Ο Γιούνκερ χρησιμοποίησε ιδιωτικά αεροσκάφη για τα 21 από τα 43 επίσημα ταξίδια του από τον Ιανουάριο μέχρι τον Νοέμβριο, με το κόστος να ανέρχεται σε χιλιάδες ευρώ, σύμφωνα με ανάλυση της Daily Mail.

Η αποκάλυψη αυτή προκάλεσε οργή και πολλοί ζητούν να γίνει έρευνα για την χρήση ιδιωτικών πτήσεων από τον πρόεδρο Γιούνκερ, που βαραίνουν τους φορολογούμενους της ΕΕ.

Το κόστος ενός μόνο ιδιωτικού αεροσκάφους για μια ημερήσια εκδρομή στην Τυνησία ανήλθε στα 36.500 ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να δώσει στην δημοσιότητα το ακριβές κόστος, αλλά επιβεβαίωσε πως ο Γιούνκερ ταξίδεψε με μια αντιπροσωπεία 13 ατόμων και πως το κόστος μετακίνησης ήταν κατά μέσο όρο 2.600 ευρώ ανά άτομο.

Το κόστος ενός άλλου ιδιωτικού αεροπλάνου για επίσκεψή του τον Νοέμβριο στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, όπου δείπνησε με ηγέτες του κόσμου πριν από την συμμετοχή του στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, ανήλθε σε 26.000 ευρώ.

Το πιο ακριβό όμως ταξίδι του με ιδιωτικό αεροσκάφος ανά άτομο, ήταν μια επίσκεψη στην Μαδρίτη για μια διάλεξη και συνάντηση με τον βασιλιά της Ισπανίας Φελίπε, προτού παρακολουθήσει την τελετή απονομής του βραβείου Marquis de Villalobar.

Το κόστος ανά άτομο ανήλθε στα 7.491 ευρώ, αλλά το συνολικό κόστος δεν έχει αποκαλυφθεί.

Ιδιωτικά αεροπλάνα χρησιμοποιήθηκαν επίσης όταν ο Γιούνκερ έδωσε ομιλίες και δύο ακόμη για «επαγγελματικά» δείπνα και γεύματα με την Γερμανίδα καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ. Μάλιστα, χρησιμοποίησε 6 φορές ιδιωτικό αεροπλάνο για να παραβρεθεί σε εκδηλώσει στην γειτονική Γερμανία, παρόλο που βρίσκεται πολύ κοντά στις Βρυξέλλες και που υπάρχουν τακτικά δρομολόγια αεροπορικών εταιρειών.

To 2017 είχε ναυλώσει ένα ιδιωτικό τζετ αντί 24.000 λιρών για να πετάξει με αντιπροσωπεία εννέα ατόμων στη Ρώμη. 

Η βρετανική εφημερίδα σημειώνει ακόμη ότι στη σελίδα της ΕΕ υπάρχουν λεπτομέρειες για τη χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών αλλά δεν καθίσταται σαφές πότε προκρίνεται η χρήση τους. 

Επίσης, όπως σημειώνει η βρετανική Mail, στην ιστοσελίδα της ΕΕ δεν αναγράφεται το συνολικό κόστος ναύλωσης των ιδιωτικών τζετ, αλλά το μέσο κόστος ανά επιβάτη στην πτήση. Και καθώς δεν αναφέρονται πόσα άτομα ήταν σε κάθε πτήση, καθίσταται σχεδόν αδύνατος ο υπολογισμός του συνολικού κόστους της χρήσης τζετ για τα ταξίδια των αξιωματούχων. 

Ωστόσο, η ΕΕ έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες από τα ταξίδια σε Τυνησία και Ελσίνκι, κατόπιν των σχετικών ερωτημάτων που έθεσε η Mail. 

H EE ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι ο κ. Γιούνκερ από τον Ιανουάριο του 2018 μέχρι τον Νοέμβριο χρησιμοποίησε ιδιωτικό τζετ για 21 από τα 43 του ταξίδια που αναγράφονται στην ιστοσελίδα του. Τα περισσότερα ήταν στην Ευρώπη. 

Για τα υπερπόντια ταξίδια του, όπως η διάσκεψη κορυφής ΕΕ-Κίνας και ΕΕ-Ιαπωνίας αλλά για τη συνάντησή του με τον Ντόναλντ Τραμπ στην Ουάσινγκτον τον περασμένο Ιούλιο, χρησιμοποίησε εμπορικές πτήσεις. 

Εκπρόσωπος της Επιτροπής υποστήριξε ότι η Κομισιόν είναι «ένας από τους πιο διαφανείς θεσμούς στον κόσμο».

Επισημαίνει ακόμη ότι οι αντιπροσωπείες που συγκροτούνται από πολλά στελέχη, χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ μειώνοντας το κόστος ταξιδιού ανά άτομο. 

«Η Επιτροπή έχει κανόνες που διασφαλίζουν ότι θα κάνουμε το έργο μας – συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών – με τον πλέον οικονομικά αποδοτικό τρόπο», προσέθεσε. 

«Ο τρόπος με τον οποίο δαπανούμε τον προϋπολογισμό της ΕΕ ελέγχεται ετησίως από το δημοκρατικά εκλεγμένο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο».

Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής υποστήριξε ακόμη ότι «ο κύριος όγκος ταξιδιών» του Ζαν Κλοντ Γιούνκερ έγινε με εμπορικές πτήσεις, προσθέτοντας: «Με βάση τους δικούς μας ισχύοντες κανόνες, πτήσεις με ιδιωτικά τζετ μπορούν να γίνουν μόνο όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμες εμπορικές πτήσεις για να φθάσει η αποστολή στον προορισμό της, όταν οι πτήσεις δεν εξυπηρετούν το πρόγραμμα με τις καθημερινές υποχρεώσεις του προέδρου ή για λόγους ασφαλείας».

Πηγή: iefimerida.gr