Σε μια συνέντευξη που έδωσε ο νέος πρόεδρος της Airbus, Guillaume Faury, στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, δήλωσε πως μέσα στην επόμενη δεκαετία, η εταιρία θα πρέπει να τοποθετήσει ηλεκτρικούς κινητήρες στα αεροσκάφη της, καθώς τα αεροπορικά ταξίδια έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Οι παγκόσμιες αερομεταφορές ευθύνονται για το 2% έως 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και αυτά τα ποσοστά αυξάνονται κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), οι παγκόσμιες αερομεταφορές αναμένεται να αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 3% τα επόμενα 20 χρόνια. Στο πλαίσιο αναζήτησης λύσεων, η εταιρία Safran Electric & Power, με έδρα την Τουλούζη, παρουσίασε τον Οκτώβριο του 2018, ένα νέο ηλεκτρικό κινητήρα για υβριδικά και ηλεκτρικά αεροσκάφη.

Από την πλευρά της, η Airbus συνεχίζει να επενδύει σε πρωτότυπα ηλεκτρικά αεροσκαφών, όπως για παράδειγμα στα μικρά ηλεκτροκίνητα City-Airbus και Vahana. Εάν λειτουργήσουν σωστά, η εταιρία θα αυξήσει σταδιακά το μέγεθός τους.

Επιπλέον, σε συνεργασία με τη Siemens και την Rolls-Royce, η Airbus εργάζεται πάνω σε ένα αεροσκάφος που χρησιμοποιεί υβριδική πρόωση, αναμιγνύοντας τόσο ηλεκτροκινητήρες όσο και κινητήρες καύσης. Ένα τέτοιο υβριδικό μοντέλο θα μπορούσε να πετάξει το 2020. Εν τω μεταξύ, η Airbus προτείνει ήδη σε εταιρείες νέα αεροσκάφη που χρησιμοποιούν ένα μείγμα βιοκαυσίμων που προέρχονται από σάκχαρα.

Οι δηλώσεις του Guillaume Faury σχετικά με την κατασκευή αεροπλάνων που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον, έρχονται ως απάντηση στην ανησυχία πολλών ανθρώπων που όσον αφορά στις αρνητικές επιπτώσεις των αερομεταφορών στο περιβάλλον. Μάλιστα στη Σουηδία, εφευρέθηκε η λέξη flygskam που σημαίνει «η ντροπή της πτήσης».

«Για μεγάλο χρονικό διάστημα η αεροναυπηγική βιομηχανία εργάζεται για τη μείωση των εκπομπών CO2», δήλωσε ο Yann Barbaux, πρόεδρος του τμήματος ανταγωνιστικότητας του Aerospace Valley. «Όμως, οι τεχνολογικές απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες από ό, τι για το αυτοκίνητο. Πρέπει να υπάρξει τεχνολογική πρόοδος τώρα. Αυτή είναι η πρώτη προτεραιότητα των κατασκευαστών κινητήρων».

Ο Yann Barbaux υπενθυμίζει ότι στόχος της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας είναι κάθε αεροπλάνο να εκπέμπει τέσσερις φορές λιγότερο CO2 έως το 2050 σε σύγκριση με το 2005, ενώ μέχρι το 2030, θα πρέπει να κατασκευαστεί μια νέα γενιά αεροσκαφών. Οι δηλώσεις του προέδρου της Airbus είναι συνεπείς με το στόχο της παγκόσμιας αεροναυπηγικής βιομηχανίας να έχει ανανεώσει το σύνολο του στόλου της έως το 2050.

Στο εγγύς μέλλον, Yann Barbaux υπόσχεται αεροδρόμια χαμηλών εκπομπών άνθρακα καθώς οι μετακινήσεις των αεροσκαφών όταν αυτά θα βρίσκονται στο έδαφος, θα γίνονται με κυψέλες καυσίμου, μια 100% ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.

Αντιμέτωποι με την κοινωνική πίεση, ο πρόεδρος της Aerospace Valley δήλωσε  ότι έχει ήδη γίνει σημαντική πρόοδος. Για παράδειγμα, το αεροσκάφος A320neo, εκπέμπει σχεδόν 20% λιγότερο CO2 από άλλα μοντέλα, καθώς καταναλώνει 2% λίτρα κηροζίνης ανά επιβάτη, σε σύγκριση με ένα μέσο όρο των 3% λίτρα που καταναλώνει ένα αυτοκίνητο.

Πηγή: ert.gr