Περισσότεροι από το 80% των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών δήλωσαν πρόθυμοι να πετάξουν με αυτόνομο αεροσκάφος σε κάποιο σημείο της ζωής τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας παγκόσμιας μελέτης.

Η μελέτη, που διεξήχθη από την Atomik Research, έφθασε σε 22.000 διαδικτυακούς καταναλωτές σε ολόκληρη την Κίνα, την Ευρώπη, την Ινδία και τις Η.Π.Α., διαπιστώνοντας ότι η μεγαλύτερη ανησυχία σε όλες τις ηλικιακές ομάδες είναι η ικανότητα του αυτόνομου αεροσκάφους να ανταποκρίνεται σε εξωτερικές συνθήκες, όπως ο έντονος καιρός ή οι αναταράξεις. Ο ANSYS, κατασκευαστής λογισμικού προσομοίωσης αεροδιαστημικών συστημάτων με έδρα τις Η.Π.Α., ανέθεσε τη μελέτη με σκοπό να αξιολογήσει τη δημόσια αντίληψη και την προθυμία του κόσμου να αγκαλιάσει τη σκέψη του να πετάξει σε αυτόνομο και αυτοελεγχόμενο ιπτάμενο ταξί ή αεροπλάνο στο μέλλον.

«Νομίζω ότι η βασική τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη«, δήλωσε ο Paolo Colombo, διευθυντής του τμήματος αεροδιαστημικής και άμυνας της ANSYS, στην Avionics International. «Η βιομηχανία μπορεί να σχεδιάσει και να κατασκευάσει αισθητήρες όπως ραντάρ, κάμερες, LIDAR και GPS. Τα αεροπλάνα βασίζονται στην τεχνολογία fly-by-wire για δεκαετίες και δοκιμάζουμε ήδη αυτόνομα αυτοκίνητα. Όμως, όταν πρόκειται για την αεροπορία, πρέπει να αντιμετωπίσουμε πολύπλοκες δυναμικές πτήσης, όπως απροσδόκητες αναταράξεις ανέμου, βλάβες κινητήρα, επιθέσεις πτηνών ή τη συνήθη μετάβαση μεταξύ κάθετης και οριζόντιας πτήσης.»

Η έρευνα του Atomik διαπίστωσε επίσης ότι μόνο το 7% των ατόμων που ερωτήθηκαν γνώριζαν το βαθμό στον οποίο τα εν ενεργεία αεροπλάνα είναι ήδη αυτόνομα. Η έρευνα έδειξε ότι το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα αισθανόταν ασφαλέστερα να πετάξει σε αυτόνομο αεροπλάνο αφού πληροφορήθηκε ότι μόνο τα πρώτα και τελευταία 10 λεπτά της πτήσης τους ήταν πιθανόν να ελέγχονται από έναν πιλότο με τα υπόλοιπα να είναι κυρίως αυτοδιαχειριζόμενα.

Σε σύγκριση με τις νεαρότερες ηλικίες, μόνο το 45% των ερωτηθέντων άνω των 65 ετών δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να πετάξουν σε αυτόνομο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Ο Colombo δήλωσε ότι οι αυτοματισμοί της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ελπιδοφόροι για την αεροπορία, αλλά υπάρχουν σημαντικές διαφορές όσον αφορά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη λογισμικού ελέγχου πτήσης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης σε σχέση με τα οχήματα εδάφους.

«Ενώ τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι συνήθως τυποποιημένα αυτοκίνητα με την προσθήκη αυτόνομων δυνατοτήτων, στην αεροπορία συνήθως επανασχεδιάζουμε ολόκληρο το αεροσκάφος. Νέα σχήματα, υλικά και μια νέα θέση για τους κινητήρες. Όλοι αυτοί οι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η απόδοση του τελικού προϊόντος » , ανέφερε ο Colombo.

Η μελέτη της ANSYS είναι η τελευταία από τις πολλές που έχουν προσπαθήσει να κατανοήσουν την αντίληψη του κοινού σε σχέση με τα αεροσκάφη χωρίς πιλότους. 

«Τα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι ενθαρρυντικά για ολόκληρη την αεροναυπηγική βιομηχανία, οι άνθρωποι είναι έτοιμοι για μια νέα εποχή αεροπορικών ταξιδιών», δήλωσε ο Eric Bantegnie, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των συστημάτων ANSYS, σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας.