Συνεχίζονται τα προβλήματα από την καθήλωση των προβληματικών 737 ΜΑΧ της Boeing. Λίγες μόνο ημέρες από την ανακοίνωση της Boeing ότι ίσως αναγκαστεί να διακόψει πλήρως τη ναυπήγηση των 737 ΜΑΧ, εάν υπάρξουν σοβαρά εμπόδια στην έγκριση του διορθωμένου λογισμικού, η American Airlines και η Southwest Airlines προειδοποίησαν χθες ότι η οικονομική ζημία από την καθήλωση αυτή ολοένα και διογκώνεται παρά το γεγονός ότι οι κρατήσεις εισιτηρίων είναι αυξημένες και τα ναύλα ακριβότερα.

Οι δύο αυτοί παράγοντες συνέβαλαν στο να εμφανίσουν αύξηση στις πωλήσεις τους, και οι δύο εταιρείες, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Τα συνολικά λειτουργικά έσοδα της American Airlines το ίδιο διάστημα εμφάνισαν αύξηση 3% στα 11,96 δισ. δολάρια σε σύγκριση με το 2018, ενώ της Southwest Airlines κατά 2,9% στα 5,9 δισ. δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο εταιρείες, είναι και οι μεγαλύτερες πελάτισσες της Boeing όσον αφορά το 737 ΜΑΧ. Μετά τα πολύνεκρα ατυχήματα, ακύρωσαν χιλιάδες πτήσεις, και αναγκάστηκαν να εκτελούν τα ίδια δρομολόγια με μικρότερο στόλο. Η Southwest, δήλωσε ότι διέκοψε εντελώς την εξυπηρέτηση επιβατών από το Νιούαρκ Λίμπερτι, ένα από τα διεθνή αεροδρόμια της Νέας Υόρκης, και τη μετέφερε στο Λαγκουάρντια, εστιάζοντας στην κίνηση προς και από τη Χαβάη.

Η καθήλωση των 737 ΜΑΧ κόστισε στη Southwest το δεύτερο τρίμηνο 175 εκατ. δολάρια. Ανάλογες πιέσεις με επιπλέον κόστη θα υπάρχουν και το δεύτερο εξάμηνο του 2019, όπως πρόσθεσε, δεδομένου ότι η δαπάνη αυξήθηκε 7,5% ανά διαθέσιμη θέση.

Η American Airlines, ανέφερε ότι η καθήλωση των Boeing 737 MAX θα της κοστίσει σε προ φόρων κέρδη σχεδόν 400 εκατ. δολάρια, δηλαδή σχεδόν 50 εκατ. δολάρια περισσότερο από όσα αρχικώς περίμενε. Η εταιρεία δήλωσε ότι παρατείνει τη διάρκεια ζωής κάποιων άλλων μοντέλων της σειράς των Boeing 737 και 757s και των Airbus A320s, με σκοπό να αντιμετωπίσει τα προβλήματα.