Συνέντευξη: Μάρθα Φραγκάκη

Συναντήσαμε τον Γιώργο Αθανασίου, Country Manager της αεροπορικής εταιρείας Alitalia σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και μας μίλησε για τις διακρίσεις της, για τους στόχους που έχουν θέσει για τη νέα χρονιά, καθώς και για τις νέες υπερατλαντικές πτήσεις της εταιρείας.

Η Alitalia κατάφερε μέσα στο 2018 να βγει η δεύτερη πιο συνεπής εταιρεία στην ρώπη, ενώ τον πρώτο μήνα του νέου έτους αύξησε την επιβατική της κίνηση και σύμφωνα με τα στοιχεία της FlightStats κατάφερε και ανέβηκε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, όσον αφορά στην ακρίβεια των πτήσεων. Ποιοι είναι οι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτές τις επιτυχίες και ποιοι είναι οι νέοι στόχοι που έχει βάλει η αεροπορική εταιρεία για το 2019;

Από το 2017 η Alitalia ξεκίνησε μία πλήρη αναδιάρθρωση των επιχειρησιακών αλλά και οικονομικών της δεδομένων με στόχο τη βελτίωση όλων των βασικών KPIs και την παροχή υπηρεσιών υψηλότερης ποιότητας προς το επιβατικό της κοινό. Ο θετικός αντίκτυπος έγινε εμφανής ήδη από τα δύο τελευταία τρίμηνα του 2017, ενώ από τους πρώτους μήνες του 2018 και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η Alitalia βρέθηκε στις πρώτες θέσεις της ευρωπαϊκής αλλά και της παγκόσμιας κατάταξης ως προς τη συνέπεια (punctuality) και την τακτικότητα (regularity) των πτήσεών της. Και με το 89,04% των πτήσεων να προσγειώνονται στην ώρα τους τον Ιανουάριο 2019, η Alitalia κατατάχθηκε δεύτερη πιο συνεπής αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, σύμφωνα με την ανάλυση που πραγματοποίησε η FlightStats (αξιόπιστη ανεξάρτητη εταιρεία των ΗΠΑ που κάθε μήνα καταρτίζει την κατάταξη όλων των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως με γνώμονα τη συνέπεια, συγκρίνοντας τα στοιχεία αερομεταφορέων αντίστοιχου μεγέθους και δικτύου).

Είναι προφανές ότι με την επίτευξη των επιχειρησιακών μας στόχων, έχει γίνει ήδη ένα μεγάλο βήμα προς μία πληρέστερη αξιοποίηση του στόλου, κάτι που σημαίνει σημαντική μείωση των δαπανών αλλά και υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των επιβατών μας. Οι στόχοι μας για το 2019 είναι να κρατηθούμε στα ίδια υψηλά επίπεδα επιχειρησιακής απόδοσης αλλά και να συνεχιστεί η θετική τάση αύξησης των εσόδων επιβατικής κίνησης. Ο Ιανουάριος του 2019 ήταν ο 14ος συνεχόμενος μήνας αύξησης εσόδων επιβατικής κίνησης της Alitalia. 

 

Πώς κρίνετε το μέλλον της Alitalia στην Ελλάδα; Θα έχουμε νέα δρομολόγια ή αύξηση αυτών από και προς νέα αεροδρόμια; Η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό hub για την εταιρεία;

Η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό σταθμό για την Alitalia και πάντα συμπεριλαμβάνεται στα στρατηγικά της σχέδια.  Ειδικά δε για το Ιταλικό ταξιδιωτικό κοινό το καλοκαίρι, η Ελλάδα όπως ξέρετε είναι ένας από τους top προορισμούς. Ετσι, επιπροσθέτως των απευθείας καθημερινών πτήσεων μας Αθήνα – Ρώμη, Αθήνα – Μιλάνο και Αθήνα – Τελ Αβίβ, φέτος το καλοκαίρι στις εποχιακές της πτήσεις από Ρώμη και Μιλάνο, η Alitalia έχει συμπεριλάβει έναν νέο προορισμό, την Κεφαλονιά, ενώ από τον Μάιο και έπειτα συνεχίζει πετυχημένα εβδομαδιαία τις πτήσεις προς Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Κέρκυρα και Μύκονο.

 

Η Alitalia πρόσφατα ανακοίνωσε τη νέα απευθείας υπερατλαντική της πτήση Ρώμη – Ουάσιγκτον, που ξεκινά στις 2 Μαΐου. Εχετε εικόνα για τις κρατήσεις εισιτηρίων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα; Να περιμένουμε στο μέλλον ανακοινώσεις για παρόμοια δρομολόγια;

Πράγματι, από τις 2 Μαΐου 2019 οι πελάτες μας θα μπορούν να πετάξουν στο νευραλγικό κέντρο των Ηνωμένων Πολιτειών με τη νέα απευθείας πτήση Ρώμη – Ουάσιγκτον. Η νέα αυτή σύνδεση που θα πραγματοποιείται πέντε φορές την εβδομάδα (Δευτέρα, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή) εξασφαλίζει  εξαιρετικές συνδέσεις από και προς την Αθήνα. Οι κρατήσεις εισιτηρίων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα μας καθιστούν πολύ αισιόδοξους και επιβεβαιώνουν την επιλογή μας να ανοίξουμε το δρομολόγιο αυτό.

Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι από τις 26 Οκτωβρίου 2018 και για όλη την τρέχουσα χειμερινή περίοδο, οι πελάτες μας έχουν την ευκαιρία να ταξιδεύουν από την Ιταλία στον Μαυρίκιο, επιπροσθέτως των πτήσεων για Αβάνα και για Μάλε (Μαλδίβες), καθώς επίσης και για Νέο Δελχί και Γιοχάνεσμπουργκ, δρομολόγια που έχουν εγκαινιαστεί πρόσφατα και που εξασφαλίζουν άνετες συνδέσεις από και προς την Αθήνα, αποδεικνύοντας ότι η Alitalia επενδύει σε δρομολόγια μακρινών αποστάσεων. H Alitalia πάντα αξιολογεί τις δυνατότητες περαιτέρω επέκτασης του δικτύου των διηπειρωτικών της πτήσεων.