Έρευνα που διεξάγεται υπό τις ΗΠΑ σχετικά με μία σειρά προβλημάτων στη λειτουργία των κινητήρων του μικρότερου επιβατικού αεροσκάφους της Airbus (Α220) διερευνά αν μία αλλαγή στο λογισμικό (λειτουργίας των κινητήρων) είχε ως συνέπεια την ξαφνική πρόκληση δονήσεων, που κατέστρεψαν εσωτερικά εξαρτήματα των κινητήρων, οδηγώντας σε τρεις περιπτώσεις τα αεροσκάφη να πραγματοποιήσουν προσγείωση έκτακτης ανάγκης, όπως δήλωσαν αρκετές πηγές που έχουν λάβει σχετική ενημέρωση.

Η αεροπορική εταιρία Swiss καθήλωσε τον στόλο των αεροσκαφών Α220 που διαθέτει για περισσότερες από 24 ώρες (15 Οκτωβρίου), μετά το τρίτο περιστατικό αεροσκάφους που αναγκάστηκε να αλλάξει σχέδιο πτήσης ή να επιστρέψει στο αεροδρόμιο βάσης του, έχοντας υποστεί καταστροφή στον κινητήρα του. Η κατασκευάστρια εταιρία κινητήρων Pratt & Whitney συνέστησε την διεξαγωγή ελέγχων σε όλους τους κινητήρες του τύπου αυτού και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι διερευνητές επικεντρώνουν την προσοχή τους σε μία πρόσφατη αναβαθμισμένη έκδοση του λογισμικού των κινητήρων, η οποία ενδέχεται να επέτρεψε σε τμήματα εσωτερικά των κινητήρων να λειτουργήσουν με τρόπο που προκάλεσε τις δονήσεις, σύμφωνα με δηλώσεις δύο πηγών. Τα αεροσκάφη Α220 που χρησιμοποιούν αυτούς τους κινητήρες δεν έχουν καθηλωθεί στο έδαφος, αλλά η Airbus και η Pratt & Whitney ενημέρωσαν τους πιλότους να μην ωθούν τις μανέτες ισχύος των κινητήρων σε ποσοστό μεγαλύτερο από 95% της μέγιστης ισχύος τους, όταν πετούν σε ύψη μεγαλύτερα από τα 29.000 πόδια (σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας της Swiss για τις πτήσεις του αναφερόμενου αεροσκάφους).

Η μεγαλύτερη και με περισσότερη χρήση οικογένεια των αεροσκαφών Α320 της Airbus συνδέεται μερικώς με την αναφερόμενη οικογένεια κινητήρων, αλλά οι κινητήρες που χρησιμοποιούν τα Α320 δεν έχουν επηρεαστεί από την αναβάθμιση του συγκεκριμένου λογισμικού.