Στη μείωση του αριθμού των πακέτων διακοπών που πωλεί για την Ελλάδα προχώρησε φέτος η Thomas Cook, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδίου που έχει συμφωνήσει με τους πιστωτές της αλλά και επειδή εκτιμά πως η ζήτηση από τις μεγάλες αγορές όπως η Βρετανία και η Γαλλία παρουσιάζει κάμψη.

Στην τρέχουσα χρονική συγκυρία δηλώνει πως βρίσκεται περίπου στον ίδιο αριθμό επιβεβαιωμένων κρατήσεων με αυτές που είχε την αντίστοιχη χρονική στιγμή του 2018. Ομως, επειδή προβλέπει πως θα έχει δυσκολία να πωλήσει τα εναπομείναντα πακέτα, ζητεί από τους Ελληνες ξενοδόχους με τους οποίους συνεργάζεται, συνολικά περί τις 44 ξενοδοχειακές μονάδες με διάφορα σήματα της Cook, μειώσεις τιμών.

Τη στρατηγική αυτή επιβεβαίωσε στην «Κ» αρμοδίως η Thomas Cook. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο διευθυντής επικοινωνίας και μάρκετινγκ για τα ξενοδοχεία και τα resorts της εταιρείας David Child εξηγεί πως ο όμιλος εκτιμά πως μπορεί να πωλήσει τα εναπομείναντα κρεβάτια για τα οποία έχουν προσυνεννοηθεί, αλλά υπό την προϋπόθεση πως αυτά θα τιμολογηθούν χαμηλότερα από ό,τι αρχικά είχε ενδεικτικά συμφωνηθεί.

Πλην όμως, όπως αναφέρουν Ελληνες ξενοδόχοι στην «Κ», ήδη οι τιμές τις οποίες είχαν συμφωνήσει τόσο με την Thomas Cook όσο και με άλλους οperators ήταν ήδη εκπτωτικές σε ποσοστό 15%-20% και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και 30%. Η εν εξελίξει επαναδιαπραγμάτευση που φαίνεται πως έχει αρχίσει να λαμβάνει χώρα διαφοροποιείται ασφαλώς με το εάν τα ξενοδοχεία είναι αποκλειστικής συνεργασίας με την Thomas Cook –οπότε υπάρχουν πιο συγκεκριμένοι συμβατικοί όροι– ή όχι. Επίσης δεν αφορά τα 4 ιδιόκτητα ξενοδοχεία της Thomas Cook στην Ελλάδα καθώς, όπως έχει δηλώσει η ίδια η εταιρεία, σκοπεύει να αυξήσει την έκθεσή της στην ιδιοκτησία ξενοδοχείων αφού εκεί πετυχαίνει πολύ καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας.

Ηδη ανακοίνωσε την Τρίτη την εξαγορά μονάδας στην Κω και, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, συζητεί και άλλες περιπτώσεις, μεταξύ των οποίων και στην Κέρκυρα.

Η όλη συζήτηση για την Thomas Cook έρχεται εν μέσω δύο ευρύτερων παραμέτρων: πρώτον, τόσο η βρετανική όσο και η γερμανική αγορά εμφανίζονται φέτος με λιγότερη ζήτηση, λόγω Brexit και ήπιας ύφεσης αντίστοιχα. Δεύτερον, η Thomas Cook αντιμετωπίζει σοβαρά χρηματοοικονομικά προβλήματα εξαιτίας των μεγάλων ζημιών της και της προειδοποίησης για χειρότερα των αναμενόμενων αποτελεσμάτων και κατά το υπόλοιπο του έτους.

Αποτέλεσμα είναι οι κεφαλαιαγορές να έχουν οδηγήσει την απόδοση των ομολόγων ωρίμανσης του 2022 πάνω από το 30%, σηματοδοτώντας ουσιαστικά τον αποκλεισμό της από ελκυστικά τιμολογημένες χρηματοδοτήσεις από τις αγορές.

Ετσι για τους Ελληνες ξενοδόχους το ερώτημα είναι τώρα πόσο ρίσκο θέλουν να αναλάβουν από τη συγκεκριμένη εταιρεία, εξηγούν στην «Κ» οι ψυχραιμότεροι. Κάποιοι δεν έχουν επιλογές αφού δεν έχουν επαρκή διαφοροποίηση αγορών προέλευσης επισκεπτών. Σε κάθε περίπτωση, η ελληνική ξενοδοχειακή αγορά βρίσκεται μια ανάσα πριν από την έναρξη της υψηλής σεζόν, με σωρευμένες προκλήσεις μπροστά της.

Πηγή: kathimerini.gr