Σχολιάστηκε παντού. Τα ΜΜΕ αφιέρωσαν σελίδες, πλάνα, posts στο δρομολόγιο Λονδίνο – Θεσσαλονίκη – Ρουμανία, τα social media γέμισαν με καυστικά σχόλια και από όλο αυτό δεν θα μπορούσε να λείπει ο πολιτικός σχολιασμός.

Έτσι κι αλλιώς, όπως είναι γνωστό από την πρώτη μέρα, η κυβέρνηση ασχολήθηκε με την πτήση της ιρλανδικής εταιρείας, αφού αυτή ναύλωσε το αεροπλάνο της Aegean που έφερε στην Θεσσαλονίκη τους επιβάτες που είχαν παραμείνει στο αεροδρόμιο Τιμισοάρα.

Ο Χρήστος Σπίρτζης, λοιπόν, σαν υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε: «Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης».  

Από την άλλη, ερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο κατάθεσε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ. Συγκεκριμένα είπε: «Η πτήση της RYR8582 της «RYANAIR» από Λονδίνο για Θεσσαλονίκη, με 201 επιβάτες, λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών, προσγειώθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, οκτακόσια χιλιόμετρα μακρύτερα, ενώ άλλες εταιρείες προσγείωσαν τις πτήσεις τους στα Σκόπια ή τη Σόφια. Μπορούσε όμως να προσγειωθεί η πτήση σε άλλα κοντινά ανοικτά αεροδρόμια (Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων). Η επιλογή της εταιρείας ήταν το φθηνότερο αεροδρόμιο.

Όταν οι αερομεταφορές και τα αεροδρόμια είναι στα χέρια επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και εταιρειών δήθεν «χαμηλού κόστους», λειτουργώντας με κριτήριο το κέρδος και την αντίληψη «κόστους – οφέλους», που αποτελεί τον διακηρυγμένο πυρήνα της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αστικών κυβερνήσεων, οι συνέπειες για το λαό είναι δραματικές.

Το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» με συναπόφαση τρόικας και ελληνικών κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ΝΔ – ΠΑΣΟΚ) παραδόθηκε στη «FRAPORT», οι επενδύσεις της υποτίθεται θα το εκσυγχρόνιζαν. Δύο χρόνια μετά, τίποτα δεν έγινε για τη βασική αδυναμία του αεροδρομίου, το σύστημα ασφαλούς προσέγγισης σε περίπτωση ομίχλης. Πολλές πτήσεις ακυρώνονται, ενώ η «FRAPORT» πανηγυρίζει για τα υπέρογκα κέρδη της σε αυτό και άλλα αεροδρόμια που απέκτησε στην Ελλάδα σε συνεργασία με ελληνικούς ομίλους.

Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο γεγονός ότι η πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεών της, απελευθέρωσης των αερομεταφορών, ιδιωτικοποίησης αερολιμένων, οδηγεί σε τέτοιες τραγικές συνέπειες που εγείρουν θέμα άμεσων αποζημιώσεων και κυρώσεων στις εν λόγω εταιρείες;».

Eπιπλέον, επείγουσα ερώτηση προτεραιότητας κατέθεσε στην Κομισιόν ο αντιπρόεδρος του Eυρωπαϊκού Kοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, αναφορικά με το περιστατικό με την αεροπορική εταιρεία Ryanair.

Συγκεκριμένα ο κ. Παπαδημούλης, επικαλούμενος τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004, ο οποίος αναφέρει ότι η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνη των επιλογών αναφορικά με τέτοιες έκτακτες συνθήκες, ζητά από την Κομισιόν να λάβει πρωτοβουλίες οι οποίες «θα θέτουν πραγματικά σε προτεραιότητα τους επιβάτες και την ασφαλή και δίκαιη μεταχείρισή τους».

Με αφορμή το περιστατικό, δήλωσε ότι «η Κομισιόν οφείλει να προστατεύσει τα δικαιώματα των επιβατών κάθε φορά που εκείνα συγκρούονται με την πολιτική χαμηλού κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας. Τέτοια φαινόμενα δεν πρέπει να επαναληφθούν».