομολόγια σε ολόκληρη την Αφρική (ακόμη και μακρινά όπως πχ. προς Αντίς Αμπέμπα ή Κέιπ Τάουν) καθώς και μεταγενέστερα προς σημαντικούς προορισμούς στην Ευρώπη (όπως για παράδειγμα το Λονδίνο και η Φρανκφούρτη). 

Και ενώ στα δρομολόγια εσωτερικού το έργο της Green Africa Airways δεν αναμένεται να είναι δύσκολο λόγω περιορισμένου ανταγωνισμού, δεν ισχύει το ίδιο και για την δραστηριοποίηση της στην υπόλοιπη Αφρική αφού με το καλημέρα θα βρεθεί απέναντι στις τέσσερις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες της Αφρικής, δηλαδή τις Ethiopian Airlines, South African Airways, Royal Air Maroc και Egyptair.

Επιπλέον, η εταιρία από τη Νιγηρία δεν αποκλείεται να χτυπήσει την πόρτα κάποιας αεροπορικής συμμαχίας προκειμένου να λάβει υποστήριξη αλλά και ευκολότερη πρόσβαση σε περισσότερες αγορές, δεδομένου ότι οι ανταγωνίστριες Egyptair, Ethiopian και South African Airways αποτελούν μέλη της Star Alliance ενώ η Royal Air Maroc ανήκει στην Oneworld.