Όσοι σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν μια μακρινή πτήση σύντομα, καλό είναι να προετοιμάσουν τους εαυτούς τους για καθυστερήσεις και διαταραχές.

Η νέα έρευνα που πραγματοποιείται από την AirHelp, βασισμένη σε παγκόσμια στοιχεία από το 2017, 2018 και τον Ιανουάριο του 2019 δείχνει ξεκάθαρα, ότι οι 75 πιο τυπικές χρονικά αεροπορικές εταιρίες που πραγματοποιούν πτήσεις μακρινών αποστάσεων δεν είναι καθόλου τυπικές τελικά.

Γενικά, η έρευνα δείχνει ότι πάνω από τους μισούς επιβάτες πτήσεων μακρινών αποστάσεων είναι πιθανόν να βιώσουν διαταραχή στην πτήση τους. Σχεδόν 3 από τις 5 πτήσεις που συμπεριελήφθησαν στην έρευνα ήταν καθυστερημένες (πάνω από 15 λεπτά) ή ακυρώθηκαν.

Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 55% όλων των επιβατών σε μια πτήση με διάρκεια ταξιδιού άνω των 5 ωρών μπορεί να αντιμετωπίσει πρόβλημα πτήσης.

Η καλύτερη σε απόδοση αεροπορική εταιρία βάσει της έρευνας είναι η Hong Kong Airlines, με ακρίβεια 83,6%. Δεύτερη έρχεται η Kenya Airlines με 71,9% και τρίτη η Singapore Airlines με το 67% των πτήσεων της να είναι στην ώρα τους.

Οι αεροπορικές εταιρίες με έδρα της Ευρώπη αγωνίζονται ιδιαίτερα με τις μακρινές πτήσεις τους, μη έχοντας κάποιον πάροχο ανάμεσα στους 10 καλύτερους. Η Iberia βρίσκεται στο νούμερο 11 με 2 από τις 3 πτήσεις να είναι στην ώρα τους και με χρόνο απόδοσης 64%.

Αυτοί που ταξιδεύουν με σκανδιναβικές εταιρίες είναι ιδιαίτερα πιθανόν να υποστούν ταξιδιωτικό χάος στις μακρινές τους πτήσεις – αεροπορικές όπως Finnair, SAS και Norwegian όλες δείχνουν ποσοστό απόδοσης 50% ή λιγότερο.  

Τα καλά νέα γι’ αυτούς που πραγματοποιούν μακρινές πτήσεις με Ευρωπαϊκή εταιρία προς ή από την Ευρωπαϊκή ζώνη, είναι ότι μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ ανά επιβάτη για προβληματικές πτήσεις που καθυστέρησαν από την άφιξή τους πάνω από 3 ώρες στον τελικό προορισμό.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει να έχουν καταγραφεί πολλές διαταραχές πτήσεων, ειδικά στις μακρινές πτήσεις» λέει εκπρόσωπος, ειδικός στα δικαιώματα των επιβατών στην AirHelp. «Παγκοσμίως οι επιβάτες έχουν βιώσει ένα πρωτοφανές επίπεδο διαταραχής των πτήσεων κατά τα τελευταία χρόνια σε μεγάλες πτήσεις, με καθυστέρηση ή ακύρωση, πάνω από 2,4 εκατομμύρια των αναχωρούντων πτήσεων να καθυστερούν ή να ακυρώνονται, δηλαδή περισσότερες από τις μισές των 4,4 εκατομμύριων πτήσεων που περιλαμβάνονται στη μελέτη μας».

«Με ένα αυξανόμενο νούμερο καθυστερημένων ή ακυρωμένων πτήσεων, οι Ευρωπαίοι επιβάτες διαρκώς αντιμετωπίζουν ένα αυξανόμενο κύμα ταξιδιωτικής μιζέριας. Παρόλο που δεν είναι πάντοτε δυνατό να αποφευχθεί η διαταραχή των ταξιδιών, παροτρύνουμε τους πληγέντες επιβάτες να ελέγξουν εάν δικαιούνται χρηματική αποζημίωση. Με μία στις δύο πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που αντιμετωπίζουν διαταραχές, πολλοί ταξιδιώτες είναι πιθανό να δικαιούνται αποζημίωση» λέει ο εκπρόσωπος και συνεχίζει: «Πολλές αεροπορικές χαμηλού κόστους έχουν δοκιμάσει την τύχη τους σε μακρινές πτήσεις, και η έρευνα της AirHelp αποδεικνύει ότι δεν είναι εύκολο εφαρμοστούν τα μειωμένα οικονομικά αποδοτικά επιχειρηματικά μοντέλα για μικρότερες διαδρομές στις πιο σύνθετες μακρύτερες διαδρομές. Υπάρχουν απλώς λιγότεροι διαθέσιμοι πόροι και λιγότερα περιθώρια σφάλματος αν κάτι πάει στραβά.»