Συνέντευξη: Μάρθα Φραγκάκη

Συναντήσαμε την Travel Accounts Manager της Airotel και μας μίλησε για τα σχέδια της ξενοδοχειακής αλυσίδας, τις προοπτικές του συνεδριακού τουρισμού, αλλά και του brand της Αθήνας.

– H Airotel αποτελεί μία αλυσίδα ξενοδοχείων που χαρακτηρίζεται από τις καινοτομίες που έχει προσφέρει στον κλάδο. Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας; Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε και η ανακαίνιση των ξενοδοχείων. Τι νέο θα δει ο επισκέπτης;

Χαίρομαι που το αναφέρετε. Τα πλάνα και τα σχέδια είναι άπειρα και ακολουθούν τις νέες τάσεις και τα νέα μοντέλα ενδιαφέροντος του καταναλωτή υπηρεσιών, ο οποίος και διαφοροποιείται από τον καταναλωτή του χειροπιαστού προϊόντος. Για το τι θα δει ο επισκέπτης σε εμάς, δεν θα απαντήσω, απλά θα σας καλέσω να μας επισκεφθείτε.

– Στην Ελλάδα «σπάει» το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στις αφίξεις των τουριστών. Eτσι, σταδιακά εξαπλώνεται και ο συνεδριακός τουρισμός. Ποιες κινήσεις πιστεύετε πως πρέπει να γίνουν, για να προωθηθεί περαιτέρω;

Ανοίγουμε ένα σημαντικό κεφάλαιο που ονομάζεται συνεδριακός και επαγγελματικός τουρισμός. Στόχος ομολογουμένως είναι η κοινή, οργανωμένη προσπάθεια φορέων της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας (δημοσίου η ιδιωτικού συμφέροντος). Για την ενίσχυση των συνεδριακών δυνατοτήτων της Ελλάδας εντός και εκτός συνόρων, επιβάλλεται ο σχεδιασμός εθνικού και διεθνούς μάρκετινγκ, προϊόντων και υπηρεσιών που θα στοχεύουν στην αγορά επαγγελματικού τουρισμού, την προσέλκυση εταιρικών συναντήσεων και τη διεκδίκηση διεθνών συνεδρίων και διοργανώσεων. Η δημιουργία κατάλληλης εικόνας για τη χώρα αποτελεί μία σημαντική παράμετρο προσέλκυσης του συγκεκριμένου κοινού στην προσπάθεια να γίνει η χώρα μας ένας ισχυρός προορισμός επαγγελματικού τουρισμού, αλλά και για να μπορέσει να διεκδικήσει μεγάλα διεθνή συνέδρια και διοργανώσεις. Η ελληνική πολιτεία εν έτει 2019 δεν έχει φροντίσει για την ύπαρξη ενός επαγγελματικού συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα. Είναι λυπηρό, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχει καμία μνεία για πλάνο συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα, όταν γίνεται προσπάθεια στρατηγικών alliancies, μέσω ιδιωτικών φορέων, ενώ σε ένα «παράλληλο σύμπαν» χάνονται σημαντικά ιατρικά συνέδρια και διοργανώσεις, όχι γιατί δεν επιλέγουν την Αθήνα, αλλά γιατί δεν μπορούμε να φιλοξενήσουμε 8.000 ή 10.000 και πλέον συνέδρους με παράλληλες συναντήσεις (και δεν αναφέρομαι σε εκθεσιάκο χώρο διαμορφωμένο), οι οποίοι δεν ενισχύουν μόνο σε έσοδα τους ξενοδόχους, αλλά εν γένει την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες με μακροπρόθεσμα οφέλη. Κλείνοντας, ας μιλήσουμε και με νούμερα για την αποτύπωση της προσπάθειας αυτής, η οποία πραγματοποιείται και μέσω του ACBV, με την κατάταξη της Αθήνας στην 18η θέση στα European rankings ICCA 2017 με αριθμό meetings 76, ενώ την πρωτιά την κατέχει για άλλη μία φορά η Βαρκελώνη με 195 συναντήσεις. Η Ελλάδα βρίσκεται στη 19η θέση (από rank 42) με 144 συναντήσεις, ενώ την πρωτιά την κατέχει η Γερμανία με 682 συναντήσεις.

– Η Αθήνα προσελκύει πολλούς τουρίστες, αλλά κυρίως την περίοδο των Χριστουγέννων και τη θερινή. Υπάρχει η δυνατότητα να δεχόμαστε περισσότερους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και αν ναι, πώς;

Βεβαίως και υπάρχει αυτή η δυνατότητα, αρκεί να ανακαλύψουμε πρώτα εμείς το σύγχρονο πρόσωπο της Αθήνας, αφήνοντας πίσω την εικόνα που είχε το 2015 – 2016. Να σημειωθεί παράλληλα το ρεκόρ αφίξεων επισκεπτών για το 2018, το οποίο και άγγιξε τους 5,5 εκατ. τουρίστες. Τα παραπάνω επιβάλλουν τον συντονισμό όλων των φορέων ιδιωτικού και δημοσίου φορέα για την επανατοποθέτηση του προορισμού ΑΘΗΝΑ – όχι μόνο καλοκαίρι, την προώθησή του στις αγορές του εξωτερικού και της ενδοχώρας, ακολουθώντας τις εξελίξεις των νέων τάσεων. Η επανατοποθέτηση του προορισμού Αθήνα είναι επιβεβλημένη σε στοχευμένα μοντέλα και τύπους επισκεπτών, τα οποία πρέπει να κατηγοριοπούνται σε ζώνες ενδιαφέροντος για travelling, όπως meeting delegates, business travelers, millenials, επισκέπτες generation Y, X κ.ά., καθώς και σε ζώνες ενδιαφέροντος όπως lifestyle, shopping, nightlife, events πάσης φύσεως και τόσα άλλα που έχει ήδη η Αθήνα, αλλά είναι άγνωστα και όχι προωθούμενα σε στοχευμένα μοντέλα. H άμβλυνση της εποχικότητας επιβάλλεται και είναι και ένας από τους βασικούς σκοπούς σε ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης που δεν θα βασίζεται στους «τσαρτεράδες» των 80s και τον Island Hopper Traveler promo.